واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان
سرخط خبرها

برای فرامرز قریبیان و خداحافظی‌اش از سینما به مناسبت سالروز تولدش

  • کد خبر: ۵۰۰۰۶
  • ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶
برای فرامرز قریبیان و خداحافظی‌اش از سینما به مناسبت سالروز تولدش
 بازیگر هشتاد ساله سینما و تلویزیون ایران که سال ۱۳۲۰ در چنین روزی متولد شد خیلی از جوایز مهمی را که در عرصه بازیگری به‌دست آورده، مرهون سینماگران خراسانی است.
غلامرضا زوزنی | شهرآرانیوز -با اینکه فرامرز قریبیان، بازیگر مطرح و پیشکسوت، در بیش از پنج دهه فعالیت هنری‌اش بیشترین همکاری را با مسعود کیمیایی، نویسنده و کارگردان، داشته و حتی سینما را در سال ۱۳۴۷ با فیلم او آغاز کرده، اما سه بار موفق به دریافت جایزه از جشنواره فجر شده که هر سه آن‌ها به دلیل همکاری با کارگردانان مشهدی و خراسانی بوده است. او برای فیلم‌های «ترن» (۱۳۶۶) و «بندر مه‌آلود» (۱۳۷۱) که هر دو آن‌ها ساخته مرحوم امیر قویدل، سینماگر فقید مشهدی است موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره فیلم فجر شد. همچنین او برای حضور در فیلم «مرد بارانی» (۱۳۷۸) ساخته سینماگر خراسانی، ابوالحسن داوودی، نیز سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد را از آن خود کرد.

از طرفی دیگر این بازیگر پیشکسوت با اینکه حضور چندانی در تلویزیون نداشته و تعداد سریال‌هایی که برای رسانه ملی بازی کرده کمتر از انگشتان دو دست است، اما در میان عموم مردم از شهرت بسیار زیادی برخوردار است. تصمیم او برای تمرکز بر بازی در تولیدات سینمایی هوشمندانه و در دهه شصت و هفتاد شجاعانه بوده است.


برای فرامرز قریبیان و خداحافظی‌اش از سینما به مناسبت سالروز تولدش

همکاری با بزرگان

 

برای فرامرز قریبیان و خداحافظی‌اش از سینما به مناسبت سالروز تولدش

فیلم «گوزن‌‌ها»

 

قریبیان که سوپراستار فیلم‌های سینمایی دهه شصت و هفتاد بود با وجود درخشش در آثاری همچون «گوزن‌ها» به کارگردانی کیمیایی، «سایه‌های بلند باد» ساخته بهمن فرمان‌آرا، «سناتور» به نویسندگی فریدون جیرانی و کارگردانی مهدی صباغ‌زاده، دو سینماگر مشهدی و «کانی‌مانگا» ساخته مرحوم سیف‌ا... داد نتوانست خود را به سیمرغ برساند. اما در سال ۱۳۸۱ برای ایفای نقش در فیلم سینمایی «آلزایمر» توانست دیپلم افتخار جشنواره فجر همان سال را به دست آورد. همکاری‌های او با اصغر فرهادی، سینماگر مطرح، نه در جشنواره‌های داخلی که در جشنواره‌های خارجی نیز آورده‌هایی برای او داشته است که از آن نمونه می‌توان به جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشنواره فیلم آسیا پاسیفیک و جایزه گرگ نقره‌ای از جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو ۲۰۰۳ برای بازی کم نظیرش در فیلم «رقص در غبار» اشاره کرد. قریببان پس از آن در دومین همکاری با فرهادی در «شهر زیبا» جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره بین‌المللی فیلم هند ۲۰۰۴ را نیز از آن خود کرد.


ورود پس از «خروج»

 

برای فرامرز قریبیان و خداحافظی‌اش از سینما به مناسبت سالروز تولدش

 

فرامرز قریبیان دراعتراض به ناداوری‌ها در جشنواره فیلم فجر برای همیشه از صحنه بازیگری خداحافظی و این تصمیم را در نشست خبری فیلم سینمایی «خروج» در جشنواره فیلم فجر پارسال رسانه‌ای کرد. او در اعتراض به سوء‌مدیریت در سینمای ایران و همچنین غرض‌ورزی‌ها و زد و بند‌ها در این هنر برای همیشه از بازی در سینما خداحافظی کرد.

اما این خداحافظی زیاد طولانی نشد و چندی بعد رسانه‌ها خبر‌هایی منتشر کردند که حکایت از حضور او در فیلمی دیگر داشت. «اکبر شاه آهن» به نویسندگی و کارگردانی علی رویین‌تن فیلمی است که پای قریبیان را پس از خداحافظی رسمی‌اش از سینما دوباره به صحنه باز کرده است. باید منتظر ماند و دید آقای نقش‌های معترض سینمای ایران چه دلیلی برای بازی در این فیلم و نقض حرفش داشته است.
 
 
برای فرامرز قریبیان و خداحافظی‌اش از سینما به مناسبت سالروز تولدش
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->