۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد
سرخط خبرها

هنوزخبری از تعطیلی ادارات در خراسان رضوی نیست

  • کد خبر: ۵۱۰۶۲
  • ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
هنوزخبری از تعطیلی ادارات در خراسان رضوی نیست
بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونای خراسان رضوی که قرار بود در پی مصوبه ستاد ملی کرونا، درباره نحوه فعالیت ادارات استان تصمیم بگیرد، خبری از تعطیلی این ادارات نیست.
محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ روز جمعه معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان رضوی گفته بود که درجلسه شنبه ستاد کرونای استان درباره تعطیلی ادارات استان تصمیم گیری می‌شود، اما استاندار خراسان رضوی در جلسه این ستاد استانی اعلام کرد که هیچ اداره و ارگانی در استان به صورت صددرصدی تعطیل نخواهد بود و خدمت رسانی با حداقل نیروی انسانی انجام می‌شود تا کار‌ها و امور مردم دچار اختلال نشود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با روایت تصمیمات ستاد استانی کرونا در گفتگو با خبرنگار ما اضافه کرد: با دستور استاندار خراسان رضوی، ادارات این استان با حداقل نیرو به کار خودشان ادامه خواهند داد.
مهدی قلیان بیان کرد: این دستور تقریبا مشابه مصوبه هفته گذشته ستاد است که براساس آن تنها یک سوم کارمندان در اداره حضور پیدا می‌کردند.

وی درباره کاهش یا افزایش محدودیت هایِ ویژه اصناف نیز افزود: گروه‌های ۲، ۳ و ۴ همچنان باید به محدودیت‌هایی که هفته گذشته به آن‌ها اعلام شده است، پایبند باشند. فردا دوشنبه نیز از طریق وزارت بهداشت وضعیت رنگی شهر‌ها به استان‌ها اعلام می‌شود و در صورت تغییر وضعیت شهر مشهد، تصمیماتِ جدیدی درباره محدودیت‌ها گرفته خواهد شد.


آمار‌ها به تعادل رسیده است

مسئول کارگروه اطلاع رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در گفتگو با خبرنگار ما و با تأیید این آمار گفت: نمودار‌ها و آمار‌های مربوط به مبتلایانِ بیماری کرونا در یک هفته‌ای که محدودیت‌های گسترده در کشور اجرا شده است در مشهد و استان تقریبا به تعادل رسیده و به حالت «فِلَت» درآمده است که می‌تواند خبر خوبی باشد.
حمیدرضا رحیمی در ادامه افزود: اگر مردم به رویه فعلی رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ادامه دهند و بیشتر از قبل به موارد و مسائل بهداشتی پیشگیری از کرونا پایبند باشند، می‌توانیم امیدوار باشیم که در هفته‌های آینده با کاهش آمار مبتلایان و بستری شده‌ها روبه رو شویم.


شروع افزایش

اوضاع و احوال شیوع کرونا در آبان ماه نه تنها برای ایران که در مشهد و خراسان رضوی چندان خوب نبود و از نیمه این ماه آمار مبتلایانِ بستری شده به شکل چشم گیری افزایش پیدا کرد و میزان بستری‌های موجود در مراکز تابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد که در ابتدای این ماه وارد کانال ۹۰۰ نفر شده بود، یک باره از مرز ۱۲۰۰ نفر عبور کرد. این اعداد و ارقام در سایر شهر‌های استان هم همین روند را طی کرد و بستری‌های روزانه ۱۵۰۰ نفری به ۲۲۰۰ تا ۲۳۰۰ نفر رسید تا گسترده‌ترین شکل محدودیت‌ها شامل حال مشهد و استان شود.
طبق آمار‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد در هفته قبل از اجرای محدودیت‌های گسترده برای تردد و تعطیلی برخی اصناف، یعنی از ۲۴ تا ۳۰ آبان، میانگین بستری‌های جدید در مشهد و شهر‌های تابع این دانشگاه ۲۶۴ نفر در روز بود و مجموع بستری‌های موجود به ۱۲۸۶ نفر رسیده بود.
 
در روز ۲۸ آبان هم رکورد تعداد بستری‌های موجود در ۲ ماه اخیر با ۱۳۳۱ نفر و بستری ۲۹۵ نفر بیمارِ جدید شکسته شد. این روند افزایشی در همین بازه و در سایر شهر‌های استان هم وجود داشت و به طور میانگین ۴۱۱ نفر در روز بستری شدند و آمار بستری‌های موجود هم که تا پیش از این به زحمت به ۱۵۰۰ نفر می‌رسید، در هفته قبل از اجرای محدودیت‌های گسترده از مرز ۲۰۰۰ نفر عبور کرد. میانگین بیمار‌های بستری شده در بخش مراقبت‌های ویژه هم در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۲۷۳ نفر و در استان ۴۱۸ نفر بود.


