پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد
سرخط خبرها

فراری SF90 Spider با ۹۸۶ اسب بخار قدرت رسما رونمایی شد

  • کد خبر: ۴۹۷۴۷
  • ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
فراری SF90 Spider با ۹۸۶ اسب بخار قدرت رسما رونمایی شد
فراری به طور رسمی از SF90 Spider به عنوان قدرتمندترین محصول سقف تاشو خود رونمایی کرد.
به گزارش شهرآرانیوز، فراری به طور رسمی از SF90 Spider به عنوان قدرتمندترین محصول سقف تاشو خود رونمایی کرد. تا پیش از این، این عنوان در اختیار فراری 812GTS بود. در حدود ۱۸ ماه از رونمایی رسمی مدل کوپه SF۹۰ Stradale‌ می‌گذرد و حال شرکت فراری مدل سقف تاشو آن با پسوند Spider را معرفی کرده است.
 
SF90 Spider حتی از مدل تولید محدود و بسیار خاص شرکت فراری یعنی لفراری آپرتا که در سال ۲۰۱۷ معرفی شده بود نیز قدرتمندتر است، اما خبری از قیمت‌های میلیون دلاری نیست و قیمت پایه آن در حدود ۴۸۳ هزار یورو است.
 
فراری SF90 Spider با ۹۸۶ اسب بخار قدرت رسما رونمایی شد
در بخش قوای محرکه هیچ تغییری را به نسبت مدل کوپه شاهد نیستیم و همان موتور ۴ لیتری V8 دو توربوشارژر با حداکثر قدرت ۷۶۹ اسب بخار نیرو که به یک موتور الکتریکی کوپل شده، نیرو رسان چرخ‌های عقب است.

دو موتور الکتریکی دیگر نیز چرخ‌های جلو را به حرکت در می‌آوردند که توانایی تولید حداکثر قدرت ۲۱۷ اسب بخار را دارند. با جمع اعداد به حداکثر قدرت ۹۸۶ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۹۰۰ نیوتن متر می‌رسیم.

این نیرو توسط جعبه دنده ۸ سرعته دو کلاچه اتوماتیک به هر چهارچرخ ارسال می‌شود.
 
فراری SF90 Spider با ۹۸۶ اسب بخار قدرت رسما رونمایی شد
SF90 Spider برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به تنها ۲.۵ ثانیه زمان احتیاج دارد و حداکثر سرعت آن نیز به ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

این مدل رکورد ۱ دقیقه ۱۹.۵ ثانیه را در پیست اختصاصی شرکت فراری یعنی فیورانو به ثبت رسانده است و عنوان سریع‌ترین خودروی سقف تاشو تاریخ فراری را در این پیست از آن خود کرده است.
 
فراری SF90 Spider با ۹۸۶ اسب بخار قدرت رسما رونمایی شد
با توجه به بسته باتری ۷.۹ kWh لیتیوم یونی که نیرو رسان موتور‌های برقی است.  حداکثر برد حرکتی این خودرو در حالت برقی تنها ۲۵ کیلومتر است.

همانند دیگر محصولات مدرن شرکت فراری سقف تاشو آلومینیومی تنها در ۱۴ ثانیه باز و یا بسته می‌شود.
 
فراری SF90 Spider با ۹۸۶ اسب بخار قدرت رسما رونمایی شد
طبق اعلام مهندسین شرکت فراری، این سقف به نسبت نمونه پارچه‌ای، در حدود ۴۰ کیلوگرم وزن کمتری دارد و ۵۰ لیتر فضای کمتری اشغال می‌کند.

همچنین پنجره عقب نیز متحرک است و می‌توان آن را در زمان باز بودن سقف بالا برد تا از ورود باد اضافی به اتاق جلوگیری کند.
 
فراری SF90 Spider با ۹۸۶ اسب بخار قدرت رسما رونمایی شد
این مکانیزم سقف تاشو در حدود ۱۰۰ کیلوگرم به وزن خشک خودرو اضافه کرده تا وزن نهایی این مدل در حدود ۳۰۰ کیلوگرم از لفراری آپرتا که سقف تاشو آن به صورت دستی باز و بسته می‌شود سنگین‌تر باشد.

با این وجود مهندسین فراری مدعی آن هستند که به مدد موتور‌های الکتریکی کار شده در چرخ‌های جلو و کشش ایجاد شده توسط این موتورها، با کاهش وزن ۲۰۰ کیلوگرمی از وزن نهایی خودرو برابری می‌کند.

به همین علت نیز با این که SF90 Spider از لفراری آپرتا وزن بیشتری دارد، اما از نظر عملکرد از آن  پیشی می‌گیرد.
 
فراری SF90 Spider با ۹۸۶ اسب بخار قدرت رسما رونمایی شد
مهندسین فراری به گونه‌ای این مدل را طراحی و مهندسی کرده اند تا توربولانس (تلاطم هوایی) و همینطور ورود سر و صدای اضافی به داخل اتاق، حداقل مقدار ممکن باشد.

همچنین در بخش عملکرد فنی نیز شاهد کمترین درصد افت به نسبت مدل کوپه هستیم.
 
فراری SF90 Spider با ۹۸۶ اسب بخار قدرت رسما رونمایی شد
از مهم‌ترین ویژگی‌های آیرودینامیکی این محصول می‌توان به چرخ‌های فورج کاری شده با طراحی آیرودینامیکی و کانال‌های انتقال هوا در بخش زیرین و اطراف بدنه خودرو اشاره کرد.

همچنین یک خروجی هوای کوچک در اسپویلر عقب کار شده که امکان افزایش و کاهش نیروی رو به پایین محور عقب را ممکن می‌سازد.

از آنجا که دمای داخل موتور به ۹۰۰ درجه سانتی گراد می‌رسد، فراری از یک جفت کانال اختصاصی برای خنک سازی موتور استفاده کرده است.

دیگر بخش‌های بدنه خودرو هیچ تغییری به نسبت مدل کوپه نکرده است.

شاید مهم‌ترین تفاوت مدل سقف تاشو به نسبت مدل کوپه در دو تکیه گاه که دقیقا در پشت سر هر دو سرنشین تعبیه شده است باشد که در عمل نقش محافظتی در زمان چپ شدن خودرو دارد و به گونه‌ای طراحی شده تا دید رو به عقب راننده مختل نشود.

حتی اتاق خودرو نیز به نسبت مدل کوپه بر روی شاسی خودرو جلوتر قرار دارد تا فضای مورد نیاز مکانیزم سقف تامین شود.

سقف تاشو در حدود ۲۰ میلی متر ارتفاع کمتری به نسبت سقف مدل کوپه دارد. همچنین شیشه جلو خودرو نیز شیب و زاویه تندتری به نسبت مدل کوپه دارد.

در داخل اتاق نیز همان طراحی مدل کوپه به کار رفته که شامل یک صفحه نمایش ۱۶ اینچی خمیده در برابر دیدگان راننده است. این صفحه نمایش تمام اطاعات مورد نیاز را در اختیار راننده می‌گذارد. فرمان خودرو نیز دارای دکمه‌های حساس به لمس است.

پکیج اختیاری «Asseto fiorino» نیز شامل: کمک فنر‌های قابل تطبیق ساخت شرکت مولتی ماتیک و بسته کاهش وزن خودرو با استفاده از چرخ‌های فیبرکربنی و لاستیک میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ است که در حدود ۲۱ کیلوگرم وزن نهایی خودرو را کاهش می‌دهد. این پکیج در حدود ۳۹ هزار پوند ارزش دارد.

منبع:دیجیاتو
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->