۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد
سرخط خبرها

رأی شورا به آغاز حفاری تونل خط ۴ قطارشهری

  • کد خبر: ۵۰۷۷
  • ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۱
رأی شورا به آغاز حفاری تونل خط ۴ قطارشهری
مصوبه شورای شهر برای آغاز عملیات حفاری تونل پروژه خط ۴ قطارشهری مشهد به مدیریت شهری ابلاغ شد

روزنامه شهر امید و زندگی در راستای رسالت اطلاع رسانی خود، علاوه بر انتشار گزارش رویدادهای جلسات علنی شورای شهر، با هدف تنویر هر چه بیشتر افکار عمومی و افزایش مجاری اطلاع رسانی، مصوبات قطعی و لازم الاجرای شورای شهر را نیز منتشر می کند. در این راستا، امروز نیز بخشی از مصوبات شورا که به تازگی برای اجرا به شهرداری مشهد ابلاغ شده است، در اختیار شهروندان قرار می گیرد.


شروع عملیات حفاری تونل پروژه خط4 قطارشهری مشهد مقدس
شورای امید در ابلاغی به شهرداری مشهد اجازه داد تا عملیات حفاری تونل پروژه خط4 قطارشهری را آغاز کند. در ماده واحده این مصوبه آمده است: به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می شود، اجرای عملیات حفاری مکانیزه 14.5کیلومتر تونل پروژه خط4 قطارشهری را به همراه احداث 3محل شفت ایستگاه، مطابق طرح های مصوب و در قالب پیمان طرح وساخت، حداکثر به مبلغ 10.900.000.000.000 (ده هزار و نهصد میلیارد ریال)، به صورت ترک تشریفات مناقصه و با انجام مراحل قانونی مربوط و همچنین با رعایت تبصره های زیر به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) واگذار کند.
تبصره های این مصوبه نیز به این قرار است: تبصره1-مدت اجرای پروژه از تاریخ ابلاغ قرارداد، حداکثر 48ماه است. تبصره2- حداکثر پیش پرداخت به پیمانکار، 10درصد مبلغ کل قرارداد بوده و به صورت مرحله ای با نظر کارفرما و مطابق شرایط عمومی پیمان، 50درصد نقد و 50درصد غیرنقد پرداخت می‎ شود. سایر پرداخت ها به پیمانکار، در قبال صورت وضعیت و به صورت حداکثر 60درصد نقد و حداقل 40درصد غیرنقد خواهد بود. تبصره3- طراحی کل خط در پروژه، شامل تونل(گام یک و دو پیشرفته) و ایستگاه، تجهیزات و ناوگان (گام یک)، برعهده پیمانکار بوده و در برآورد مبلغ پیمان لحاظ شده است. تبصره4-شهرداری مشهد مکلف است، در رابطه با موضوعات این مصوبه، تجارب و نتایج مطالعات مرتبط قبلی را مدنظر قرار دهد. تبصره5-شهرداری مشهد مکلف است در قرارداد مزبور، شرایط و ضمانت اجرایی لازم را به گونه ای پیش بینی نماید که کل منابع مالی تخصیصی به پیمانکار، بلافاصله بعد از پرداخت در پروژه هزینه شود. تبصره6-شهرداری مشهد مکلف است، قبل از انعقاد قرارداد، پیش نویس نهایی را به تأیید کمیسیون مشترک برنامه بودجه، حقوقی و اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت های شورای اسلامی شهر برساند. تبصره7-شهرداری مشهد مکلف است ضمن اخذ تدابیر لازم، اجرای کلیه ایستگاه های خط4 قطارشهری را از طریق برگزاری فراخوان شناسایی و ارزیابی پیمانکاران و برگزاری مناقصه محدود، به پیمانکاران واجد صلاحیت واگذار کند. تبصره8-انتصاب مدیران اجرایی پروژه در حوزه پیمانکار و جایگزینی ایشان، تنها با هماهنگی شهرداری مشهد امکان پذیر خواهد بود. تبصره9- شهرداری مشهد مکلف است، گزارش اقدامات و مراحل اجرای قرارداد را به صورت 6ماه یک بار به شورای اسلامی شهر ارائه کند. تبصره 10-شهرداری مشهد مکلف است حداکثر تا 2سال از زمان ابلاغ قرارداد، نسبت به اولویت قراردادن تملک املاک در مسیر(به ویژه ایستگاه ها)، بعد از طراحی گام یک و ترجیحا از طریق تهاتر با مالکان اقدام کند و گزارش آن را هر 3ماه یک بار به شورای اسلامی شهر مشهد ارائه دهد. تبصره 11-شهرداری مشهد مکلف است، حداکثر تا 2سال از زمان ابلاغ قرارداد، نسبت به اولویت قراردادن رفع معارضین در مسیر کل خط(حقیقی و حقوقی)، بعد از طراحی گام یک اقدام کند و گزارش آن را هر 6ماه یک بار به شورای اسلامی شهر مشهد ارائه دهد.


