واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی
سرخط خبرها

‎چگونه خرید اینترنتی ایمن و مطمئن داشته باشیم؟

  • کد خبر: ۵۰۶۶۸
  • ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴
‎چگونه خرید اینترنتی ایمن و مطمئن داشته باشیم؟
‎رئیس پلیس فتای خرسان رضوی گفت: شهروندان برای خرید اینترنتی مطمئن، از سایت‌های معتبری که نشان enamad دارند، خرید کنند.

طنین همتی|شهرآرانیوز، باتوجه‌به ادامه‌دارشدن بیماری کرونا و تعطیلی واحدهای صنفی، کسب‌وکارهای اینترنتی و خریدوفروش کالا ازطریق شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های اینترنتی رونق گرفته است. به‌گفته پلیس فتا بیشترین تخلفات و کلاهبرداری‌های مجازی هم مربوطبه همین موضوع یعنی خریدهای اینترنتی است. اما باید به چه نکاتی توجه کنیم تا خرید اینترنتی مطمئنی داشته باشیم؟

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی دراین‌باره می‌گوید: اولین نکته‌ای که یک کاربر در خرید اینترنتی باید در نظر داشته باشد، خرید ازفروشگاه‌های اینترنتی معتبر است.

سرهنگ جهانشیری در پاسخ به اینکه راه تشخیص یک سایت معتبر چیست، افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضویفروشگاه‌هایی را دارای مجوز می‌داند که نشان enamad داشته باشند. سایت‌هایی دارای این نشان هستند که مراحل احراز هویت وصلاحیت را طی کرده باشد و تمام شاخص‌های مدنظر سایت معتبر را داشته باشند.

‎چگونه خرید اینترنتی ایمن و مطمئن داشته باشیم؟

وی افزود: سایت‌هایی که enamad دارند، نشانی سایت اینترنتی معتبر با این نشان دیده می‌شود و وقتی که بر روی این نشان کلیککنیم، مشخصات این فروشگاه از جمله مکان آن و اقلام مجاز به فروش، شماره تماس و اعتبار نمادش را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه سازوکار خریدهای اینترنتی از طریق شبکه‌های اجتماعی تعریف نشده است، تأکید کرد: اگر خرید از طریق شبکه‌هاییمثل واتس‌اپ، اینستاگرام و... انجام شود، میزان ریسک آن به‌دلیل اینکه سازوکاری برای آن تعریف نشده، بالاست. با استناد به یک عکسنمی‌توان اقدام به خرید کرد، چون ممکن است شبکه اجتماعی با یک آی‌دی جعلی یا شماره تماس مجازی ایجاد شده باشد. در نتیجهتشخیص اصالت سایت در وهله اول بسیار مهم است.

وی افزود:  در خریدهای اینترنتی بازهم در نظر بگیرند که enamad ایجادشده جعلی نباشد و حتما بر روی آن کلیک کنید تا مشخصاتآن سایت حتی در سامانه صمت مشاهده شود تا خریدی مطمئن انجام دهید.

 

وی تأکید کرد: یکی از مواردی که می‌توانیم مطمئن شویم سایت عملکرد درستی دارد، این است که کالاهای مجوزدار می‌فروشد.

این مقام مسئول یادآور شد: همچنین در صورت خرید از سایتی مثل دیوار، این را باید در نظر گرفت که فقط به دیدن عکس کالا بسندهنشود و حتما باید معامله حضوری باشد و‌ اصالت کالا تأییدشده باشد. نکته مهم‌تر اینکه حتما مشخصات خریدار با مشخصات کارتملی آن مطابقت داشته باشد.

وی در پاسخ به اینکه در صورت خرید از شبکه‌های اجتماعی و واریز وجه و نفرستادن کالا چه اقدامی باید انجام داد، تأکید کرد: همان‌طور که گفته شد، سازوکار خرید از شبکه‌های اجتماعی تعریف‌نشده است و مسلما ریسک زیادی دارد. شهروندان در صورتمواجهه با این نوع کلاهبرداری‌ها می‌توانند به پلیس فتا مراجعه کنند و با داشتن دلایل کافی مراحل قضایی شکایت خود را طی کنند.

وی در پایان افزود: امروز فضای سایبری ایجاب می‌کند هر شهروند خودش پلیس باشد و با مدیریت اطلاعات کاربری و حساب‌هایبانکی‌اش، دست افراد سودجو را کوتاه کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->