دومین جشنواره هنرهای نوری در بوستان کوهسنگی مشهد برگزار می‌شود + فیلم (فروردین ۱۴۰۳) جانمایی ۷۰۰ المان‌ شهری در ۳۵۰ نقطه شهری | برگزاری برنامه قرار زیارت در ماه مبارک رمضان شهروندان مشهدی از فعالیت ورزشی بپرهیزند (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) تصویب تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری مشهد‌مقدس تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه شهرداری مشهد در سال جاری  برخورد جدی با تاکسیرانان متخلف در ایام نوروز | جانمایی المان‌های مشهد تا یکشنبه به اتمام برسد رژه سراسری شناور‌های بسیج دریایی سپاه در روز قدس سومین همایش باشگاه مدرسه‌ای به وسعت شهر در مشهد رقم خورد ارائه تخفیف برای تعمیر خودرو‌های دارای نقص فنی تا ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ در مشهد + جزئیات حاجی‌بگلو: تا پایان دوره ششم محکم از شهردار مشهد حمایت می‌کنیم بهارانه‌ای برای شهر رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر: ۲۹۷ میلیارد تومان برای توسعه و بهسازی مساجد مشهد اختصاص یافت لیست اسکان و مراکز اقامتی ارزان قیمت مشهد در نوروز ۱۴۰۳ ترافیک در ورودی‌ها و خروجی‌های مشهد پرحجم است | کاهش ۷۵ درصدی تصادفات درون‌شهری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افتتاح و بهره‌برداری از دوربرگردان شهید میرزایی در مشهد مقدس + فیلم از سرگیری پرواز اراک به مشهد پس از توقف ۵ ساله (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) حدود ۸۲ درصد زائران با وسیله نقلیه شخصی به مشهد سفر می‌کنند اعمال قانون ۱۵۴۴ فقره تخلفات حادثه‌ساز در مشهد| توقیف ۵۹دستگاه خودرو متخلف (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) هوای کلانشهر مشهد امروز در وضعیت هشدار قرار گرفت (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) در صدویازدهمین جلسه علنی فوق‌العاده شورای اسلامی شهر مشهدمقدس چه گذشت؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ۴۰ درصد ظرفیت‌های اقامتی مشهد تکمیل شد | استانداری خراسان رضوی: تاکنون بازار سیاه بلیت در مشهد نداشته‌ایم (۲۸ اسفند ۱۴۰۲)
سرخط خبرها

تعطیلات کروناییِ اداری خراسان رضوی، معطل بخشنامه

  • کد خبر: ۵۰۹۴۱
  • ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
تعطیلات کروناییِ اداری خراسان رضوی، معطل بخشنامه
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان رضوی: هنوز دستور العمل و ابلاغی با موضوع تعطیلی ادارات از ستاد ملی کرونا به دست ما نرسیده است
علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ با گسترش شیوع کرونا طی چندهفته اخیر، طرح محدودیت‌های شدید از ابتدای آذرماه اجرایی شد و یک هفته نیز از این طرح گذشت، اما ادامه فعالیت ادارات و بانک‌ها و شلوغی سیستم اتوبوس رانی و متروی شهری در برخی ساعات سبب شد مسئولان وزارت بهداشت با انعکاس این موضوع در جلسه هیئت دولت، خواستار تصمیم گیری دراین باره شوند تا اینکه در نهایت رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام کرد که در جلسه اخیر هیئت دولت تصمیم بر این شده است که همه ادارات دولتی به جز بخش‌های ضروری و خدماتی در این هفته تعطیل باشند. با این حال این دستور هنوز به صورت رسمی به خراسان رضوی و شاید دیگراستان‌های کشور ابلاغ نشده است و از این رو مدیران استانی نیز اعلام کرده اند که از مدیران دستگاه‌های دولتی استان خواسته اند از حداکثر ظرفیت دورکاری در این هفته استفاده شود.

جمشید انصاری، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، که از شامگاه پنجشنبه تا دیروز و در چندنوبت با شبکه‌های تلویزیونی مصاحبه کرده است، دراین باره گفت که براساس برنامه جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها متناسب با شیوع ویروس کرونا در شهر‌های کشور، برای هر یک از شهر‌های زرد، نارنجی و قرمز دستورالعمل ابلاغی مورخ ۲۷ آبان ماه امسال اعلام شده است و طی هفته گذشته هریک از دستگاه‌ها در شهر‌های مختلف متناسب با نوع وضعیت، اقدامات لازم را انجام داده اند.