اختصاص قطعه ای در بهشت رضا(ع) به اهداکنندگان عضو
یکی دیگر از مصوبات دوره اخیر شورای شهر اختصاص قطعه ای در بهشت رضا(ع) به اهداکنندگان عضو بود. طبق ماده واحده این مصوبه، شهرداری مشهد (سازمان فردوس ها) مکلف است در راستای توسعه فرهنگ اهدای عضو و قدردانی از اراده استوار و تصمیم حیاتی خانواده هایی که بدون هیچ چشمداشتی، اعضای بدن عزیزان خود را برای جان بخشی به افراد واجد شرایط دریافت عضو اهدا می کنند، نسبت به اختصاص قطعه ای ویژه، به نام قطعه بخشندگان حیات با رعایت تبصره های زیر اقدام کند. در تبصره یک این مصوبه آمده است: مکان این قطعه (بخشندگان حیات) از سوی سازمان فردوس ها تعیین شود. بر اساس تبصره2 نیز تمامی هزینه های خدمات عمومی (تغسیل، تکفین، تدفین و...) فردی که عضو وی اهدا شده است، رایگان و بر عهده شهرداری (سازمان فردوس ها) است. بر اساس تبصره3 نیز شهرداری مشهد (سازمان فردوس ها) مکلف است آثار مالی این مصوبه را در اصلاح بودجه98 و بودجه سنواتی خود پیش بینی کند. در تبصره4 نیز اعلام شده است شهرداری مشهد باید پس از ابلاغ قانونی این مصوبه، به نحو مقتضی نسبت به اطلاع رسانی عمومی به شهروندان اقدام کند.


تعدیل پیمان های خدمات شهری
در ماده یک این مصوبه آمده است: اعضای هیئت کارشناسی مندرج در قسمت (ب) بند5 مصوبه شماره654/3/ش مورخ 23اردیبهشت1387، بدین شرح اصلاح شد: مدیرکل مربوط (به تناسب موضوع خدمات شهری یا فضای سبز، از اداره کل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری یا اداره کل بهبود محیط زیست شهری)، نماینده سازمان مربوط (سازمان مدیریت پسماند یا سازمان پارک ها و فضای سبز)، 2نفر نماینده ناظر شورای اسلامی شهر به انتخاب کمیسیون های خدمات شهری و برنامه بودجه، نماینده اداره کل بازرسی شهرداری، نماینده پیمانکاران، 2نفر رؤسای ادارات مربوط (به تناسب موضوع، خدمات شهری یا فضای سبز)، 3نفر کارشناس خبره (یک نفر از معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی و 2نفر از سایر حوزه ها با نظر معاونت خدمات شهری).
بر اساس ماده2 نیز به شهرداری مشهد اجازه داده می شود تا نسبت به ابلاغ تعدیل نرخ ماشین آلات پیمانکاران در پیمان های رفت وروب و جمع آوری زباله در سال1397، حداکثر تا میزان 3درصد افزایش نسبت به سال قبل از آن (1396) و از محل ردیف بودجه مربوط اقدام کند. بر اساس تبصره این بند، شهرداری مشهد مکلف است اعتبار مورد نیاز اجرای این ماده را در سرجمع اعتبارات معاونت تخصصی مربوط لحاظ کند. در ماده3 این مصوبه نیز آمده است: شهرداری مشهد مکلف است حداکثر ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ قانونی این مصوبه، نسبت به ارسال لایحه اصلاح و به روزرسانی مصوبه شماره3/654/ش مورخ 23اردیبهشت1387 اقدام کند.


