نحوه دریافت گوشت تنظیم بازار مورد نیاز هیئات مذهبی اعلام شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف و معدوم سازی ۲۹ تن مواد غذایی فاسد در مشهد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) با مشارکت اوقاف زمین نهضت مسکن برای ۲ شهر خراسان رضوی فراهم شد ادامه نگرانی‌ها از وضعیت ذخایر آبی سد‌ها در شروع سال ۱۴۰۳ + جدول کاهش زمان تحویل کارت سوخت از یک ماه به یک هفته لایحه اصلاح قانون کار برای تعیین مزد کارگران به هیات دولت می‌رود (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

دلالان مجازی با قیمت‌سازی کاذب «بازار سکه و خودرو» را گروگان گرفته‌اند

  • کد خبر: ۵۰۶۰۴
  • ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
دلالان مجازی با قیمت‌سازی کاذب «بازار سکه و خودرو» را گروگان گرفته‌اند
گر سری به کانال‌های تلگرامی و سایت‌های فروش خودرو یا طلا بزنید، با انبوهی از تبلیغات آن‌هم با قیمت‌های غیررسمی مواجه خواهید شد. این قیمت‌ها معلوم نیست از کجا آمده است؛ چون با وجود لغو معاملات در فضای حقیقی، اتحادیه‌های این کالا‌ها هیچ نرخی را به‌صورت رسمی اعلام نمی‌کنند، بنابراین اگر می‌خواهید طلا یا خودرو خریدوفروش کنید، بهتر است فعلا دست نگه دارید و به قیمت‌های غیررسمی اعتماد نکنید.
ملیحه فلاح | شهرآرانیوز؛ با آغاز محدودیت‌های کرونایی از ابتدای هفته جاری، دو بازار پرتلاطم طلا و خودرو نیز برای دو هفته تعطیل شدند و در این راستا، فعلا کرکره مغازه‌های طلافروشی و نمایشگاه‌های فروش خودرو پایین آمده است. البته تعطیلی فضای حقیقی باعث شده است که بازار این کالا‌ها در فضای مجازی نسبت‌به قبل، فعال‌تر شود.
 
اگر سری به کانال‌های تلگرامی و سایت‌های فروش خودرو یا طلا بزنید، با انبوهی از تبلیغات آن‌هم با قیمت‌های غیررسمی مواجه خواهید شد. این قیمت‌ها معلوم نیست از کجا آمده است؛ چون با وجود لغو معاملات در فضای حقیقی، اتحادیه‌های این کالا‌ها هیچ نرخی را به‌صورت رسمی اعلام نمی‌کنند، بنابراین اگر می‌خواهید طلا یا خودرو خریدوفروش کنید، بهتر است فعلا دست نگه دارید و به قیمت‌های غیررسمی اعتماد نکنید.


افزایش و کاهش یافتن نرخ طلا، کاذب است

در آخرین روز هفته گذشته، اتحادیه قیمت هر گرم طلا در بازار مشهد را یک‌میلیون‌و ۱۲۴ هزارو ۵۰۰ تومان اعلام کرد، اما باوجود تعطیل بودن طلافروشی‌ها و انجام نشدن معامله رسمی، برخی سایت‌ها و کانا‌ل‌ها قیمت این فلز ارزشمند را همراه با تغییراتی کاذب در فضای مجازی منتشر کردند. مثلا در زمان تهیه این گزارش، در یکی از این سایت‌ها قیمت هر گرم طلا با کاهش همراه بود و به یک‌میلیون‌و ۱۱۳ هزار تومان رسید.
 
در کانال دیگری، نرخ یک‌میلیون‌و ۱۲۰ هزار تومانی برای هر گرم طلا اعلام شد. در سایت دیوار هم تعداد زیادی تبلیغ به‌خصوص برای خرید طلا، با عناوینی مانند «خرید طلا در روز‌های تعطیل کرونا» دیده می‌شد. بیشتر خریداران و فروشنده‌ها قسمت مبلغ را با عبارت توافقی، پر و از اعلام قیمت رسمی امتناع کرده بودند، با این حال عده‌ای قیمت را تا یک‌میلیون و ۱۳۰ هزار تومان برای هر گرم، افزایش و در مواردی تا یک‌میلیون‌و ۱۰۰ هزار تومان، کاهش داده بودند.

