زلزله، مرزن آباد مازندران را لرزاند (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف جسد جوان گم شده در بشکه اسید مرگ یک جوان در پی شلیک پلیس +اطلاعیه پلیس واریز وام ۳۰ میلیون تومانی به حساب بازنشستگان کشوری + جزئیات (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۶ هزار عدد قرص غیرمجاز از یک واحد صنفی در مشهد کشف شد (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) برخورد مرگبار تریلر با پراید در جاده نیشابور -فریمان (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) حقوق معوق معلمان خرید خدماتی و حق التدریس در اسرع وقت پرداخت شود پلیس راهور فراجا: تصمیم گرفتیم فرایند صدور گواهینامه موتورسیکلت را تسهیل ببخشیم کشف بیش از ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲ | ۷۵ درصد کشفیات مواد مخدر در شرق کشور صورت گرفت محدودیت‌های ترافیکی کنکور سراسری ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد بازداشت ۲۰ نفر از مدعیان فروش سوالات کنکوری توسط پلیس فتا افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد «قلیان اکسیژن» طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است | افزایش ۵۰ درصدی مصرف قلیان در ۷ سال بی‌خوابی، خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش می‌دهد دستور جمع‌آوری یک مکمل تقویتی رشد مو صادر شد برای خود و دیگران خودسرانه دارو تجویز نکنیم! تشخیص بموقع اوتیسم، در پیشرفت مهارت‌های ارتباطی و کلامی کودکان تاثیر بسزایی دارد معاینات پزشکی کارکنان آشپزخانه مرکزی خراسان رضوی در ایام حج عمره آغاز شد عطاری فقط می‌تواند گیاهان دارویی مجاز را عرضه کند | برخورد با عطاری‌هایی که فرآورده دارویی بفروشند
سرخط خبرها

گوشی‌قاپ کارکشته به نوجوان‌ها ترفند‌های دزدی را آموزش می‌داد

  • کد خبر: ۵۰۶۱۶
  • ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
گوشی‌قاپ کارکشته به نوجوان‌ها ترفند‌های دزدی را آموزش می‌داد
سال‌ها قبل به تور مأموران افتاده بود، آن هم نه یک بار بلکه بارها. اما چند سالی بود که مأموران از او بی‌خبر بودند تا اینکه در پیگیری جدیدترین پرونده گوشی‌قاپی‌های سریالی یکی از دوربین‌های شهری چهره‌اش را ثبت کرده بود. باورش سخت بود، اما تحقیقات میدانی نشان داد که قدیمی‌ترین گوشی‌قاپ پایتخت دوباره دست به کار شده است.
به گزارش شهرآرانیوز؛ سال‌ها قبل به تور مأموران افتاده بود، آن هم نه یک بار بلکه بارها. اما چند سالی بود که مأموران از او بی‌خبر بودند تا اینکه در پیگیری جدیدترین پرونده گوشی‌قاپی‌های سریالی یکی از دوربین‌های شهری چهره‌اش را ثبت کرده بود. باورش سخت بود، اما تحقیقات میدانی نشان داد که قدیمی‌ترین گوشی‌قاپ پایتخت دوباره دست به کار شده است.

ماجرای این پرونده از آنجا آغاز شد که گزارش‌های سریالی گوشی‌های تلفن همراه در جنوب تهران و به خصوص محله ۱۳ آبان، به پلیس رسید. بررسی‌های تخصصی از سوی مأموران کلانتری محدوده وقوع جرم آغاز شد.

مأموران در تحقیقات اولیه متوجه شدند که با چند گروه سارق روبه‌رو هستند، سارقانی که بیشترشان افراد نوجوانی هستند که سوار بر موتورسیکلت‌های پلاک مخدوش یا بدون پلاک مانند آوار بر سر شهروندان فرود می‌آیند و گوشی‌های آن‌ها را در چشم برهم زدنی می‌ربایند.

وجود چند تیم سرقت همچون گره کوری بود که سرنخی برای آن نبود تا اینکه گروهی از مأموران در بررسی‌های میدانی متوجه حضور فردی شدند که چهره‌اش آشنا بود. چهره‌زنی این فرد مانند شاه‌کلیدی بود که می‌توانست هر قفلی را در این پرونده باز کند.


در جست‌و‌جوی سارق حرفه‌ای

مأموران متوجه شدند دنبال یکی از سارقان سابقه‌دار پایتخت هستند، تصویر متهم به تمام تیم‌های گشتی داده شد تا شاید بتوانند او را ردزنی کنند. بررسی‌ها نشان می‌داد که این فرد در سال‌های دور درست زمانی که گوشی‌قاپی و کیف‌قاپی مانند این روز‌ها باب نشده بود، برای خودش در این حوزه بروبیایی داشته است.
در ادامه با ورود مقام قضایی به پرونده مشخص شد که این متهم پس از سال‌ها به‌تازگی از زندان آزاد شده است و به این ترتیب خانه او نیز شناسایی شد.


دستگیری دوباره سارق میان‌سال

با دستور مقام قضایی مأموران به سراغ منزل این فرد رفتند و او را دستگیر کردند، این درحالی بود که متهم مدعی بود کاری نکرده و بی‌گناه است. مأموران که حکم بازرسی از منزل این فرد را نیز در دست داشتند با ورود به خانه او توانستند ۲۷ دستگاه تلفن همراه و تبلت مسروقه را از متهم کشف و ضبط کنند.

با انتقال متهم به مقر انتظامی و آغاز بازجویی‌ها، با توجه به مدت زمان کوتاه آزادی متهم از زندان و حجم بالای سرقت‌ها، مأموران متوجه شدند که او به تنهایی نمی‌توانسته این همه سرقت را انجام دهد و باید همدستانی هم داشته است.
متهم در بازجویی‌های تخصصی اعتراف کرد که در روز‌های اخیر در مناطقی از نیاوران و دربند و همچنین خیابان ۱۳آبان سرقت کرده است. او تاکنون به ۳۰ فقره موبایل‌قاپی اعتراف کرده است.


آموزش سرقت به نوجوانان

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ درباره این پرونده به ایسنا گفت: از آنجا که مأموران به داشتن همدست متهم اصلی مظنون شده بودند، شاخه‌ای از تحقیقات به این سمت کشیده شد.
سرهنگ جلیل موقوفه‌ای ادامه داد: در بررسی‌های تخصصی مشخص شد که ظن مأموران درست بوده و او به تنهایی این حجم از سرقت‌ها را نمی‌توانسته انجام دهد بلکه با تجربه سیاه خود و اغفال نوجوانان به آن‌ها آموزش‌های لازم برای کیف و گوشی‌قاپی را داده است و به این ترتیب اقدام به تشکیل باندی حرفه‌ای کرده است.

به گفته این مقام مسئول، تحقیقات درباره شناسایی دیگر سارقان و عوامل دخیل در این پرونده آغاز شده است و متهم اصلی پس از تشکیل پرونده جدید برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->