تصویب تفریغ بودجه شرکت گردشگری توسعه و عمران هفت حوض
یکی دیگر از مصوبات شورای امید، تفریغ بودجه سال1397 شرکت گردشگری توسعه و عمران هفت حوض بود. بر اساس ماده واحده این مصوبه، تفریغ بودجه سال1397 شرکت گردشگری توسعه و عمران هفت حوض که از حیث منابع به مبلغ 35 میلیارد و 982 میلیون و 184هزار ریال و از حیث مصارف به مبلغ 35 میلیارد و 982 میلیون و 184 هزار ریال که منابع و مصارف نسبت به اصلاح بودجه سال1397 به میزان 45درصد کاهش داشته، منظور شده است و با رعایت تبصره های زیر و به شرح آلبوم پیوست ممهور به مهر شورای اسلامی شهر تصویب شد. در تبصره یک این مصوبه آمده است: شهرداری مشهد (شرکت گردشگری توسعه و عمران هفت حوض سهامی خاص) مکلف است به منظور شفاف شدن صورت های مالی، نسبت به تعیین تکلیف مالیات عملکرد (با توجه به یادداشت شماره9 صورت های مالی شرکت) اقدام و گزارش آن را حداکثر تا 31شهریور98 به شورای اسلامی شهر ارائه کند. بر اساس تبصره2 نیز شهرداری مشهد (شرکت گردشگری توسعه و عمران هفت حوض سهامی خاص) مکلف است درباره تکالیف مجمع عمومی عادی سال گذشته از جمله انتقال و خرید سهام اقلیت و افزایش سرمایه تا مبلغ 21هزار میلیون ریال اقدام مؤثر به عمل آورده و گزارش آن را حداکثر تا 30آذر98 به کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر ارائه کند. بر اساس تبصره3 نیز شهرداری مشهد (شرکت گردشگری توسعه و عمران هفت حوض سهامی خاص) مکلف است با توجه به عدم تحقق سرمایه گذاری بخش خصوصی در راستای تحقق برنامه عملیاتی میان مدت، گزارش برنامه ها و پروژه های درآمد هزینه با بخش خصوصی یا دریافت طلب شهرداری از نهادهای دولتی، عمومی، نظامی و انتظامی را حداکثر تا زمان ارائه لایحه اصلاح بودجه سال1398 به شورای اسلامی شهر ارائه کند. بر اساس تبصره4 نیز شهرداری مشهد (شرکت گردشگری توسعه و عمران هفت حوض سهامی خاص) مکلف است با توجه به عدم جذب منابع حاصل از وجوه شهرداری و نیز عدم تحقق خدمت احیا و ایجاد زیرساخت های زیارتی-گردشگری در بخش مصارف و با توجه به ضرورت و اهمیت تصویب طرح راهبردی منطقه نمونه ملی، گردشگری هفت حوض، حداکثر تا پایان شهریورماه1398 نسبت به تعیین تکلیف قرارداد مشاورین قبلی طرح راهبردی و طرح تفصیلی منطقه و تصویب طرح راهبردی با مشاور جدید اقدام کند.


تفریغ بودجه شرکت ترافیک هوشمند الیت
بر اساس ماده واحده این مصوبه، تفریغ بودجه سال1397 شرکت ترافیک هوشمند الیت که از حیث منابع به مبلغ 304,820,722,000 (سیصدوچهار میلیارد و هشتصدوبیست میلیون و هفتصدوبیست ودو هزار) ریال و از حیث مصارف به مبلغ 304,820,722,000 (سیصدوچهار میلیارد و هشتصدو بیست میلیون و هفتصدوبیست ودو هزار) ریال (که منابع و مصارف نسبت به اصلاح بودجه سال1397 به میزان 7درصد افزایش داشته است) با رعایت تبصره های زیر و به شرح آلبوم پیوست ممهور به مهر شورای اسلامی شهر به تصویب رسید؛ در تبصره یک این مصوبه آمده است: شهرداری مشهد (شرکت ترافیک هوشمند الیت) مکلف است با توجه به بند5 گزارش حسابرس مبنی بر زیان ده بودن عملکرد شرکت الیت در سایر شهرها، حداکثر ظرف مدت 3ماه از تاریخ ابلاغ قانونی این مصوبه، گزارش کامل عملکرد الیت در سایر شهرها را به همراه برنامه های خروج از زیان به شورای اسلامی شهر ارائه کند. بر اساس تبصره2 نیز شهرداری مشهد (شرکت ترافیک هوشمند الیت) مکلف است حداکثر ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ قانونی این مصوبه، گزارش کاملی از اجرای مصوبه شماره5/97/12880/ش مورخ یکم آبان 1397 درباره تحویل رایگان پارکینگ های غیرحاشیه و زمین های قابل بهره برداری به عنوان پارکینگ شرکت الیت را به شورای اسلامی شهر ارائه کند. بر اساس تبصره3 نیز شهرداری مشهد (شرکت ترافیک هوشمند الیت) مکلف است حداکثر تا پایان شهریورماه1398 گزارش کاملی از آخرین وضعیت شرکت درباره قراردادهای موجود و در حال انعقاد با سایر شهرها را به شورای اسلامی شهر ارائه کند. در تبصره4 نیز آمده است: شهرداری مشهد (شرکت ترافیک هوشمند الیت) مکلف است با توجه به عدم تحقق سرمایه گذاری بخش خصوصی و در راستای تحقق برنامه عملیاتی میان مدت، گزارش برنامه ها و پروژه های درآمد هزینه با بخش خصوصی یا دریافت طلب شهرداری از نهادهای دولتی، عمومی، نظامی و انتظامی را حداکثر تا زمان ارائه لایحه اصلاح بودجه سال1398 به شورای اسلامی شهر ارائه کند. بر اساس تبصره5 نیز شهرداری مشهد (شرکت ترافیک هوشمند الیت) مکلف است نسبت به ایجاد سازوکار وصول مطالبات از شهروندان و محاسبه رقم آن با توجه به قراردادهای منعقده و محاسبه آثار آن بر سود و زیان (با توجه به یادداشت 2-13 صورت های مالی) اقدام و گزارش آن را حداکثر تا مورخ 30آذر1398 به شورای اسلامی شهر ارائه کند. و بالأخره بر اساس تبصره6، شهرداری مشهد (شرکت ترافیک هوشمند الیت) مکلف است نسبت به خروج از شمولیت ماده141 اصلاحیه قانون تجارت اقدام و گزارش آن را حداکثر تا مورخ 30آذر1398 به شورای اسلامی شهر ارائه کند.


