تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان رضا رشیدپور: دیگر نمی‌خواهم مجری برنامه سرگرم‌کننده تلویزیونی باشم
سرخط خبرها

پرکارترین بازیگران تاریخ سینمای ایران را بشناسید+ (عکس)

  • کد خبر: ۴۲۴۶۳
  • ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
  • ۶
پرکارترین بازیگران تاریخ سینمای ایران را بشناسید+ (عکس)
با نگاهی به تاریخ سینمای ایران و حضور بازیگران پرکار در ۵ دهه اخیر به نام‌های آشنایی، چون جمشید هاشم‌پور، جمشید مشایخی، اکبر عبدی و محمدرضا شریفی‌نیا برمی‌خوریم که آمار تامل‌برانگیزی از حضور آن‌ها در کار‌های سینمایی وجود دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، با نگاهی به تاریخ سینمای ایران و حضور بازیگران پرکار در ۵ دهه اخیر، به نام‌های آشنایی چون جمشید هاشم‌پور، جمشید مشایخی و محمدرضا شریفی‌نیا برمی‌خوریم که آمار تامل‌برانگیزی از حضور آن‌ها در کارهای سینمایی وجود دارد.
 
 
بازیگران پرکار تاریخ سینمای ایران را بشناسید
ستاره بلامنازع سینمای ایران در دهه ۷۰ که همچنان هم محبوب و البته پرکار است، یک آمار استثنایی از حضور مقابل دوربین سینما به دست آورده است. جمشید هاشم‌پور که فعالیت حرفه‌ای خود را از سال ۴۷ آغاز کرد، تاکنون در ۱۱۰ فیلم سینمایی بازی کرده است که ۱۰۳ مورد آن بعد از انقلاب بوده است. شهرت هاشم‌پور، اما در ابتدای دهه ۶۰ رقم خورد؛ سال‌هایی که وی به دلیل بازی در آثاری، چون «عقاب‌ها» و «تاراج»، ریل‌گذاری مشخصی برای سبک نوین بازی خود در ژانر کمتر پرداخته شده اکشن پایه‌گذاری کرده تا با استقبال مردم از این گونه و بازگشت خوب سرمایه برای سرمایه‌گذاران سینمایی، وی به‌تن‌هایی در دهه ۷۰، بار بصری این ژانر را بر دوش کشیده و یک تنه میلیون‌ها نفر را به سینما بکشد.
البته که یکی از دلایل پرکاری هاشم‌پور، عدم‌رغبت وی برای حضور در سریال‌های تلویزیونی و تئاتر بوده است. با این حال، اما هاشم‌پور یکی از ناکامان جشنواره نیز بوده است؛ درحالی‌که بسیاری از منتقدان، برای چند بازی خاص او در آثاری، چون «قارچ سمی»، «استشهادی برای خدا» مستحق دریافت سیمرغ می‌دانستند، وی به یک دیپلم افتخار برای «هیوا» و یک سیمرغ نقش مکمل برای «دارکوب» بسنده کرد.
 
 
 

اکبر عبدی که فعالیت‌های حرفه‌ای خود در سینما را از سال ۶۳ آغاز کرده، طی حدودا ۴ دهه، در ۸۴ فیلم جلوی دوربین رفته است. البته که عبدی با وجود این پرکاری، طی تمام این‌سال‌ها از حضور مقابل دوربین تلویزیونی، شبکه نمایش خانگی و تئاتر هیچ ابایی نداشته و در این حوزه‌ها نیز آثار بسیاری را رقم زده است.
 

بیشتر بخوانید:
 

سومین بازیگر مرد پرکار سینمای ایران، برخلاف دو اسطوره قبلی، جوان است. امین حیایی که فعالیت حرفه‌ای خود از سینما را از سال ۷۰ آغاز کرد، تاکنون در ۷۵ فیلم سینمایی جلوی دوربین رفته است. حیایی، بازیگری را از همان دوران سربازی آغاز کرد و خیلی زود در جریان سینمای حرفه‌ای قرار گرفت؛ هرچند هم در دهه ۷۰ و هم در دهه ۸۰ گرفتار حاشیه‌هایی شد که برای مدتی وی را از سینما دور کرد، اما وی گاهی در یک سال، در چند فیلم بازی می‌کرد که همین اتفاق سبب می‌شد تا چهره‌اش طی این سه دهه، هیچ‌گاه از پرده سینما‌ها پایین کشیده نشود. او از معدود بازیگران سینمای ایران است که طی ۳ دهه اخیر در تمام سال‌هایش مقابل دوربین رفته است. علاوه‌بر این حجم کار سینمایی، وی در ۲۲ سریال تلویزیونی و شبکه نمایش خانگی نیز بازی کرد. دو تئاتر هم بازی کرد و یک نمایش موزیکال را هم در ایران، اروپا و آمریکا روی صحنه برد. انتشار دو آلبوم موسیقی و کلی تک آهنگ ازجمله فعالیت‌های دیگر حیایی طی این سال‌ها بوده است. این روز‌ها بیشترین زمان حیایی در آموزشگاه سینمایی وی صرف می‌شود.
جمشید مشایخی به‌عنوان چهارمین بازیگر مرد پرکار تاریخ سینمای ایران، در ۱۰۳ فیلم بازی کرده که ۷۳ مورد آن در بعد از انقلاب بوده است.
 
