راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است
سرخط خبرها

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: بترسیم از روزی که باطن افراد روشن شود و پرده‌ها بیفتد

  • کد خبر: ۴۹۷۳۰
  • ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: بترسیم از روزی که باطن افراد روشن شود و پرده‌ها بیفتد
رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه همه ما سراپا گرفتار نقد و ایراد هستیم، گفت: باید ترسید از روزی که پرده‌ها بیفتند و باطن افراد آشکار شود که البته این مهم از ویژگی‌های روز قیامت است؛ هرچقدر نیات خود از مردم پنهان کنیم، روزی برهمگان روشن خواهد شد و از همه مهم‌تر خداوندی که از رگ گردن به ما نزدیک‌تر است، آگاه به قصد و نیت‌های ما بوده و هیچ چیز بر او پوشیده نیست.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا حیدری در مراسم تکریم و معارفه شهردار منطقه ثامن که با حضور جمعی از اعضای شورای شهر و شهردار و مدیران شهری برگزار شد، اظهارکرد: یکی از توفیقات خدمت در منطقه ثامن، خدمت ویژه به زائران بارگاه منور رضوی است و هرروز باید در محضر این امام همام عهد ببندیم که تک‌تک قدم‌های ما برای رضایت ایشان و تکریم مجاوران و زائران است.


وی در ادامه با تاکید بر اینکه در کنار تلاش‌های مختلف برای خدمت‌رسانی، یکی از وظایف و تکالیف ما، آشنایی با سیره امام‌‍رضا (ع) و عمل بر مبنای آن است، گفت: نمی‌توان اسم خود خادم شهر امام‌رضا (ع) بگذاریم و در جوارش زندگی کنیم، ولی با فرهنگ و سیره رضوی بیگانه باشیم.


حیدری خاطرنشان کرد: برآیند اقدامات و فعالیت‌های مختلفی که در این منطقه انجام می‌شود نیز باید موجب شود که زائر در گام نخست نسبت به این سیره آشنایی پیدا کند؛ امامی که رواداری، مهربانی و رافت از صفات بارز ایشان است.


وی در ادامه به اتفاقات اخیر پیش آمده برای منطقه ثامن اشاره کرد و افزود: در این اتفاقات، برخی افراد صفات برجسته اخلاقی مورد تاکید امام در حوزه‌های مختلف اعم از اخلاق و انصاف و جوانمری و شرافت و صداقت قربانی کرده‌اند.


رییس شورای شهر مشهد با بیان اینکه همه ما سراپا گرفتار نقد و ایراد هستیم، تصریح کرد: باید ترسید از روزی که پرده‌ها بیفتند و باطن افراد آشکار شود که البته این مهم از ویژگی‌های روز قیامت است؛ البته دنیا دار مکافات است و اگر فردی اجحاف و ظلمی روا کرده باشد، آثار آن را خواهد دید و این مشیت الهی است. هرچقدر نیات خود از مردم پنهان کنیم، روزی برهمگان روشن خواهد شد و از همه مهمتر خداوندی که از رگ گردن به ما نزدیک‌تر است، آگاه به قصد و نیت‌های ما بوده و هیچ چیز بر او پوشیده نیست.


حیدری افزود: تابلودارترین منتقدین و مخالفان شهردار سابق منطقه ثامن نیز روی دو خصلت و صفت بارز ایشان تاکید داشتند، نخست پرکاری و تلاش شبانه‌روزی و دیگری سلامت و پاک‌دستی؛ درعین‌حال برخی فضاسازی‌های مختلفی ایجاد کردند و آقای نعمتی را به فساد و سوءاستفاده متهم و هتک حرمت کردند که باید در محضر خداوند پاسخگو باشند.


وی خاطرنشان کرد: آقای نعمتی همچون سایر مدیران شهرداری در منطقه ثامن، در ارتباط با پروژه طرح مسکن ثامن که سابقه‌ای ۱۰ ساله دارد، ورود کرد؛ پروژه‌ای که بیش از ۴۰۰ نفر می‌توانستند به خاطر آن فضاسازی اجتماعی و شکایت و تجمع کنند، ولی با تدبیر و مجوز شورای شهر و هیات مدیره و شهردار وقت، منابع از حساب‌های فی مابین شهرداری تزریق شد و با محاسبه تهاتر شده است و یا تسویه شود.


حیدری با بیان اینکه مشابه این اقدام به شکل متعدد در فضای مدیریتی کشور یافت می‌شود، گفت: سال گذشته ۳۶ هزار میلیاردتومان از منابع بیت‌المال به سپرده‌گذاران موسسات مالی و اعتباری پرداخت شد؛ منابعی که برنمی‌گردند و یا اگر بخواهد تهاتر شود از محل دارایی‌های باقیمانده موسسات مالی و اعتباری تسویه خواهد شد. املاک و دارایی‌هایی که شرایطش برای همگان روشن است.


وی افزود: آیا اختصاص این ۳۶ هزارمیلیاردتومان تضییع حقوق بیت‌المال است؟ اگر هست که باید به سراغ تصمیم‌گیران و تصویب‌کنندگان آن رفت و سران قوا پاسخگویی کنند.


رییس شورای شهر مشهد خطاب به آنان که با فضاسازی‌های مختلف، اصول انسانی را زیرپا گذاشتند و ارزش‌ها را قربانی کردند، گفت: دین بزرگی به گردن مردم دارید و امیدوارم بتوانید آن را جبران کنید.


