کابینه جنگ اسرائیل برای حمله احتمالی به رفح نشست برگزار کرد وزیر خارجه چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود احمد وحیدی، وزیر کشور وارد مشهد شد (۶ اردیبهشت) اجرای نمایش «تمام نا تمام» در منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع) صهیونیست‌ها برای سومین روز متوالی به مسجدالاقصی یورش بردند یک خبرنگار دیگر فلسطینی در بمباران خانه‌اش در غزه به شهادت رسید همسر شهید سید مصطفی خمینی درگذشت (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) افکار عمومی جهان مصمم به متوقف‌کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه و کرانه باختری است تأکید فرمانده ارتش بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند سردار فدوی: عملیات وعده صادق، صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است آمریکا قانونی کردن شهرک سازی‌های اسرائیل را در کرانه باختری خطرناک خواند رئیس‌جمهور: سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی داشت سردرگمی و چالش جدید اسراییل مقابل حزب الله محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم رئیسی: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند چین، خواهان پایان فاجعه انسانی در غزه شد تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو
سرخط خبرها

خطیب‌زاده: فقط یک کشور منطقه ترور شهید فخری زاده را محکوم نکرده است

  • کد خبر: ۵۱۳۳۴
  • ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
  • ۱
خطیب‌زاده: فقط یک کشور منطقه ترور شهید فخری زاده را محکوم نکرده است
سخنگوی وزارت امور خارجه در ابتدای نشست کنفرانس خبری مجازی گزارشی از تحولات دیپلماتیک دستگاه سیاست خارجی از جمله سفر خود به افغانستان ارائه کرد.

به گزارش شهرآرانیوز - سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران، در ابتدای این نشست همچنین نام مقامات دیپلماتیک و دولتی اشاره کرد که ترور شهید فخری‌زاده را محکوم کرده بودند.

 

سخنگوی وزارت خارجه اخبار و گزارش‌های منتشر شده درباره هدف قرار‌دادن یکی از فرماندهان نظامی ایران در مرز سوریه و عراق گفت: من گزارشی در‌این‌باره نشنیدیم و اگر این اتفاق می‌افتاد طبیعتا ما باید می‌شنیدیم.

 

وی درباره اقدامات وزارت امور خارجه برای پیگیری حقوقی ترور شهید فخری‌زاده گفت: به‌محض اینکه ترور رخ داد بلافاصله بیانیه دادیم و آقای ظریف نیز توییت کردند و گفتند مسئولیت این ترور به عهده اسرائیل است.

 

خطیب زاده در ادامه به سایر فعالیت‌های دیپلماتیک وزارت خارجه از جمله ارائه نامه به سازمان ملل اشاره کرد.

 

سخنگوی وزارت خارجه اظهار کرد، متأسفانه فقط یک کشور همسایه درباره ترور فخری‌زاده موضع نگرفته است، اما بقیه کشورهای پیرامون موضع جدی گرفتند و این اقدام را محکوم کردند. آن کشوری هم که موضع نگرفته باید در سیاست‌های خود تغییر ایجاد کند.

 

خطیب زاده اظهار کرد: در خصوص حضور یک پهپاد اسرائیل در ترور شهید فخری‌زاده مراجع امنیتی و نظامی باید اظهارنظر کنند. سناریوهای هالیوودی زیاد مطرح شده است. کارزار اطلاعاتی که از آلبانی، اسرائیل و واشنگتن شروع شده نباید موجب سردرگمی ما شود.

کارزار اطلاعاتی نباید باعث سردرگمی ما شود

به گزارش ایرنا، خطیب زاده درباره ادعای یک روزنامه عربی درخصوص ترور شهید فخری‌زاده و حضور یک پهپاد اسرائیلی در این باره گفت: مراجع امنیتی و نظامی باید در این باره اظهارنظر کنند. سناریوهای هالیوودی زیاد مطرح شده است. کارزار اطلاعاتی که از آلبانی، اسرائیل و واشنگتن شروع شده، نباید موجب سردرگمی ما شود.

 

خطیب‌زاده درخصوص واکنش کشورهای عربی به ترور شهید فخری‌زاده اظهار کرد: یک کشور تنها موضع‌گیری نکرده و مابقی کشورهای پیرامونی و شش کشور عربی خلیج فارس، موضع‌گیری کرده‌اند. آن کشورهم باید در سیاست‌های خود تجدیدنظر کند.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: ما یک سفر پر از هراس و اضطراری از سوی پمپئو به منطقه را داشتیم. البته معلوم است سراسیمگی این وزیر خارجه ورشکسته رژیم ترامپ به خاطر چیست. این هراس به خاطر شکست بزرگی تاریخی در آمریکا است. هر چه داشتند در سبد فشار علیه ملت ایران گذاشتند ولی به نتیجه نرسید. آنها می‌خواهند مسیر را برگردانند اما اگر رد پایی پیدا شود، هم آمرین وهم عاملاین مجازت خواهند شد.

