ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|شهرهای مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم شیشه از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان صید پرنده‌های شکاری در خراسان رضوی برای پول‌های عربی جاده‌های جنوبی خراسان رضوی بارانی و لغزنده است (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) بارش باران در ۱۰ ایستگاه هواشناسی سیستان و بلوچستان رکورد شکست (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) زلزله شدید، جنوب ژاپن را لرزاند (۲۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

پایان جولان مجرمانه ۲ باند سرقت در مشهد

  • کد خبر: ۵۰۷۲۶
  • ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
پایان جولان مجرمانه ۲ باند سرقت در مشهد
راز ۲۷ دستبرد میلیاردی به خانه‌ها و انبار‌ها در مشهد با عملیات ۲ کلانتری آشکار شد
مهدی قرآنی | شهرآرانیوز؛ عاملان ده‌ها فقره سرقت از انبار شرکت‌های تولیدی و خانه‌های مسکونی در عملیاتی ضربتی از سوی ۲ کلانتری مشهد شناسایی و به دام قانون گرفتار شدند.
به گزارش شهرآرانیوز، کشف این سرقت‌های سریالی مربوط به ۲ پرونده گشوده شده در کلانتری‌های سپاد و مهرگان مشهد بود که به محض اعلام گزارش مردمی، در روند اجرای عملیات پلیسی قرار گرفت و با دستگیری ۶ متهم به نتیجه رسید.


کشف اموال مسروقه از نیسان آبی

مرحله اول این عملیات از سوی مأموران دایره تجسس کلانتری سپاد طرح ریزی و اجرا شد. مأموران این مجموعه انتظامی مشهد در پی دریافت خبری مبنی بر سرقت مقادیر زیادی کالا از یک انبار در حاشیه شهر وارد عمل شدند. تیم گشتی اعزام شده پس از حضور در محل وقوع جرم به بررسی میدانی خود پرداخت و بر اساس سرنخ‌های موجود و استخراج تصاویر دوربین‌های مداربسته یکی از عوامل اصلی این سرقت را چهره زنی کرد.

با ترسیم چهره فرضی متهم تحقیقات برای شناسایی سارق در سطح منطقه آغاز شد و طولی نکشید که این فرد در یکی از خیابان‌های شهر مشهد شناسایی شد و تحت نظر قرار گرفت. بررسی‌های میدانی مأموران کلانتری سپاد ادامه داشت تا اینکه متهم اصلی پرونده پس از ورود به مخفیگاهش دستگیر شد.

این مرد جوان ابتدا حاضر به همکاری با مجریان قانون نبود و خود را بی گناه جلوه می‌داد، اما به محض رویارویی با تصاویر ضبط شده از او و همدستانش که چند شب قبل به یک انبار در منطقه سپاد دستبرد زده بودند، به ناچار جرمش را پذیرفت.

این مرد جوان در اظهاراتش ضمن اقرار صریح به سرقت از این انبار ۲ همدست دیگر خود که در این اقدام مجرمانه با او همکاری داشتند را به مأموران معرفی کرد. او همچنین در ادامه اعترافاتش به پلیس گفت که کالا‌های سرقتی از انبار را به یک ضایعاتی فروخته اند.

پیگیری‌های مأموران کلانتری سپاد ادامه داشت تا اینکه گزارشی از سوی منابع خبری پلیس مبنی بر مشاهده یک دستگاه نیسان وانت با باری مشکوک به این مجموعه انتظامی مشهد اعلام شد. مأموران پس از دریافت این خبر بلافاصله وارد عمل شدند و خودرو نیسان وانت مورد نظر را که در یکی از خیابان‌ها پارک بود شناسایی کردند.

در استعلام مأموران از کلانتری مشخص شد که کالا‌های موجود در قسمت بار این خودرو مقداری از اموال مسروقه همان انباری است که به تازگی مورد دستبرد قرار گرفته بود از همین رو مأموران پس از محرز شدن واقعیت ماجرا وارد عمل شدند و اموال مسروقه انبار مورد نظر را کشف و توقیف کردند. در این عملیات هم یکی از سارقان که متهم اصلی پیش‌تر او را لو داده بود، دستگیر شد.