وی در ادامه با تقدیر از زحمات «سیدمطفی نعمتی»، اظهارکرد: خداوند به نیکی در قرآن کریم می‌فرماید: «تُعِزُّ مَنْ تَشَاءُ وَتُذِلُّ مَنْ تَشَاءُ»؛ قدم‌هایی که ایشان برای خدمت به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی برداشته، در محضر خداوند متعال ثبت و ضبط شده و بدون شک در جای مناسب به کمک خواهد آمد.


حیدری همچنین با آرزوی توفیق برای شهردار جدید منطقه ثامن، گفت: مبنای اجرایی و عملی شهرداری، سیاست‌‎ها و برنامه‌های مصوب شوراست؛ شهردار مشهد نیز منتخب شورا بوده و شهردار منطقه نیز با یک واسطه انتخاب شده است.


وی با تاکید بر اینکه سیاست‌ها و راهبرد‌های مصوب شورای شهر باید اجرایی شود که تکلیف روشنی است، تصریح کرد: در نظام شورایی، مردم براساس حق تعیین سرنوشت در فرایند قانونی انتخابات شرکت می‌کنند تا اعضای شورای شهر مدنظر خود را انتخاب کنند؛ شورا نیز سیاست‌گذاری‌های خود را براساس سیاست‌ها و برنامه‌هایی که به مردم وعده داده است، تدوین می‌کند و پیش می‌برد.


حیدری در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تشریح سیاست‌های شورای پنجم شهر مشهد برای منطقه ثامن پرداخت و گفت: تفکیک شهرداری ثامن از شرکت عمران و مسکن‌سازان خطای راهبردی بوده و اتفاق نامبارکی است؛ البته این عدم تفکیک مشروط به پایداری تفاهم نامه منعقد شده بوده و سرمایه‌ها و منابع طرح باید در توسعه طرح به کار گرفته شود.


وی افزود: اگر تعاملات فیمابین در این مسیر قرار نگرفت، با تدبیر شهردار می‌تواند تفکیک انجام شود، ولی راهبرد ما تعامل مشترک است.


رییس شورای شهر مشهد دومین سیاست شورا برای منطقه ثامن را اجرا و احداث بدون تنزل زیرساخت‌های سطح منطقه اعم از ره‌باغ‌ها، خیابان‌های شعاعی و شارستان و ... دانست و اظهارکرد: طرحی که این زیرساخت‌ها در آن دیده شده دارای افق ۳۰ تا ۴۰ ساله است که تجانس و زیبایی را به ارمغان می‌آورد.


حیدری، بازسازی و احیای بنا‌های تاریخی و هویتی و گذر‌های تاریخی و مسیر‌های تشرف سنتی را سوم سیاست و تاکید شورا دانست و گفت: حفظ ساکنین بومی و مالکان در منطقه دیگر رویکرد مورد تاکید ماست که دفاتر تسهیلگری نیز با همین هدف شکل گرفتند.


وی در ادامه تاکید کرد: شهرداری نباید هیچ تکلیفی برای پروژه‌های بزرگ سطح منطقه عهده‌دار شود؛ خطای راهبردی که در گذشته اتفاق افتاده و موجب تحمیل هزینه به مدیریت شهری شده است.


حیدری گفت: مردم خود باید با سرمایه‌گذاران توافق و تعامل و مشارکت کنند و شهرداری از پذیرش مسئولیت‌های تملک زمین بپرهیزد و تعهدی را برای خودش ایجاد نکند.


وی در بخش دیگری با اشاره به تعیین تکلیف ۲۵ پروژه کلان در منطقه ثامن که با همت کمیسیون اقتصادی و کمیته نظارتی انجام شد، افزود: پرونده این پروژه‌ها الان در نهاد‌های فرادستی معطل مانده و دستگاه‌های نظارتی و ... باید پای کار بیایند چرا که سیاست ما حل مشکل پروژه‌های معطل مانده است.


حیدری در ادامه با بیان اینکه شورای شهر مشهد باورمند به اصلاح طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی است، تاکید کرد: این اصلاح باید با درنظر گرفتن حقوق مکتسبه باشد و نهاد و منابع پاسخگو درقبال این حقوق که برخی آن را ۱۶ هزار میلیارد تومان و برخی دیگر نیز ۳۰ هزارمیلیارد تومان می‌دانند، تعیین شود.


وی افزود: تیم پژوهشی و تحقیقاتی مشاور که هم‌اکنون درحال فعالیت در سطح منطقه است، تا زمانی که فرآیند قانونی مسیر مصوبه طرح طی نشده، حق دخالت در امور اجرایی منطقه را ندارند.


رییس شورای شهر مشهد در ادامه با تقدیر و تشکل از تحرک ایجاد شده در منطقه ثامن، گفت: تغییر و تحولات مدیریتی نباید فضای کار و تلاش حاکم بر منطقه را تحت تاثیر قرار دهد؛ اگر به شهروندان وعده دادیم که پروژه ره‌باغ حضرت زهرا (س) تا عید به بهره‌برداری می‌رسد، این اتفاق باید محقق شود.


حیدری در پایان خاطرنشان کرد: همه ما پیوسته در معرض امتحانات الهی هستیم و جز با مدد خداوند متعال و امام‌رضا (ع) نمی‌توان در این عرصه آزمون موفقیتی کسب کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->