قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت + جزئیاتی از تغییر کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی در مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است
سرخط خبرها

آغاز عملیات پروژه تقاطع غیر هم‌سطح خلیج فارس در مشهد

  • کد خبر: ۴۹۵۶۲
  • ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
  • ۱
آغاز عملیات پروژه تقاطع غیر هم‌سطح خلیج فارس در مشهد
با حضور محمدرضا کلائی، شهردار مشهد، و جمعی از اعضای شورای شهر و مدیران شهری مراسم آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح خلیج فارس برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز،رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد گفت: اقدامات عمرانی انجام شده طی دو سال اخیر بر پایه مطالعه و طبق برنامه‌ریزی بوده و سلیقه‌ای نیست.

مسعود ریاضی، رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد در مراسم آغاز عملیات پروژه تقاطع غیر هم‌سطح خلیج فارس با بیان اینکه اقدامات عمرانی انجام شده طی دو سال اخیر بر پایه مطالعه و طبق برنامه‌ریزی بوده و سلیقه‌ای نیست، افزود: این پروژه‌ها با محیط زیست و طرح‌های دوچرخه و پیاده محوری هماهنگ است.

 

به گفته وی، در دو سال اخیر به اندازه ۶ -۷ سال قبل از آن پل و تقاطع غیرهم‌سطح احداث شده است و این ادبیات نوینی در عرصه ساخت و اجراست.

 

وی ادامه داد: تأکید داشتیم فناوری‌های نوین به عرصه ساخت‌وساز شهری وارد شود. تکنولوژی میدان نمایشگاه تا به حال در این شهر سابقه نداشته است.

 

وی خواستار شد: در این پکیج‌های عملیاتی شهرداری باید به همه مسائل توجه کند، در فرصت باقی‌مانده نهضت پیاده‌روسازی خواهیم داشت. مسیر‌های دوچرخه در حال گسترش است و شور و نشاط ایجاد کرده است. طرح برقی سازی حمل‌ونقل عمومی در همین راستا تصویب شده است.

 

منطقه ۱۲ با جمعیت ۷۰۰ هزار نفری به تقاطع‌های غیرهم‌سطح نیاز دارد

محمدرضا کلائی، شهردار مشهد، همچنین در مراسم آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح خلیج‌فارس گفت: شهر مشهد نیازمند تسهیل در حمل‌ونقل است، طرح‌های تقاطع غیرهم‌سطح یا پیاده‌روسازی و مسیر دوچرخه برپایه طرح جامع مشهد انجام می‌شود و ما به این طرح متعهدیم.

 

وی افزود: امکان ندارد منطقه ۱۲ با جمعیت ۷۰۰ هزار نفری در طرح جامع در نظر گرفته نشود، ما نمی‌توانیم تقاطع آزادگان را در نظر نگیریم، چون فردا به مشکل بر خواهیم خورد.

 

به گفته وی، طرح برقی‌سازی کار کمی نیست، اما در همین دوره به پشتوانه لطف خدا و امام رضا (ع) آغاز می‌کنیم.اگر نیتمان را خالص کنیم هیچ مانع انسانی و غیرانسانی نمی‌تواند مقابل کار قرار بگیرد.

تقاطع غیرهمسطح خلیج‌فارس با اعتبار ۵۳میلیارد تومان احداث می‌شود

 

خلیل‌الله کاظمی، معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد،نیز در مراسم آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح خلیج فارس گفت: پروژه تقاطع غیرهمسطح خلیج‌فارس با توجه به حجم بالای ترافیک در محدوده مجیدیه و بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دستور کار قرارگرفت.


به گفته وی، این پروژه در دو فاز طراحی شده است که در فاز اول زیرگذر به همراه میدان و در فاز دوم نیز پل روگذر اجرا می‌شود. زیرگذر به طول حدود ۶۵۰ متر خواهد بود، عرض نیز زیرگذر حدود ۳۰ متر شامل دو سواره رو به عرض ۱۱.۵ متر و آیلند میانی است.


گفتنی است در طرفین میدان همسطح در روی زیرگذر بزرگراه دو پل به عرض حدود ۳۰ متر شامل میدان و دوربرگردان ها تعریف شده است. فاز زیرگذر و هم‌سطح این پروژه ظرف ۱۰ ماه و با هزینه‌ای حدود ۵۳ میلیارد تومان احداث خواهد شد.

 

خلیج فارس خلیج فارس خلیج فارس خلیج فارس خلیج فارس خلیج فارس خلیج فارس

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شهروند
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
0
0
به مبارکی انشالا
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->