مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها

آخرین خبر‌ها از میزان پیشرفت فیزیکی پروژه خط ۳ قطارشهری مشهد

  • کد خبر: ۴۸۵۹۴
  • ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
آخرین خبر‌ها از میزان پیشرفت فیزیکی پروژه خط ۳ قطارشهری مشهد
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد اعلام کرد که پیشرفت فیزیکی ۶ کیلومتر از خط ۳، از میدان شهدا تا پایانه امام رضا (ع) به ۳۰ درصد رسیده است.
علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ کیانوش کیامرز درباره بازدید اخیر خلیل ا... کاظمی، معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار از خطوط قطار شهری مشهد به خبرنگار ما گفت: این بازدید از خطوط ۲، ۳ و ۴ قطارشهری مشهد انجام شد.
وی با بیان اینکه در این بازدید مباحث مربوط به پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها و راه کار‌های تأمین مالی با توجه به شرایط فعلی اقتصادی کشور و نرخ ارز مورد بررسی قرار گرفت، ادامه داد: اینک بیشترین تمرکز ما روی ۶ کیلومتر خط ۳ قطار شهری از میدان شهدا تا پایانه امام رضا (ع) است که خوشبختانه شاهدیم پیمانکار در همه جبهه‌ها از جمله ایستگاه‌های شهدا، باب الجواد (ع)، پانزده خرداد و پایانه در حال انجام کار است.

وی افزود: برای این قسمت از کار مبلغ ۱۲۵۰ میلیاردتومان به صورت ریالی و ۶۱ میلیون یورو به صورت ارزی منابع مالی نیاز است که در مجموع اگر قیمت یورو را هم کمتر از ۳۰ هزار تومان در نظر بگیریم، به رقمی بیش از ۴ هزارمیلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد ادامه داد: با توجه به اینکه قرارداد تجهیزات به تازگی منعقد شده، هنوز پیشرفت فیزیکی در این بخش حاصل نشده است، اما در بخش ساختمانی در این ۶ کیلومتر پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد است و با توجه به قرارداد ۱۵ ماهه با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص)، امیدواریم این مسیر تا آذر سال آینده به بهره برداری برسد. وی در ادامه گفت: اینک با توجه به کاهش کمک‌های دولتی، بزرگ‌ترین دغدغه ما تأمین منابع مالی برای اجرای این پروژه است.

کیامرز در ادامه به تشریح وضعیت خط ۲ قطار شهری مشهد پرداخت و گفت: یکی از مباحثی که در خط ۲ مورد توجه ماست، موضوع مسیر دسترسی‌های برخی ایستگاه‌های این خط از جمله ایستگاه کوهسنگی، شهیدکاوه، الندشت و سعدی است.
 

مدیرعامل قطارشهری مشهد با بیان اینکه برای عملیات ساختمانی این مسیر‌های دسترسی مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان به صورت ریالی و برای تجهیزات و دپوی خط ۲ مبلغ ۲۵ میلیون یورو نیاز است، ادامه داد: خوشبختانه برای تأمین مالی منابع ریالی، مشکلی وجود ندارد، اما برای منابع ارزی با توجه به افزایش نرخ ارز و شرایط اقتصادی کار بسیار سخت است و در همین راستا راه کار‌های مختلف بررسی شده است.

وی افزود: امیدواریم تا پایان امسال این مسیر‌های دسترسی ایجاد شود و از این مسیر‌ها نیز مسافرگیری صورت گیرد.

کیامرز درباره خط ۴ نیز گفت: در بازدید اخیر، عملکرد پیمانکار شفت برای ورود دستگاه تی بی ام به خط ۴ از منطقه مهرمادر ارزیابی شد و امیدواریم این عملیات تا پایان سال به پایان برسد و از ابتدای سال آینده شاهد ورود دستگاه تی بی ام به مسیر خط ۴ قطارشهری باشیم.

وی افزود: دستگاه تی بی ام برای این مسیر همان دستگاه حفاری قسمت غربی خط ۳ است که این دستگاه قرار است از امامت به این نقطه منتقل شود و همچنین برای ادامه مسیر حفاری خط ۳ از امامت تا امیریه نیز با توجه به اینکه در مسیر آب وجود ندارد، کار به صورت دستی انجام خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->