رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد: پویانمایی می‌تواند در خدمت فرهنگ رضوی قرار گرفته و مشهد را به قطب تربیتی کشور تبدیل کند آغاز مرحله دوم آزمون استخدامی آتش‌نشانی از اول مرداد ۱۴۰۴ + جزئیات جوی‌های دردسرساز محله صابر مشهد، مطالبه‌ای قدیمی، وعده‌ای تازه آخرین اخبار از توافق آتش‌بس در سویداء سوریه تأمین پایدار آب فضای سبز در شرق مشهد با بهره‌برداری از خط انتقال کشف‌رود  تقدیر فرماندار مشهدمقدس از مدیریت تأمین کالا‌های اساسی در فروشگاه‌های شهرما خدمات‌رسانی شهرداری مشهد در ۳ حوزه خدمات‌شهری، فرهنگی و حمل‌ونقل در اربعین ۱۴۰۴ تأکید قلندرشریف بر استفاده تخصصی از نیروها و عملیاتی‌شدن برنامه‌ها در جهت تأمین منابع شهرداری مشهد قاضی‌زاده هاشمی: بهسازی و تعریض جاده میامی در تابستان شروع خواهد شد شهردار مشهد مقدس: لندفیل مهندسی-بهداشتی دفع زباله‌های بیمارستانی، استانداردترین مرکز در کشور و منطقه است + فیلم بهره‌برداری از سه کارخانه در حوزه پسماند تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر مشهد احمد الشرع: سوریه از جنگ نمی‌ترسد و آماده جنگیدن است | تجزیه کشور را نمی‌پذیریم بهره‌برداری از سالن ورزشی چندمنظوره شهید زاهدی در مشهد | لندفیل مهندسی-بهداشتی دفع زباله‌های بیمارستانی به بهره‌برداری رسید نخستین تیزر فیلم‌ «زن و بچه» با بازی پریناز ایزدیار و پیمان معادی + فیلم هشدار سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد درباره ۱۶۹ ساختمان ناایمن رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر مشهد مقدس: افتتاح سالن چندمنظوره «شهید زاهدی»، گامی به سوی توسعه ورزشی در روستا‌های محور مشهد-میامی است برگزاری اردوی تیم ملی فلوره در مشهد مقدس مراسم نکوداشت روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در مشهد برگزار شد (۲۵ تیرماه ۱۴۰۴) پیشنهاد ارائه طرحی درخصوص احداث نخستین دهکده گردشگری ویژه دهیاری‌های کشور ادامه فعالیت عمرانی خط ۳ مترو مشهد، با وجود کمبود منابع مالی رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: دولت باید اختیارات لازم را به مدیران محلی واگذار کند
سرخط خبرها

آخرین خبر‌ها از میزان پیشرفت فیزیکی پروژه خط ۳ قطارشهری مشهد

  • کد خبر: ۴۸۵۹۴
  • ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
آخرین خبر‌ها از میزان پیشرفت فیزیکی پروژه خط ۳ قطارشهری مشهد
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد اعلام کرد که پیشرفت فیزیکی ۶ کیلومتر از خط ۳، از میدان شهدا تا پایانه امام رضا (ع) به ۳۰ درصد رسیده است.
علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ کیانوش کیامرز درباره بازدید اخیر خلیل ا... کاظمی، معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار از خطوط قطار شهری مشهد به خبرنگار ما گفت: این بازدید از خطوط ۲، ۳ و ۴ قطارشهری مشهد انجام شد.
وی با بیان اینکه در این بازدید مباحث مربوط به پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها و راه کار‌های تأمین مالی با توجه به شرایط فعلی اقتصادی کشور و نرخ ارز مورد بررسی قرار گرفت، ادامه داد: اینک بیشترین تمرکز ما روی ۶ کیلومتر خط ۳ قطار شهری از میدان شهدا تا پایانه امام رضا (ع) است که خوشبختانه شاهدیم پیمانکار در همه جبهه‌ها از جمله ایستگاه‌های شهدا، باب الجواد (ع)، پانزده خرداد و پایانه در حال انجام کار است.

وی افزود: برای این قسمت از کار مبلغ ۱۲۵۰ میلیاردتومان به صورت ریالی و ۶۱ میلیون یورو به صورت ارزی منابع مالی نیاز است که در مجموع اگر قیمت یورو را هم کمتر از ۳۰ هزار تومان در نظر بگیریم، به رقمی بیش از ۴ هزارمیلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد ادامه داد: با توجه به اینکه قرارداد تجهیزات به تازگی منعقد شده، هنوز پیشرفت فیزیکی در این بخش حاصل نشده است، اما در بخش ساختمانی در این ۶ کیلومتر پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد است و با توجه به قرارداد ۱۵ ماهه با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص)، امیدواریم این مسیر تا آذر سال آینده به بهره برداری برسد. وی در ادامه گفت: اینک با توجه به کاهش کمک‌های دولتی، بزرگ‌ترین دغدغه ما تأمین منابع مالی برای اجرای این پروژه است.

کیامرز در ادامه به تشریح وضعیت خط ۲ قطار شهری مشهد پرداخت و گفت: یکی از مباحثی که در خط ۲ مورد توجه ماست، موضوع مسیر دسترسی‌های برخی ایستگاه‌های این خط از جمله ایستگاه کوهسنگی، شهیدکاوه، الندشت و سعدی است.
 

مدیرعامل قطارشهری مشهد با بیان اینکه برای عملیات ساختمانی این مسیر‌های دسترسی مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان به صورت ریالی و برای تجهیزات و دپوی خط ۲ مبلغ ۲۵ میلیون یورو نیاز است، ادامه داد: خوشبختانه برای تأمین مالی منابع ریالی، مشکلی وجود ندارد، اما برای منابع ارزی با توجه به افزایش نرخ ارز و شرایط اقتصادی کار بسیار سخت است و در همین راستا راه کار‌های مختلف بررسی شده است.

وی افزود: امیدواریم تا پایان امسال این مسیر‌های دسترسی ایجاد شود و از این مسیر‌ها نیز مسافرگیری صورت گیرد.

کیامرز درباره خط ۴ نیز گفت: در بازدید اخیر، عملکرد پیمانکار شفت برای ورود دستگاه تی بی ام به خط ۴ از منطقه مهرمادر ارزیابی شد و امیدواریم این عملیات تا پایان سال به پایان برسد و از ابتدای سال آینده شاهد ورود دستگاه تی بی ام به مسیر خط ۴ قطارشهری باشیم.

وی افزود: دستگاه تی بی ام برای این مسیر همان دستگاه حفاری قسمت غربی خط ۳ است که این دستگاه قرار است از امامت به این نقطه منتقل شود و همچنین برای ادامه مسیر حفاری خط ۳ از امامت تا امیریه نیز با توجه به اینکه در مسیر آب وجود ندارد، کار به صورت دستی انجام خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->