سارقان انبار به زندان افتادند

فرمانده انتظامی مشهد روز گذشته در تشریح دیگر ابعاد این پرونده به خبرنگار ما گفت: ۲ سارق به دام افتاده در جلسات بازجویی در کلانتری سپاد ضمن اعتراف صریح به سرقت اموال یک شرکت از انبار این مجموعه به ۲۵ فقره سرقت خود از خانه‌های مسکونی در محدوده بولوار سجاد و هفت تیر مشهد اعتراف کردند.

سرهنگ عباس صارمی ساداتی عنوان کرد: بنابر ادعای شاکی پرونده اقلام سرقت شده از انبار مورد نظر حدود یک میلیارد تومان ارزش داشته که مأموران بخشی از این اموال را کشف کرده اند و بخش دیگری از آن‌ها هم از سوی متهمان به فروش رسیده است.

به گفته این مقام ارشد انتظامی مشهد ۲ متهم دستگیر شده پس از تکمیل تحقیقات اولیه و تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند و با دستور مقام قضایی راهی زندان شدند. همچنین تحقیقات مأموران ما برای شناسایی دیگر متهم این پرونده و نیز کشف دیگر جرائم احتمالی این گروه سارق ادامه دارد.


فروش اموال مسروقه ۱۵۰ میلیونی به ۶۵۰ هزار تومان

سرهنگ صارمی ساداتی در ادامه به پرونده دیگری که از سوی مأموران کلانتری مهرگان پیگیری شده بود اشاره کرد و گفت: در این مأموریت گزارشی از سوی منابع اطلاعاتی پلیس به کلانتری مهرگان اعلام شد که نشان از این داشت افرادی مشکوک در منطقه همت آباد مشغول تخلیه اموال مسروقه از یک پیکان وانت داخل یک خانه هستند. مأموران دایره تجسس این کلانتری به محض دریافت این اطلاعات بلافاصله اقدام کرده و پس از حضور در محل طی هماهنگی با مقام قضایی وارد محل شدند.

رئیس پلیس مشهد افزود: مأموران کلانتری مهرگان در بازرسی از محل یک دستگاه تلویزیون ۵۵ اینچ، پمپ باد، کولر، ترازوی دیجیتال، جعبه ابزار، کپسول گاز، در آهنی، کابل و سیم برق را کشف کردند. متهمان که ۲ مرد جوان بودند در اظهارات اولیه خود مدعی شدند ۲ فرد دیگر این اقلام را به صورت امانی در اختیار آن‌ها گذاشته اند.

سرهنگ صارمی ادامه داد: با کشیده شدن پای ۲ متهم دیگر به این پرونده تحقیقات برای شناسایی این افراد آغاز شد و مأموران با سرنخ‌هایی که از این ۲ نفر داشتند آن‌ها را دستگیر کردند. ضابطان قضایی در بازرسی از مخفیگاه این افراد نیز یک دستگاه هارد، یک کیسه کابل برق و مقداری لوازم دیگر را کشف کردند.

فرمانده انتظامی مشهد با اشاره به مسروقه بودن اموال مکشوفه از ۲ خانه مورد نظر، عنوان کرد: در ادامه تحقیقات پرونده مشخص شد که اموال کشف شده همگی از داخل انبار یک شرکت در مشهد از سوی ۲ متهمی که به تازگی دستگیر شده اند، سرقت شده است.
 
در تحقیقات بعدی این پرونده مشخص شد که این افراد اموال سرقتی که حدود ۱۵۰ میلیون تومان ارزش داشته است را به مبلغ ۶۵۰ هزار تومان به همان ۲ مرد جوانی که در منطقه همت آباد دستگیر شده بودند، فروخته بودند. متهمان پرونده پس از تکمیل تحقیقات اولیه برای ادامه پیگیری‌های قانونی به دادسرا تحویل داده شدند.
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->