پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد
سرخط خبرها

جزئیات جدیدی از ماجرای دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی از سوی فرهاد مجیدی

  • کد خبر: ۵۰۲۵۱
  • ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۵
جزئیات جدیدی از ماجرای دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی از سوی فرهاد مجیدی
احمد امیرآبادی عضو هیئت رئیسه مجلس در توییتی مدعی شده‌است نام فرهاد مجیدی فوتبالیست مشهور در لیست درخواست تخصیص ارز دولتی بوده‌است. نمایندگان مجلس که اختصاص دلار ۴۲۰۰ تومانی را فسادزا می‌دانند، از پیگیری مجلس برای تحقیق و تفحص درباره ارز دولتی و بررسی تخلفات صورت گرفته خبر می‌دهند.
به گزارش شهرآرانیوز، احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیئت رئیسه مجلس در توییتی نوشت: «پیشنهاد کوپنی شدن کالا‌های اساسی را برای دسترسی عموم مردم و با قیمت مناسب ارائه داده بود و، اما معمولاً با مخالفت دولتی‌ها مواجه شده است. چون ارز ۴۲۰۰ تومانی مختص افراد خاص است و اجناس آن هم دست مردم نمی‌رسد. آقای ‎فرهاد مجیدی فوتبالیست مشهور ۹ بار درلیست تخصیص ارز دولتی بوده است»

به گزارش تجارت‌نیوز فرهاد مجیدی هم به سرعت در مقام پاسخ برآمد و با یک استوری به هوادارانش اعلام کرد که این موضوع حقیقت ندارد و هیچ شرکتی در ایران به نام او نبوده و از این نماینده مجلس شکایت می‌کند.

غائله به همین جا ختم نشد و نماینده مجلس هم پاسخ داد که وزارت صنعت، معدن و تجارت ادعای او را تایید کرده و این فوتبالیست بگوید که به چه علت روز‌های ۲۸ و ۳۱ تیرماه امسال به دفتر بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت مراجعه کرده است؟ او ادامه داد که منتظر شکایت مجیدی است تا اسناد بیشتری را افشا کند.

پاسخ عجیب بانک مرکزی درباره فرهاد مجیدی
در فهرست دریافت کنندگان دلار ۴۲۰۰ تومانی مجلس، اما هیچ نامی از فرهاد مجیدی دیده نمی‌شود و همین مساله شائبه ایجاد کرد که یا بانک مرکزی فهرست را کامل منتشر نکرده و یا مساله دیگری وجود دارد.

روابط عمومی بانک مرکزی هم در واکنشی عجیب به باشگاه خبرنگاران گفت که این مساله را نه تایید و نه تکذیب می‌کند! نماینده مجلس، اما کوتاه نیامد و در حاشیه یکی از نشست‌های مجلس به خبرنگاران گفت که فرهاد مجیدی آمده بود تا برای شرکتی سفارش کند تا دلار ۴۲۰۰ تومانی گرفته و غلات و خوراک دام وارد کند.

در همین زمان تعدادی از خبرنگاران ورزشی هم به توییت‌هایشان در گذشته اشاره کردند که کد‌هایی درباره فساد برخی فوتبالیست‌ها داده‌اند. مرتضی رضایی، دبیر سرویس ورزشی خبرآنلاین با یادآوری توییتی گفت که تابستان اشاره کرده بودم که برخی چهره‌های سرشناس ورزشی برای واردات جو به وزارت صنعت، معدن و تجارت رفت و آمد می‌کنند.

دلار ۴۲۰۰ تومانی فسادآور و تورم‌زا بود
در این میان، اما بار‌ها کارشناسان و مرکز پژوهش‌های مجلس به فساد دلار ۴۲۰۰ تومانی اشاره کرده و گفته‌اند که این یارانه ارزی نه تنها هیچ تاثیری برای کنترل قیمت کالا‌های اساسی مردم نداشته است که باعث فساد برخی‌ها و تحمیل تورم به کشور هم شده است.

مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی که تابستان امسال اعلام کرد که دولت در ۵ ماهه اول سال حدود ۷ میلیارد تومان ارز ۴۲۰۰ تومانی توزیع کرده است. این در حالی است که بانک مرکزی درآمد نفتی کشور را در این مدت فقط ۶۰۰ میلیون دلار دانسته و در نتیجه برای پرداخت این یارانه ارزی از ذخایر بانک مرکزی برداشت شده و این مساله موجب تورم است.

از آن سمت برخی کارشناسان هم به حجم کلان یارانه ارزی اشاره می‌کنند و معتقدند که در این وضعیت تحریم و شیوع کرونا ارزپاشی دولت جای سوال دارد. دولت در سال‌های ۹۷ و ۹۸ به طور میانگین حدود ۱۴ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی داده است و امسال هم قرار است تا پایان سال ۹ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی بدهد.

اگر فاصله ارز ۴۲۰۰ تومانی با نرخ آزاد را محاسبه کنیم به ارقام بزرگی می‌رسیم که حتی تا یک سوم بودجه کشور می‌رسد و این یارانه کلان می‌تواند دولت را از بار سنگین کسری بودجه نجات دهد.

تحقیق و تفحص از دولت درباره ارز ۴۲۰۰ تومانی
حالا با وجود آنکه برخی نمایندگان مجلس و حتی وزیر صنعت اعلام کرده اند مخالف پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی هستند، محمدباقر نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه گفته است که در بودجه سال ۱۴۰۰ دوباره ارز ۴۲۰۰ تومانی را در نظر گرفته‌اند.

این در حالی است که جعفر قادری، عضو کمیسیون اقتصاد مجلس هم به تجارت‌نیوز می‌گوید که نمایندگان به دنبال تحقیق و تفحص از دولت برای ارز ۴۲۰۰ تومان هستند و حتما به صورت جدی موضوع فرهاد مجیدی و دیگر تخلفات ارز ۴۲۰۰ را بررسی می‌کنند و اگر بتوانند قاطعیت آرا مجلس را به دست آورند، این فساد ارزی را از اقتصاد سال آینده حذف می‌کنند.
 
منبع: تجارت نیوز
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->