جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

نکته‌هایی درباره «مردان ایکس» شخصیت‌ها و فیلم‌های این مجموعه

  • کد خبر: ۵۰۸۲۲
  • ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶
نکته‌هایی درباره «مردان ایکس» شخصیت‌ها و فیلم‌های این مجموعه
۱۳ فیلم سینمایی مجموعه مردان ایکس را تا امروز ۹ کارگردان مقابل دوربین برده‌اند. تعداد شخصیت‌ها و آدم‌های داستان مردان ایکس که در کتاب‌های مصور آمده‌اند خیلی زیاد است. اینجا می‌خواهیم با آن‌ها آشنا شویم.
ایمان فروزان نیا | شهرآرانیوز - ۱۳ فیلم سینمایی مجموعه مردان ایکس را تا امروز ۹ کارگردان مقابل دوربین برده‌اند. تعداد شخصیت‌ها و آدم‌های داستان مردان ایکس که در کتاب‌های مصور آمده‌اند خیلی زیاد است. اینجا می‌خواهیم با آن‌ها آشنا شویم.
 

محبوب‌ترین و منفورترین فیلم مردان ایکس

 

نکته‌هایی درباره «مردان ایکس» شخصیت‌ها و فیلم‌های این مجموعه

 

محبوب‌ترین فیلم از سری مردان ایکس فیلم «لوگان» محصول سال ۲۰۱۷ است که به داستان شخصیت ولورین می‌پردازد و در انتها با مرگ شخصیت ولورین، بینندگان و علاقه‌مندان به مجموعه مردان ایکس را شوکه می‌کند. لوگان در سایت معتبر IMDB نمره ۸.۱ از ۱۰ را دارد که در بین ۱۳ فیلم مجموعه مردان ایکس بالاترین نمره است. بعد از لوگان، ددپول ۲ محبوب‌ترین فیلم سری «ایکس من» است. این محبوبیت را آمار گوگل هم تأیید می‌کند. ۹۲ درصد کاربران گوگول فیلم لوگان و ددپول ۲ را پسندیده‌اند. این درصد از دیگر فیلم‌های مردان ایکس بیشتر است. عنوان منفورترین نسخه هم تا قبل از تازه‌ترین فیلم از سری «ایکس من» که بهانه نوشتن پرونده ما شده است، در اختیار «X-Men: Dark Phoenix» (۲۰۱۹) بود.
 

محبوب‌ترین شخصیت ایکس‌من

 

نکته‌هایی درباره «مردان ایکس» شخصیت‌ها و فیلم‌های این مجموعه

 

محبوب‌ترین شخصیت مجموعه مردان ایکس، چه در فیلم‌های سینمایی و چه در داستان‌های مصور، ولورین است. هیو جکمن با بازی در نقش این ابرقهرمان مارول تصویری دوست‌داشتنی از او در ذهن طرف‌داران ساخته است. اگر برایتان سؤال است که چرا این ابرقهرمان نسبت به دیگر قهرمانان این مجموعه محبوب‌تر است، باید بگویم ولورین قدرت بهبود زخم‌هایش را دارد. او از انفجار هسته‌ای، خردشدن اندام‌ها و گلوله به مغزش جان سالم به در برده است. ولورین زمانی که در فیلم «لوگان» می‌میرد، ۱۹۷ سال سن دارد.

 

ساخت مردان ایکس راه‌دست کدام کارگردان است؟

 

نکته‌هایی درباره «مردان ایکس» شخصیت‌ها و فیلم‌های این مجموعه

 