در مسیر کاهش

اکنون و در فاصله یک هفته بعد از اجرای محدودیت‌های جدید ستاد ملی مقابله با کرونا، می‌توان با اغماض اعلام کرد که آمار‌ها تقریبا به سمت کاهشی شدن میل داشته است. میانگین بیماران بستری شده جدید در مشهد و شهر‌های تابع، از اول آذرماه تا روز جمعه به ۲۳۷ نفر رسیده و میزان بستری‌های موجود هم در این ۷ روز ۱۲۳۴ نفر بوده است. در سایر شهر‌های استان هم طبق آمار رسمی منتشرشده از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میانگین بیماران بستری شده جدید ۳۵۸ نفر و بستری شد ه‌های موجود ۱۹۷۱ نفر گزارش شده است، اما بیماران بستری شده در بخش مراقبت‌های ویژه مشهد و استان در این یک هفته با افزایش روبه رو بوده است و میانگین این بیماران از ابتدای اجرای محدودیت‌ها در مشهد و شهر‌های تابع ۲۷۶ نفر و در استان هم ۴۲۱ نفر بوده است.


روند کاهشی، از ۲ هفته دیگر

سخن گوی ستاد ملی مقابله با کرونا هم در پایان جلسه شنبه این ستاد با بیان اینکه روند مرگ ومیر‌ها با وجود کم شدن میزان ورودی بیمارستان ها، از ۲ هفته دیگر کاهش پیدا خواهد کرد، گفت: روند بیماری با توجه به رعایتی که مردم انجام داده اند، رو به کاهش است و در ١۴۵ شهر روند کاهشی آغاز شده است و در ١۵ شهر دیگر هم این روند کاهشی شروع خواهد شد و از جمع ۸۹ شهری که وضعیت قرمز داشتند، به غیر از ۲ شهر، بقیه از این وضعیت خارج شده اند.
علیرضا رئیسی همچنین ادامه داد: طی ۴ روز گذشته از حضور و سفر ۱۷۴۸ کرونامثبت که قصد خرید بلیت و مسافرت با اتوبوس، هواپیما و قطار داشتند جلوگیری کردیم.


پایبندی ۹۵ درصدی اصناف به محدودیت‌ها

معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار مشهد هم در گفتگو با ایرنا از همراهی بیش از ۹۵ درصد از اصناف مشهد با تعطیلی‌ها خبر داد و گفت: علاوه بر تعطیلی واحد‌های صنفی در گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴، اقشار مردم نیز منع تردد خودرویی پس از ساعت ۲۱ را در معابر شهری به خوبی رعایت کردند و مهم‌ترین رویداد طی هفته گذشته رعایت همه جانبه و شایان قدردانی اجرای دستورالعمل طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی بوده است.

درهمین راستا امیر دلداری، مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف مشهد، گفت: تاکنون بیشتر جریمه‌ها و پلمب‌های صادرشده مربوط به کافی شاپ ها، باشگاه‌های بدن سازی، آموزشگاه‌های زبان و واحد‌های عکاسی و فیلم برداری بوده است. از ابتدای شروع طرح تاکنون ۱۰۸ هزار و ۳۹۰ بازرسی انجام و ۲۹۶۰ اخطار کتبی نیز ابلاغ شده است؛ همچنین ۴۶۲ واحد جریمه و ۲۱۰ واحد صنفی پلمب شده اند.


ابلاغ نحوه فعالیت کارکنان شهرداری مشهد در هفته پیش‌رو

با توجه به محدودیت‌های کرونایی و تصمیمات دولت مبنی بر تعطیلی ادارات در بازه زمانی هشتم آذرماه تا پایان هفته، اطلاعیه مربوط برای اجرا ابلاغ شد.
بر این اساس همه مشاغل متناظر ستادی در حوزه‌های ستاد، مناطق و سازمان‌های تابعه و شرکت‌های وابسته کاملا تعطیل خواهند بود. (کارکنان مربوط در حالت آماده‌باش و دورکار در محل سکونت خود، مستقر و آماده در صورت فراخوان باشند.)
 
ضمن اینکه همه فعالیت‌های خدماتی و دارای ماهیت خدمت‌رسانی به شهروندان محترم کماکان و به روال قبل ادامه فعالیت خواهند داشت. علاوه بر آن نحوه فعالیت در واحد‌ها و بخش‌های اجرایی و نظارتی در سطح صف به منظور نظارت بر پیشبرد امور با نظر مدیر ارشد هر حوزه تعیین خواهد شد و بالاخره اینکه حضور همه مدیران ارشد حوزه‌های شهرداری در سطح ستاد، مناطق، سازمان‌های تابعه و شرکت‌های وابسته ضروری خواهد بود.
براساس آخرین آمار اعلامی از سوی وزارت بهداشت، ۱۳ هزار و ۴۰۲ نفر به این بیماری مبتلا شده اند و در طول روز گذشته نیز ۳۹۱ نفر به علت ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->