تأمین اعتبار تکمیل ساختمان توسعه آسایشگاه جانبازان امام خمینی(ره)
تأمین اعتبار برای تکمیل ساختمان توسعه آسایشگاه جانبازان امام خمینی(ره) از جمله مصوبات شورای امید در دوره کنونی است. اواسط اردیبهشت بود که برخی اعضای شورای شهر مشهد در روز جانباز به آسایشگاه جانبازان امام خمینی(ره) واقع در پارک ملت رفتند و مصوبه برزمین مانده طرح توسعه این آسایشگاه را به صورت رسمی وارد گام اجرایی کردند. این پروژه از سال93 مصوبه شورای شهر مشهد را داشت و برای آن بودجه نیز تعیین شده بود، با این حال هر بار به دلایل مختلف اجرای آن با مشکل روبه رو می شد. اعتباری که پیش از این برای این طرح در نظرگرفته شده بود، حدود 2میلیارد و 800میلیون تومان بود که به خاطر افزایش هزینه ها این عدد به 7میلیارد تومان افزایش یافت و شورای شهر مشهد نیز در اصلاح بودجه این اعتبار را اضافه کرد. موضوع ساخت و ساز و نصب تأسیسات در این طرح برعهده شهرداری بوده و با بنیاد شهید نیز هماهنگ شده است تا تجهیزات پزشکی این ساختمان را تأمین کند. این پروژه 1100متر زیربنا دارد و از امتیازاتی که در این طرح توسعه می توان به آن اشاره کرد، وجود تأسیسات و ساخت وساز آب درمانی و استخر برای جانبازان است. همچنین از 2طبقه این ساختمان، طبقه پایین به استخر و تأسیسات آبی مربوط به آن اختصاص یافته است و طبقه دوم نیز امکانات درمانی از جمله فیزیوتراپی و اتاق بستری دارد. این ساختمان کاربری درمانی دارد و برای بستری جانبازان نیز 17تخت ظرفیت دارد.
بر این اساس و در ماده واحده این لایحه به شهرداری مشهد اجازه داده می شود، به منظور تکمیل پروژه آسایشگاه جانبازان امام خمینی(ره) واقع در بوستان ملت، نسبت به تأمین اعتبار پروژه مزبور تا سقف 15.499.600.000(پانزده میلیارد و چهارصد و نودونه میلیون و ششصد هزار)ریال در سال1398 اقدام کند. همچنین براساس تبصره این ماده واحده، شهرداری مشهد موظف است، بار مالی اجرای این مصوبه را در ردیف اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای لایحه اصلاح بودجه سال1398 (به استثنای اعتبارات حوزه فرهنگی) لحاظ کند.


