پیش بینی قیمت دلار و طلا (چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۴) ۵ هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه می‌شود طرح فروش خودرو‌های وارداتی چه زمانی اجرایی می‌شود؟ لیست سایت‌های معتبر خرید بلیت هواپیما اعلام شد هشدار بانک مرکزی درباره کلاهبرداری جدید | رمز دوم را در اختیار دیگران قرار ندهید قیمت امروز خودروهای داخلی و مونتاژی (۲۴ تیر ۱۴۰۴) | رکود در بازار عمق گرفت یک هزار و ۷۷۶ همت تسهیلات توسط شبکه بانکی پرداخت شد بلیت قطار اربعین را گران نخرید تمام قبوض مشترکان آب تهران باطل شد | مشترکان منتظر قرائت جدید باشند قیمت موبایل‌های پرطرفدار سامسونگ در مشهد (۲۴ تیر ۱۴۰۴) + جدول دینار عراق امروز چند است؟ (۲۳ تیر ۱۴۰۴) + جدول مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی: ارائه اظهارنامه اشخاص حقیقی، حقوقی و مستغلات تا ۳۱ شهریورماه تمدید شد عرضه خودرو‌های وارداتی فعلاً منتفی شد بی اعتنایی بانک‌ها به افزایش تسهیلات ساخت مسکن پیشروی بورس با حمایت حقوقی‌ها | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۴ تیر ۱۴۰۴) افزایش خودسرانه قیمت لبنیات توسط برخی شرکت‌های لبنی نرخ بلیت هواپیما در اربعین ۱۴۰۴ برای سومین‌بار تغییر کرد | پرواز مشهد - نجف چند؟ طلا در مشهد گران و سکه ارزان شد (۲۴ تیر ۱۴۰۴) قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۲۴ تیر ۱۴۰۴) | ماندگاری دلار در کانال ۸۹ هزار تومان درخواست رسمی خانه کارگر خراسان رضوی برای بازگشت مالکیت بانک رفاه به تأمین‌اجتماعی برق خورشیدی، پشت سد زیرساخت اونس طلا افزایشی شد (۲۴ تیر ۱۴۰۴) شرایط فروش و بازخرید ارز اربعین اعلام شد طرح فروش خودرو‌های وارداتی از ٢٨ تیرماه ۱۴۰۴ آغاز می‌شود | متقاضیان از امروز (۲۴ تیر) حساب خود را وکالتی کنند فرصت یک‌هفته‌ای استاندار خراسان رضوی برای ارزیابی ظرفیت سوله‌های صنایع در تولید انرژی تجدیدپذیر رکورد صادرات نفت ایران به چین شکسته شد (۲۴ تیر ۱۴۰۴) مدیرعامل شرکت توزیع برق مشهد: تا سال ۱۴۰۵ باید در بخش اداری، ۷۱ مگاوات را وارد مدار انرژی تجدیدپذیر کنیم ارزان‌ترین و گران‌ترین میوه‌ها در مشهد کدام‌اند؟ (۲۴ تیر ۱۴۰۴) + جدول قیمت رشد قیمت دلار ادامه‌دار است؟
سرخط خبرها

جزئیات حاشیه‌های آزادسازی قیمت گذاری لاستیک | قیمت‌ها چقدر گران می‌شود؟

  • کد خبر: ۴۹۸۳۷
  • ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲
جزئیات حاشیه‌های آزادسازی قیمت گذاری لاستیک | قیمت‌ها چقدر گران می‌شود؟
با مصوبه ستاد تنظیم بازار، قیمت‌گذاری تایر خودرو آزاد شد. این خبری بود که چند روز پیش رسانه‌ای شد و بر این اساس، لاستیک و تایر‌های سواری تولیدشده با مواد اولیه ارز نیمایی، در چهارچوب ضوابط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، مشروط بر اینکه تولید و فروش آن در سامانه جامع تجارت ثبت شود، به‌وسیله واحد‌های تولیدی قیمت‌گذاری می‌شود.
سعیده ساجدی‌نیا | شهرآرانیوز- افزایش هزینه‌های تولید همراه با قیمت‌های دستوری موجب شده است تولیدکنندگان تایر مذاکرات زیادی برای تغییر قیمت‌های انواع محصولات خود با سازمان حمایت داشته باشند و قرار است مجوز ۵۰ درصد افزایش قیمت‌ها همراه با تغییر مبنای قیمت‌گذاری تایر به تولیدکنندگان ابلاغ شود.