همین تفاوت نرخ‌ها نشان می‌دهد که فعلا به‌دلیل نبودن معامله رسمی، نرخ‌های اعلام‌شده در فضای مجازی صحت ندارد و بهتر است در این مدت از خریدوفروش طلا صرف‌نظر کنید.

دبیر اتحادیه طلا و جواهر و نقره مشهد در این‌باره به شهرآرانیوز می‌گوید: عده‌ای دلال دلار به بازار ریخته‌اند که با وجود نبود معاملات رسمی به‌اصطلاح روی دست یکدیگر خرید می‌کنند و قیمت‌ها را به‌صورت کاذب تغییر می‌دهند. بر این اساس با‌توجه‌به اینکه تغییرات در نرخ دلار تاحدودی بر طلا نیز موثر است، قیمت این فلز زرد نیز در روز‌های گذشته در کانال‌های غیر‌رسمی، تغییراتی داشت.

یوسف تقی زادگان تاکید می‌کند: ما در اتحادیه هیچ نرخی را عوض نمی‌کنیم؛ چون معامله‌ای به‌صورت رسمی صورت نگرفته است که تغییر نرخی وجود داشته باشد، بنابراین مردم باید توجه کنند که همه قیمت‌هایی که در کانال‌ها و سایت‌های غیررسمی اعلام می‌شود، کاذب است.


تعطیلات، قیمت خودرو را ثابت کرد

قیمت خودرو هم باتوجه‌به نبود معاملات رسمی و بسته بودن نمایشگاه‌های فروش خودرو نباید تا دو هفته دیگر تغییری یابد، اما تعطیلات اجباری، فعالان این بازار را نیز از فضای حقیقی به فضای مجازی کشانده است. اگر سری به سایت‌های فروش خودرو بزنید، می‌بینید که بازار مجازی این کالا برعکس بازار حقیقی به فعالیت خود ادامه می‌دهد، اما قیمت‌ها در این فضا، نامشخص و تغییرات آن غیررسمی است.
 
اکنون قیمت غیررسمی برخی مدل‌های خودرو نسبت‌به آخرین قیمت اعلام‌شده در روز پنجشنبه، افزایشی و برخی نیز کاهشی بوده‌اند؛ مثلا آخرین قیمت پژوپارس تیو ۵ در بازار آزاد، ۲۴۰ میلیون تومان اعلام شده بود، اما اکنون در برخی سایت‌های غیررسمی تا ۲۵۰ میلیون تومان نیز قیمت‌گذاری شده است. همچنین در کانال دیگری قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و پژو ۲۰۷ غیراتوماتیک هرکدام به ترتیب با ۲ و ۵ میلیون تومان کاهش به فروش گذاشته شده بودند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل مشهد در این‌باره به شهرآرانیوز می‌گوید: فعلا خبری از قیمت‌گذاری جدید در بازار خودرو شنیده نمی‌شود، اما باتوجه‌به بسته بودن نمایشگاه‌ها، عده‌ای برای خریدوفروش به فضای مجازی روی آورده‌اند که هیچ‌کدام از این معاملات، تحت‌نظر اتحادیه نیست و کاملا به‌صورت شخصی انجام می‌شود.

حمیدرضا حیدری با تاکید بر اینکه قیمت‌ها فعلا ثابت مانده است، ادامه می‎‌دهد: به‌دلیل انجام نشدن خریدوفروش رسمی، هیچ تغییری در قیمت خودرو رخ نمی‌دهد. ما امیدواریم بعد از تعطیلات، با ادامه روند کاهشی قیمت خودرو و رونق بازار روبه‌رو شویم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->