تعیین بهای خدمات توقفگاه های ناوگان حمل ونقل باری درون شهری
بازنگری درجه بندی و بهای خدمات توقفگاه های ناوگان حمل ونقل باری درون شهری و حومه، چندی پیش در شورای پنجم شهر مشهد به تصویب رسید. براساس ماده واحده این مصوبه، تعرفه بهای خدمات و شاخص های درجه بندی و امتیازدهی توقفگاه های وسایل حمل ونقل بار درون شهری و حومه، به شرح جداول پیوست ممهور به مهر شورای اسلامی شهر مشهد و با رعایت تبصره های زیر به تصویب رسید: تبصره1- تعرفه بهای خدمات ماشین آلات و جرثقیل های ساختمانی کمتر از 10تن، مطابق تعرفه ناوگان کامیونت و تعرفه بهای خدمات ماشین آلات و جرثقیل های ساختمانی بیشتر از 10تن مطابق تعرفه ناوگان تریلی محاسبه می شود. تبصره2- تعرفه بهای خدمات توقف های بیشتر از 11ساعت در هر روز، به صورت شبانه روزی محاسبه خواهد شد. تبصره3- اعطای اشتراک ماهانه توقفگاه های موضوع این مصوبه، با تأیید هیئت مدیره سازمان حمل ونقل بار درون شهری و حومه و براساس تعرفه روزانه، تا 15درصد کمتر از تعرفه توقف شبانه روزی امکان ‎پذیر است. تبصره4- به شهرداری مشهد اجازه داده می شود، به منظور کاهش پارک حاشیه ای ناوگان باری و با هدف ترغیب این ناوگان به مراجعه و توقف در توقفگاه های عمومی ناوگان باری، به دریافت وجه تا 30درصد کمتر از نرخ بهای خدمات مصوب در توقفگاه های جدیدالاحداث(تا یک سال پس از بهره برداری) اقدام کند. تبصره5- شهرداری مشهد مکلف است با توجه به امکان استقرار کاربری های انتفاعی(انبار تجهیزات، کارگزاری بیمه، کارواش، تعمیرات و بوفه) و همچنین کسب درآمد از محل آن، نسبت به تهیه بسته های مشوق سرمایه گذاری استقرار کاربری های مذکور در توقفگاه های خود اقدام کند و گزارش اقدامات خود را در مدت 6ماه از تاریخ ابلاغ قانونی این مصوبه به شورای اسلامی شهر ارائه دهد. تبصره6- به شهرداری مشهد اجازه داده می شود، هرساله برابر با نرخ تورم سالیانه اعلام شده از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و پس از تأیید هیئت مدیره سازمان حمل ونقل بار درون شهری، به افزایش نرخ های اعلام شده این مصوبه حداکثر تا میزان 20درصد اقدام کند و افزایش مازاد بر 20درصد را به تصویب شورای اسلامی شهر برساند. تبصره7-شهرداری مشهد مکلف است تا پایان سال جاری، نسبت به تجهیز تمامی توقفگاه های خود به نمازخانه، سرویس بهداشتی و سیستم نظارت تصویری اقدام کند.


تعیین تعرفه استفاده از سامانه های تصویری سازمان حمل ونقل شهرداری
دریافت بهای خدمات استفاده از سامانه های نظارت تصویری سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز از دیگر مصوبات شورای شهر مشهد بود. مصوبه ای که طبق ماده واحده آن به شهرداری مشهد(سازمان حمل ونقل و ترافیک) اجازه داده می شود، مستند به بند26 ماده80 تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب1375 با آخرین اصلاحات، بهای خدمات استفاده از سامانه های نظارت تصویری و ثبت تخلف(برداشت پلاک) سازمان حمل ونقل و ترافیک را از اشخاص حقیقی یا حقوقی که با مجوز مراجع قضایی، درخواست دسترسی به اطلاعات ثبت شده از طریق دوربین های مرکز کنترل ترافیک را دارند، به شرح بندها و تبصره های زیر دریافت کند: اول؛ بهای خدمات ثبت هر درخواست و تشکیل پرونده، مبلغ 150.000ریال. دوم؛ بهای خدمات استخراج و تحویل عکس یا فیلم(از سامانه نظارت تصویری) و ارسال پیامک محل تردد وسیله نقلیه به شماره مشخص شده در مجوز قضایی، مبلغ 750.000ریال.
در تبصره اول این مصوبه نیز آمده است: درخواست های متعلق به نهادهای امنیتی، انتظامی، قوه قضائیه و شهرداری مشهد که در راستای وظایف محوله قانونی و با ارائه اسناد مثبته باشد، از پرداخت بهای خدمات بندهای1 و 2 این مصوبه معاف خواهد بود. تبصره2-شهرداری مشهد موظف است هماهنگی های لازم در خصوص اجرای این مصوبه را با مراجع ذی ربط به عمل آورد. تبصره3-بهای خدمت ارسال پیامک محل تردد وسایل نقلیه، مطابق مجوز مقام قضایی و حداکثر برای دوره زمانی 2ماهه(از زمان تشکیل پرونده) خواهد بود. تبصره4-شهرداری مشهد موظف است، تغییرات تعرفه های مذکور در سال های آتی را در لوایح بودجه سنواتی
پیش بینی کند.