 
بازیگران پرکار تاریخ سینمای ایران را بشناسید
محمدرضا شریفی‌نیا که از سال ۷۰ جلوی دوربین سینما رفت، طی ۳ دهه اخیر، در ۷۳ فیلم بازی کرده است.
ششمین بازیگر پرکار سینما، فرامرز قریبیان است که در ۷۱ فیلم بازی کرد؛ ۶۲ مورد از این فیلم‌ها نیز پس از انقلاب بوده است. قریبیان در دهه ۹۰، کم‌کار شد و در تنها ۴ فیلم بازی کرد.
پژمان بازغی که عموما در نقش‌های مکمل ظاهر می‌شود، طی ۲۵ سال حضور مقابل دوربین‌های سینما، در ۶۳ فیلم به ایفای نقش پرداخته است.
هشتمین بازیگر مرد پرکار تاریخ سینمای ایران، محمدرضا فروتن است. فروتن که برخلاف جریان ناخواسته و پرحاشیه امروزش، روالی آرام و بدون حاشیه را در سینما پی گرفته، از سال ۷۳ تاکنون در ۶۲ فیلم به ایفای نقش پرداخته که در عمده این فیلم‌ها در قامت نقش اول بوده است. هرچند فروتن طی این سال‌ها کمی کم کار شده است.
در بخش پرکارترین بازیگر زن، گوهر خیراندیش را داریم که از سال ۶۵، در ۶۹ فیلم بازی کرده است. البته باید اذعان کرد که بسیاری از این نقش‌ها، کوتاه بودند و خیراندیش در آن‌ها حضوری افتخاری داشته است.
 
 
بازیگران پرکار تاریخ سینمای ایران را بشناسید
اما پرکارترین بازیگر زن تاریخ سینمای ما، نیکی کریمی است. بازیگر کم‌حاشیه سینمای ایران که از سال ۶۸ وارد جریان حرفه‌ای سینمای ایران شده، طی بالغ بر سه دهه، در ۶۵ فیلم بازی کرده است. کریمی علاوه‌بر این حجم فعالیت سینمایی، ۷ فیلم سینمایی و مستند را نیز کارگردانی کرده، در چند تئاتر روی صحنه رفت، ۴ سریال تلویزیونی و ۲ سریال شبکه نمایش خانگی بازی کرد، ۶ کتاب ترجمه کرد، چندین گالری عکس برگزار کرد و در ده‌ها جشنواره کوچک و بزرگ جهانی به‌عنوان داور حضور یافت. البته که برخلاف جوایز بسیاری که وی در مقام بازیگر و کارگردان از جشنواره‌های خارجی به دست آورده، وی تنها یک سیمرغ برای فیلم‌های «دیوانه‌ای از قفس پرید» و «واکنش پنجم» به دست آورد.
دومین بازیگر زن پرکار تاریخ سینمای ایران، فاطمه معتمدآریا است که از سال ۶۴ تاکنون در ۵۷ فیلم به ایفای نقش پرداخته است.
 
 
بازیگران پرکار تاریخ سینمای ایران را بشناسید
مهناز افشار از سال ۷۸ وارد دنیای حرفه‌ای سینما شد و توانست طی دو دهه، در ۵۴ فیلم بازی کند. فیلم‌هایی که افشار نقش اول تمامی آن‌ها را بازی کرده است.
باران کوثری که به واسطه والدین هنرمند خود از کودکی وارد سینما شده است، از سال ۷۰ تاکنون در ۵۳ فیلم بازی کرده است.
افسانه بایگان هم از سال ۶۴ تا امروز، در ۵۲ فیلم بازی کرده که در عمده این فیلم‌ها، نقش‌های مکمل را تجربه کرده است.
 
 
 
بازیگران پرکار تاریخ سینمای ایران را بشناسید
منبع: فرهیختگان
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
بهادر
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
0
0
فوق دری وری / فقط زنده یاد رضا لیک ایمانوردی ۱۳۴ فیلم بازی کرده . لطفا دروغ تحویل ندهید
محسن
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
0
0
درود بر شما ....فکر کنم پرکارترین بازیگر تاریخ سینمای ایران زنده یاد استاد رضا بیک ایمانوردی با صدوبیست و چهار یا صدوسی و چهار فیلم هستن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
0
0
پرکارترین مهران رجبی با بیش از۱۵۰فیلم
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۲
0
0
حمیده خیر آبادی 160 سینمای بیش از 40 سریال
اصغر حشمتی
United States of America
۱۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
0
0
با سلام پر کارترین بازیگر مرد تاریخ سینمای ایران کسی نیست جز استاد حسن رضایی با صد و شصت فیلم و در قسمت بازیگران خانمها زنده یاد حمیده خیر آبادی با دویست فیلم و سریال
ارمان قنبری
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
0
0
شما آمار بعد ۵۷ گرفتین درصورتی ک قبل ۵۷ بیک ایمانوردی بیش از صد فیلم بود
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->