 

وی درباره ارتباط‌دادن ترور شهید فخری‌زاده با برجام تصریح کرد: شک نداریم که نمایندگان مجلس به دنبال احقاق حقوق ملت هستند. مجلس عصاره فضایل ملت است و تردیدی نداریم به دنبال حفاظت از حقوق ملت است ولی درباره این طرح، دولت نظرات خود را بیان کرده و به صراحت تاکید کرده که موافق این طرح نیست. چرا که این طرح ضروری و مفید نیست و معلوم نیست حقوق ملت با این طرح محقق شود.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: متاسفیم نظرات ما منعکس نشده است و مجلس مسیر دیگری را طی کرده است. امیدواریم نظرات کارشناسی وزارت خارجه لحاظ شود.

 

خطیب‌زاده با اشاره به برخی کژی‌ها و کاستی‌ها در فضای عمومی و رسانه‌ای گفت: وزارت خارجه باید پاسبان حقوق ملت باشد و نمی‌تواند وارد این فضاها شود چراکه ممکن است موجب سوء استفاده خارجی شود.

 

وی یادآور شد: وقتی افرادی مشغول گفتن این موارد نادرست هستند، بارها درباره آن سخن گفته و نکات را مطرح کردیم. وقتی آنها مشغول گفتن این حرف‌ها هستند، فرزندان این ملت در سخت‌ترین جبهه در حال مبارزه برای حفاظت منافع ایران هستند.

 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی یادآورشد: وقتی در خصوص ترور شهید فخری‌زاده این حرف‌ها گفته می‌شد، سفرا و دیپلمات‌ها مشغول به فعالیت بودند. شاهد بودیم که بالاترین سطح محکومیت‌ها را داشتیم و از جنوب آفریقا تا شمال اروپا تا آسیای مرکزی این ترور محکوم شد.

 

خطیب‌زاده اضافه کرد: اجازه دهید وزارت خارجه در مباحث داخلی سکوت کند. اگر روزی این منع برداشته شود، مواردی گفته می‌شود که بسیار مهم است.

 

این دیپلمات ارشد با بیان اینکه ایرانیان همیشه دوست همدیگر بوده‌ایم، عنوان کرد: ما ملت پرتاریخ و پر حکمتی هستیم. ملتی هستیم که بزرگان ما راه را گفته‌اند. باید دوست را از دشمن تشخیص دهیم. ایرانی واحد، متحد و یکصدا در سیاست خارجی صحبت کرده و بازهم صحبت می‌کند.

 

وی در ادامه عدم همکاری مناسب دولت عراق در خصوص پرونده شهادت سردار سلیمانی را یادآور شد: این پرونده در اولویت پیگیری ما بوده است. دولت عراق هم نسبت به این موضوع مسئولیت قطعی دارد. سردار سلیمانی مهمان آنها بوده و به دعوت آنها به عراق سفر کرده بود. ایشان در خاک عراق به شهادت رسیده است. پیگیری‌های لازم را داشتیم و بازهم ادامه خواهیم داد.

 

خطیب‌زاده همچنین درباره نظر وزارت امور خارجه در خصوص طرح راهبردی لغو تحریم‌ها بیان کرد: نمایندگان قطعا به دنبال حقوق ملت هستند ولی مطمئن نیستیم نظرات منعکس شده باشد. قطعا نظرات وزارت خارجه منعکس نشده و به دولت هم گفته شده مفید و ضروری نیست.

 

وی خاطرنشان کرد: ما مصوبه‌ای در شورای عالی امنیت ملی درخصوص اقدامات متقابل داریم که باید در همان چارچوب عمل کنیم.

 

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت خارجه در خصوص پیگیری نزدیکی غیرمتعارف جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران گفت: این موضوع از طریق ایکائو پیگیری شد و در حال پیگیری آن هستیم. این موضوع فنی است و باید در سطح خود پیگیری شود.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
0
0
چون اون کشور اعلام موضع نکرده پس بقول شما باید در سیاست خود تجدید نظر کند ؟باید؟ واقعا باید ؟ یعنی شما برای دنیا تعیین تکلیف میکنید
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->