۱۳ فیلم سینمایی مجموعه مردان ایکس را تا امروز ۹ کارگردان مقابل دوربین برده‌اند. در بین این ۹ نفر، برایان سینگر با ساخت ۴ نسخه از مردان ایکس نشان داده که ساخت چنین فیلم‌های ابرقهرمانی راه‌دستش است. سینگر X-Men»، «X۲»، «X-Men: Days of Future Past» و «X-Men: Apocalypse» را کارگردانی کرده است که همه جزو نسخه‌های موفق این مجموعه بوده‌اند. او علاوه بر ۴ فیلمی که از مجموعه مردان ایکس کارگردانی کرده است، در ۳ نسخه هم تهیه‌کننده بوده است. علاقه‌مندان به سینما می‌دانند که برایان سینگر چهره موفقی در کارگردانی است؛ چه در کارگردانی فیلم‌های ابرقهرمانی مثل مجموعه‌های سوپرمن یا ایکس‌من و چه در فیلم‌های درام مثل «مظنون همیشگی» یا «حماسه کولی».
 
 

از مردان ایکس چند فیلم داریم؟

از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۰، ۱۳ نسخه سینمایی درباره مردان ایکس ساخته شده است. البته برخی از این فیلم‌ها حول داستان یک شخصیت از مردان ایکس جلو می‌رود؛ مثل ولورین، ددپول و جین‌گری.
 
 

داستان مردان ایکس چند شخصیت دارد؟

 

نکته‌هایی درباره «مردان ایکس» شخصیت‌ها و فیلم‌های این مجموعه

 

تعداد شخصیت‌ها و آدم‌های داستان مردان ایکس که در کتاب‌های مصور آمده‌اند خیلی زیاد است. احتمالا عدد دقیقش را خوره‌های کمیک‌بوک می‌دانند، ولی در همین ۱۳ نسخه سینمایی که از مردان ایکس ساخته شده است، ۱۳۸ شخصیت داستانی مقابل دوربین حضور داشته‌اند.
 
 

چند کتاب مصور درباره مردان ایکس وجود دارد؟

 

نکته‌هایی درباره «مردان ایکس» شخصیت‌ها و فیلم‌های این مجموعه

 

شروع ماجرای مردان ایکس برمی‌گردد به سال ۱۹۶۳، جایی که استن‌لی و جک کربی برای اولین‌بار این شخصیت‌های داستانی را در کتاب‌های مصور به مردم معرفی کردند. «در دنیای خیالی مردان ایکس، گروهی از انسان‌ها در نتیجه جهش ژنتیکی، از توانایی‌های ویژه‌ای برخوردار شده‌اند. این افراد جهش‌یافته نامیده می‌شوند. بسیاری از آن‌ها توانایی‌های خود را از دیگر انسان‌ها مخفی می‌کنند. بعضی به انسان‌ها کمک می‌کنند و گروهی معتقدند که برتر از دیگران هستند و از قدرت خود سوءاستفاده می‌کنند.» از آن روز تا حالا بیش از ۵۰۰۰ شماره داستان مصور با موضوع مردان ایکس و ماجراجویی‌هایشان نوشته و تصویرگری شده است و دست‌کم از هرکدام ۱۰۰۰ نسخه چاپ و فروخته شده است.

 

موفق‌ترین نسخه در گیشه و شکست‌خورده‌ها

 

نکته‌هایی درباره «مردان ایکس» شخصیت‌ها و فیلم‌های این مجموعه

 

دد‌پول ۲ با فروش ۷۸۵ میلیون‌دلاری در جهان موفق‌ترین فیلم از مجموعه مردان ایکس در فروش گیشه است. البته ددپول ۲ پرسودترین فیلم این مجموعه نیست. برای ساخت ددپول ۲ حدود ۱۱۰ میلیون دلار هزینه شده است. یعنی سود فیلم حدود ۶۷۵ میلیون دلار است، ولی نسخه اول ددپول با هزینه ۵۸ میلیون دلار، توانست ۷۸۳ میلیون دلار در گیشه‌های سراسر دنیا بفروشد و عنوان پرسودترین فیلم از مجموعه مردان ایکس را از آن خود کند. کم‌بازده‌ترین فیلم از مجموعه مردان ایکس هم «ققنوس تاریک» است که ۲۰۰ میلیون دلار هزینه روی دست استودیو مارول گذاشت و در گیشه تنها ۲۵۲ میلیون دلار فروخت.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->