وی این را هم افزود که براساس گزارش‌هایی که در هفته گذشته از سوی وزارت بهداشت و قرارگاه عملیاتی مبارزه با ویروس کرونا اعلام شد، در موضوع تردد ها، به ویژه در ساعات شروع روز وضعیت خوب نیست و حجم تراکم جمعیتی در مترو و اتوبوس‌ها بالا گزارش شده است و ازاین رو در جلسه اخیر هیئت دولت مقرر شد در این هفته ادارات متناسب با حدنصاب اعلام شده قبلی اقدام نکنند و کاهش کارکنان در ادارات بیشتر از هفته پیش شود. انصاری همچنین تأکید کرد که براین اساس به جز خدمات ضروری مردم مانند بانک، موضوعات خدماتی آب، برق، گاز، بهداشت و درمان، امداد و خدمات شهری و دیگرفعالیت‌های خدمات مربوط به کار‌های اضطراری مردم که باید اقدامات خود را انجام دهند، حضور دیگرکارکنان در ادارات با تشخیص رؤسای سازمان‌ها محدود خواهد شد و ادارات تعطیل می‌شوند.


هنوز به استان ابلاغ نشده است

برای بررسی وضعیت اجرای این دستور در خراسان رضوی به سراغ معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان رضوی می‌رویم. کوکب موسوی دراین باره می‌گوید: هنوز دستور العمل و ابلاغی با موضوع تعطیلی ادارات از ستاد ملی کرونا به دست ما نرسیده است و اعلام شده است جلسه‌ای در این زمینه برگزار می‌شود. به محض اینکه دستورالعمل به استان ابلاغ شود متعاقب آن ستاد مقابله با کرونای استان نیز تصمیم گیری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه بنده هم صحبت‌های معاون رئیس جمهور را دراین باره شنیده ام، تصریح می‌کند: برهمین اساس دستگاه‌های دولتی با حداقل حضور کارکنان فعال خواهند بود و حضور فیزیکی کارکنان در ادارات به حداقل و دورکاری به حداکثر خواهد رسید. موسوی با تأکید بر اینکه بر مبنای صحبت رئیس سازمان استخدامی کشور، ادارات به صورت فیزیکی تعطیل می‌شود، ادامه می‌دهد: البته نبودن فیزیکی کارکنان و دورکاری آن‌ها سبب تعطیلی کار‌ها نخواهد شد و پاسخ مراجعات مردمی به صورت حداقلی داده می‌شود، اما از مردم می‌خواهیم در صورتی که کاری ضروری ندارند از حضور در ادارات پرهیز کنند. البته قرار است در این مورد در جلسه شنبه ستاد کرونای استان تصمیم‌گیری شود.


مراکز خدماتی، همچنان فعال

وی تأکید می‌کند: درعین حال کار‌های خدماتی و مشاغل عملیاتی فعال است و خللی در انجام وظایف این گونه مشاغل که با ضرورت مردم سروکار دارد، وارد نمی‌شود.
موسوی بیان کرد: نیامدن دستورالعمل سبب برخی سردرگمی‌ها شده است و از این رو موضوع حضور حداقلی به مدیران دستگاه‌ها اعلام شده است.


با تصمیم مدیران

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری مشهد نیز با عباراتی مشابه سخنان معاون منابع انسانی استانداری اعلام می‌کند: با پیگیری‌هایی که تا ظهر جمعه انجام داده ایم، ابلاغیه جدید به استان ارسال نشده است. شکوه میرشاهی در گفتگو با خبرنگار ما می‌افزاید: درعین حال با توجه به سخنان مطرح شده قرار نیست مشاغل خدماتی و مشاغلی که کار‌های ضروری مردم را انجام می‌دهند تعطیل شوند و درعین حال حضور دیگرکارکنان به حداقل می‌رسد و این اتفاق در صلاحیت مدیران است و به محض اینکه مدیری تصمیم بگیرد باید کارمند دورکار به اداره مراجعه کند.
 
همچنین دکتر حمیدرضا رحیمی، سخن گوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، هم با تأیید ابلاغ نشدن دستورالعمل یادشده، می‌گوید: با توجه به سخنان آقای انصاری، تصمیم گیری برای به حداکثر رساندن دورکاری بر عهده عالی‌ترین مقام دستگاه است و مدیران در این زمینه باید تصمیم بگیرند.


رکورد ابتلا به کرونا باز هم شکست

طبق آخرین اعلام وزارت بهداشت، ۱۴ هزار و ۵۱ نفر دیگر در کشور به کرونا مبتلا شدند تا کووید ۱۹ باز هم در آمار ابتلا رکوردشکنی کند؛ ضمن اینکه ۴۰۶ نفر دیگر نیز به دلیل ابتلا به کرونا جان خود از دست دادند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->