اصلاح اساسنامه سازمان اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی
از جمله دیگر مصوبات مهم این دوره شورای شهر مشهد، اصلاح اساسنامه سازمان اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی است. در ماده واحده این مصوبه آمده است: شهرداری مشهد مکلف است، نسبت به پیگیری اصلاح الگوی اساسنامه سازمان های وابسته به شهرداری اقدام و اساسنامه سازمان اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی را مطابق الگوی اصلاحی و منطبق بر اصول بازرگانی تدوین کند و به شورای اسلامی شهر ارائه دهد.


احداث چمن مصنوعی در مجموعه ورزشی شهدای طرق
اعضای شورای پنجم همچنین با رفع محرومیت های ورزشی در مناطق حاشیه شهر به احداث چمن مصنوعی در مجموعه ورزشی شهدای طرق رأی مثبت دادند. بر طبق ماده واحده این مصوبه به شهرداری مشهد اجازه داده می شود، مستند به بند21 ماده55 قانون شهرداری ، به احداث چمن مصنوعی زمین ورزشی با متراژ تقریبی 1000مترمربع، در مجموعه ورزشی شهدای طرق(حد فاصل شهیدساعی2 و 4)، تا سقف مبلغ 6.000.000.000 (شش میلیارد) ریال، از طریق انعقاد موافقت نامه با شورای معتمدین طرق و با رعایت تبصره های زیر اقدام کند.
براساس تبصره یک کلیه مسئولیت ها و هزینه های نگهداری زمین ورزشی موضوع این مصوبه، برعهده شورای معتمدین طرق است. براساس تبصره دوم نیز استفاده از زمین ورزشی مزبور، به صورت عمومی و برای تمامی شهروندان بوده و استفاده از آن تا 10سال پس از تاریخ بهره برداری، به نرخ مصوب اماکن ورزشی شهرداری مشهد است. و درنهایت بر اساس تبصره سوم؛ شهرداری مشهد (سازمان فرهنگی و اجتماعی) می تواند در مناسبت ها و برنامه های حوزه فرهنگی و اجتماعی، از زمین ورزشی مزبور استفاده کند.


اعمال ماده 9 برای اجرای برنامه های عمومی، عمرانی و نظامی در منطقه3
اعمال ماده9 قانون نحوه خرید و تملک اراضی و املاک برای اجرای برنامه های عمومی، عمرانی و نظامی در منطقه3 نیز از سوی شورای پنجم شهر مشهد نهایی شد تا برطبق ماده واحده این مصوبه به شهرداری مشهد اجازه داده شود، با توجه به ضرورت و فوریت، جهت تکمیل مسیر شبکه جمع آوری آب های سطحی و روان در محدوده یوسف باری و باغو واقع در منطقه3 شهرداری(از معبر رسالت82 به سمت معبر رسالت83 و در امتداد آن به کشف رود)، و به منظور جلوگیری از تأخیر در اجرای طرح مذکور، اقدامات قانونی لازم را نسبت به اجرای ماده9 لایحه قانونی نحوه خرید و تملک اراضی و املاک برای اجرای برنامه های عمومی، عمرانی و نظامی دولت جهت تملک(حق ارتفاق) اراضی متعلق به ورثه مرحوم طاهر احمدزاده(مطابق نقشه پیوست) با رعایت تبصره زیر، معمول کند. براساس تبصره این مصوبه نیز شهرداری مشهد مکلف است در صورت شمول سهم سرانه های مرتبط با سطوح لازم برای عمران و آماده سازی زمین، تأسیسات، تجهیزات و خدمات عمومی را در پلاک مذکور به نحوی جانمایی نماید که مسیر انتقال اجرا شده در سهم شهرداری قرار گرفته و حقوق پرداخت شده بابت حق ارتفاق، در نظریه کارشناسی رسمی دادگستری لحاظ شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->