حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد
سرخط خبرها

بودجه ۶ میلیاردی مجموعه‌ورزشی ثامن در سال ۱۴۰۰

  • کد خبر: ۵۱۵۲۹
  • ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳
بودجه ۶ میلیاردی مجموعه‌ورزشی ثامن در سال ۱۴۰۰
کمک قطره‌چکانی دولت یازدهم به پروژه تکمیل‌نشده ثامن‌الائمه مشهد قطعا دردی را دوا نخواهدکرد.
مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ لایحه بودجه سال‌۱۴۰۰ دولت یازدهم در‌حالی روز گذشته تقدیم مجلس شورای اسلامی شد که در میان آن ردیف بودجه اعتباری برای تکمیل مجموعه‌ورزشی ثامن‌الائمه (ع) برای جامعه ورزش مشهد و خراسان‌رضوی حائز اهمیت بود. در این لایحه آمده است اعتباری پنج‌میلیاردتومانی در سال‌۱۳۹۹ برای مجموعه ورزشی ثامن‌الائمه (ع) در نظر گرفته شده بود و در لایحه بودجه سال‌۱۴۰۰ قرار است اعتبار شش‌میلیارد‌تومانی برای تکمیل و بازسازی این مجموعه اختصاص پیدا کند.
 
مجموعه ورزشی ثامن مشهد که در جاده شاندیز واقع شده است، در سال ۱۳۷۳ کلنگ آن زده شد و در سال‌۱۳۸۴ به بهره‌برداری رسید؛ مجموعه‌ای که قرار بود به دهکده‌ای ورزشی برای برگزاری رقابت‌های آسیایی بدل شود، اما در‌حقیقت بعد از گذشت یک دهه فقط در بخش ورزشگاه فوتبال مورد بهره‌برداری کاربردی قرار گرفت و سایر قسمت‌های آن در‌واقع به مخروبه تبدیل شد که بودجه‌های تکمیل و بهره‌برداری آن صرف ناکجاآباد شد. بودجه‌هایی که آمدند و رفتند، اما خبری از بهره‌برداری کاربردی از سایر اماکن ورزشی موجود در مجموعه‌ورزشی ثامن‌الائمه (ع) مشهد نشد و حتی استادیوم هم بعد از یک دهه میزبانی کج‌دار‌و‌مریز از تیم‌های فوتبال مشهد از ابومسلم و پیام گرفته تا سیاه‌جامگان و پدیده، دست‌آخر به خواب زمستانی فرو رفت و مشکلات ساختاری و فنی آن مانع تداوم میزبانی‌های این ورزشگاه از مسابقات فوتبال شد.
 
شاید به‌همین‌خاطر بود که سال‌۹۷ و با درخواست‌های جدی مردم و کارشناسان برای بازسازی این مجموعه، مسئولان ورزش استان به فکر به‌جریان‌انداختن دوباره فرا‌یند تکمیل و بهره‌برداری از این مجموعه افتادند؛ از ساخت سالن چند‌منظوره شش‌هزار‌نفری در این مجموعه گرفته تا بازسازی استادیوم فوتبال. حالا با نزدیک‌شدن به پایان سال‌۹۹، بودجه پنج‌میلیاردی اعتباری دولت برای این مجموعه با جلب مشارکت‌های سرمایه‌گذاران و کمک‌های استانی مؤثر افتاده و ورزشگاه فوتبال با پیشرفت ۹۹ درصدی رو‌به‌روست و شاید فقط نصب شمار معدود صندلی‌های باقی‌مانده و خرید گیت‌های ورودی باقی هزینه‌‎ای است که برای آن باید صورت بگیرد.
 
البته بنا به گفته مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی برای خرید گیت‌ها با توجه به افزایش نرخ تورم و نوسانات ارزی شاید بودجه‌ای بالغ‌بر ۲ میلیارد تومان نیاز است؛ بودجه‌ای که شاید بخشی از آن از محل بودجه اعتبار دولت در لایحه بودجه سال‌۱۴۰۰ تأمین شود. در‌این‌بین تنها سؤال آن است که اگر به فرض چنین اتفاقی بیفتد، ۴‌میلیارد باقی‌مانده اعتبار دولتی در سال‌۱۴۰۰ کفاف هزینه‌های تکمیل و بازسازی مجموعه دهکده ثامن‌الائمه (ع) مشهد را خواهد داد یا خیر؟
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->