جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد
سرخط خبرها

مرداد ۱۴۰۰، خط ۲ قطارشهری مشهد به ایستگاه «سلامت» می‌رسد

  • کد خبر: ۵۱۵۲۰
  • ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
مرداد ۱۴۰۰، خط ۲ قطارشهری مشهد به ایستگاه «سلامت» می‌رسد
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد در همین راستا وعده داد که در صورت تأمین منابع مالی، در مردادماه سال ۱۴۰۰ عملیات عمرانی ایستگاه سلامت در خط ۲ قطارشهری تمام خواهد شد و این خط مترویی به این ایستگاه می‌رسد.
علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ حوزه ساخت قطارشهری مشهد این روز‌ها در چندبخش فعال است، از ساخت ایستگاه‌های دسترسی در برخی ایستگاه‌های خط ۲ گرفته تا تلاش مدیران، مهندسان، متخصصان و کارگران در ساخت ۶ کیلومتر از مسیر خط ۳.
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد در همین راستا وعده داد که در صورت تأمین منابع مالی، در مردادماه سال ۱۴۰۰ عملیات عمرانی ایستگاه سلامت در خط ۲ قطارشهری تمام خواهد شد و این خط مترویی به این ایستگاه می‌رسد.
کیانوش کیامرز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: رقم اعتباری پیش بینی شده برای رسیدن قطارشهری در خط ۲ به ایستگاه سلامت ۱۳۰ میلیارد تومان است. انجام عملیات ساختمانی و ساخت مسیر‌های دسترسی در ۴ ایستگاه خط ۲ مترو نیز در حال انجام است.


ساخت مسیر دسترسی در ۴ ایستگاه

وی ادامه داد: نبود دسترسی‌های دوم ویژه تردد شهروندان یکی از نواقص برخی ایستگاه هاست که دراین راستا عملیات ساخت این دسترسی‌ها در ۴ ایستگاه سعدی، کوهسنگی، الندشت و شهید کاوه در حال انجام است. وی افزود: خوشبختانه پیشرفت فیزیکی این مسیر‌های دسترسی بالاست و براساس برنامه، دسترسی دوم ایستگاه کوهسنگی تا پایان آذرماه، دسترسی سوم ایستگاه شهید کاوه تا پایان دی ماه، دسترسی دوم ایستگاه سعدی تا اواخر بهمن ماه و دسترسی دوم ایستگاه الندشت تا خردادماه سال ۱۴۰۰ با هزینه کرد ۱۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.


بهره برداری از ۶ کیلومتر خط ۳ تا آذر ۱۴۰۰

کیامرز در ادامه به آخرین وضعیت ساخت خط ۳ قطارشهری مشهد اشاره کرد و گفت: هدف اصلی ما در این خط بهره برداری از ۶ کیلومتر این خط از میدان شهدا تا پایانه امام رضا (ع) است که براساس برنامه ریزی صورت گرفته این مسیر باید تا آذرماه سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد.
وی رقم اعتباری برای این ۶ کیلومتر را ۲۰۰۰ میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: خوشبختانه در موضوع تأمین منابع مالی در سال ۹۹ مشکلی وجود ندارد و امیدواریم این روند در سال ۱۴۰۰ هم ادامه داشته باشد.

مدیرعامل قطارشهری مشهد افزود: اکنون قسمت تونلی این ۶ کیلومتر یا همان هسته مرکزی پروژه از سی درصدی برخوردار است و پیشرفت فیزیکی بخش دسترسی جانبی نیز ۵ درصد است. وی درباره آخرین وضعیت حفر تونل در ادامه مسیر گفت: اکنون در جبهه شرقی دستگاه حفر تونل یک کیلومتر از پایانه امام رضا (ع) فاصله گرفته و به سیدی رسیده است، اما در بخش غربی باید برنامه ریزی کنیم تا ببینیم چگونه برای حفر تونل از امامت تا امیریه کار پیش رود.


پیشرفت ۲۸ درصدی شفت خط ۴

کیامرز در ادامه به آخرین وضعیت خط ۴ قطارشهری مشهد اشاره و اظهار کرد: عملیات حفر شفت در منطقه مهرمادر برای آماده شدن عملیات حفاری تونل خط ۴ طبق برنامه زمان بندی در حال انجام است و تاکنون ۲۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و براساس برنامه این عملیات تا پایان بهمن ماه امسال به پایان می‌رسد و در همین زمان عملیات حفر تونل نیز آغاز خواهد شد.


خرید ۶۰ واگن دیگر در دستورکار

تأمین واگن قطارشهری موضوع دیگری بود که کیامرز به آن پرداخت. وی دراین باره گفت: ما در خط ۲ مترو، کمبود واگن نداریم، اما اکنون ۶۰ واگن در خط یک فعال است که با توجه به ممنوعیت خرید خارجی و براساس قراردادی که با شرکت مپنا امضا شده است، فعالیت برای خرید ۶۰ واگن دیگر در این خط در حال انجام است. خوشبختانه شرکت مپنا در راستای تولید بومی واگن‌های ال آرتی اقدامات خوبی انجام داده و امیدواریم تا پایان سال برای تأمین این واگن‌ها به مرحله تجاری سازی و واریز پول برسیم. کیامرز ادامه داد: دورنمای ما برای تأمین واگن خط ۳ متروی مشهد خوب نیست، اما درعین حال با توجه به تکمیل بودن واگن‌های خط ۲، در زمان بهره برداری خط ۳ می‌توانیم از واگن‌های خط ۲ استفاده کنیم.

او در ادامه به مشکلات تأمین منابع مالی پروژه‌های قطارشهری پرداخت و گفت: شرکت قطارشهری همچنان با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کند. ساخت مترو هزینه زیادی دارد و منابع فعلی بسیار کم است. دورنمای ما هم برای تأمین منابع مالی به هیچ وجه خوب نیست و امیدواریم شرایط اقتصادی به گونه‌ای شود که بتوانیم این مشکل را حل کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->