علاوه بر این ادعا شده است با این تصمیم قیمت تایر به‌سمت تک‌نرخی حرکت می‌کند تا شکاف بین قیمت کارخانه و بازار از بین برود. البته تولیدکنندگان هنوز این موضوع را تأیید نمی‌کنند و می‌گویند سناریو‌های مختلفی برای تعیین قیمت تایر مطرح است که هنوز به تصویب نهایی نرسیده است تا به تولیدکنندگان ابلاغ شود.

مصطفی تنها، سخنگوی انجمن لاستیک، دراین‌باره می‌گوید: قرار شده است مبنای تعیین قیمت‌گذاری تایر اصلاح شود، اما هنوز این موضوع به تولیدکنندگان ابلاغ نشده است و به‌زودی دراین‌باره تعیین‌تکلیف خواهد شد.
 
بیشتر بخوانید:

در همین حال رئیس اتحادیه صنف تعمیرکاران و فروشندگان لاستیک مشهد با بیان اینکه «هنوز نرخ جدید لاستیک خودرو اعلام نشده است»، می‌گوید: این درحالی است که پس از مصوبه جدید ستاد تنظیم بازار و آزادشدن قیمت لاستیک، احتمال گرانی لاستیک دست‌کم تا دوبرابر قیمت فعلی وجود دارد.

محمدکاظم جنتی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز تأکید می‌کند: تنظیم بازار دست هیچ‌کس نیست، جز کارخانجات که خودشان تصمیم می‌گیرند چه تعداد لاستیک و چه سایزی را در اختیار نمایندگی‌ها قرار دهند. اکنون که بوی گرانی به مشام کارخانه‌ها رسیده است، سهمیه آبان‌ماه را هم نگه داشته‌اند که یا به آذرماه موکول کنند یا یک سبد کوچک در اختیار نماینده‌ها می‌گذارند که صرفا رفع مسئولیت کنند.

دراین‌باره، کارشناس مسئول تنظیم بازار سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با تشریح جزئیات آخرین وضعیت بازار لاستیک تأکید می‌کند: همه عوامل توزیع لاستیک موظف‌اند لاستیک را با قیمت مصوب به مشتریان عرضه کنند و در صورتی که مردم با موردی بیشتر از نرخ مصوب روبه‌رو شدند، مراتب را برای بررسی با سامانه ۱۲۴ درمیان بگذارند.

محمدحسین تلگردی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز با بیان اینکه «۹۰ درصد لاستیک مورد نیاز بازار در داخل کشور تولید می‌شود»، می‌گوید: اگر کسی متقاضی لاستیک سواری باشد، باید به عاملان توزیع در شهر مراجعه کند و عاملان موظف‌اند لاستیک را به قیمت مصوب عرضه کنند.

او درباره میزان نیاز لاستیک سواری در شهر مشهد اضافه می‌کند: به‌صورت هفتگی سه‌چهار هزار حلقه لاستیک در بازار مشهد توزیع می‌شود.

تلگردی درباره بدعهدی برخی کارخانه‌های تولید لاستیک و خودداری از عرضه به‌موقع کالا به بهانه افزایش قیمت، اظهار می‌کند: از آنجا که کارخانه‌های تولید لاستیک در کرمان، کردستان، تهران، شیراز و یزد مستقر هستند، وزارتخانه رأسا پیگیر مسائل مربوط است و در اختیار ما نیست.

کارشناس مسئول تنظیم بازار سازمان صنعت خراسان رضوی درباره آزادشدن قیمت لاستیک و پیامد‌های احتمالی آن اضافه می‌کند: همه چیز به شرایط بازار بستگی دارد. اگر تورم روبه‌بالا باشد، ممکن است برخی مشکلات ایجاد شود، اما اگر تورم رو‌به‌پایین باشد و مواد اولیه تولید لاستیک را بتوانند با قیمت‌های دولتی وارد کنند، تعادل به بازار بازمی‌گردد.

او با اشاره به انتقاد‌های انجمن لاستیک درباره قیمت‌گذاری‌ها می‌گوید: این مسئله موجب شده است از سال گذشته تاکنون، ۲ بار افزایش قیمت لاستیک داشته باشیم. با این حال باتوجه‌به اینکه مواد اولیه با ارز نیمایی وارد می‌شود، همچنان گله‌مندند.

داوود سعادتی‌نژاد، رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، نیز یکشنبه ۲۶ آبان‌ماه به تسنیم گفته است: شنیده‌ایم کارخانجات براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار می‌خواهند ۵۰ درصد به قیمت محصولات خود اضافه کنند، درحالی‌که اگر مثل گذشته توزیع لاستیک به افرادی خاص اختصاص پیدا کند، دلالی و واسطه‌گری همچنان در بازار لاستیک وجود خواهد داشت، اما اگر توزیع به‌نحو مناسبی انجام شود، فاصله قیمتی از بین می‌رود و دست دلالان از بازار کوتاه می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->