تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه دارد| مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) سیلاب به سنگان خواف رسید سلامت روان ایرانی‌ها پایش می‌شود پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می‌دهند نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟
سرخط خبرها

جزئیات بودجه‌ آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۰ + جدول

  • کد خبر: ۵۱۵۳۳
  • ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲
جزئیات بودجه‌ آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۰ + جدول
براساس تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۰ به مجلس، جزئیات بودجه وزارت آموزش و پرورش نیز مشخص شد.
به گزارش شهرآرانیوز، لایحه بودجه ۱۴۰۰ روز گذشته به مجلس تقدیم شد، در میان تعیین بودجه پیشنهادی، وضعیت  آموزش و پرورش هم  مشخص شد و تصویب نهایی بودجه بعد از بررسی نمایندگان در صحن اعلام خواهد شد.

البته در بند‌های لایحه بودجه علاوه بر ردیف‌های اعتباری که در آموزش و پرورش بخش عمده آن اعتبارات هزینه‌ای است، به وزارتخانه‌های آموزش و پرورش علوم و بهداشت اجازه داده می‌شود به منظور ساماندهی و بهینه سازی کاربری بخشی از املاک و فضا‌های آموزشی ورزشی و تربیتی خود با رعایت ملاحظات آموزشی و تربیتی نسبت به احداث بازسازی و بهره‌برداری از آن‌ها اقدام کند.

تغییر کاربری به پیشنهاد شورای آموزش و پرورش استان همچنین هیئت امنای هر دانشگاه و تصویب کمیسیون ماده ۵ قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران با اصلاحات و الحاقات بعدی صورت می‌گیرد و از پرداخت تمامی عوارض شامل تغییر کاربری نقل و انتقال املاک هفت گواهی بهره برداری احداث تخریب بازسازی و سایر عوارض شهرداری معاف است.

علاوه بر آن به دولت اجازه داده می‌شود مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی منتشر کند تا برای احداث تکمیل و تجهیز فضا‌های آموزشی پرورشی ورزشی آموزش و پرورش به مصرف برسد این اوراق خارج از سقف پیش بینی شده در جدول شماره ۴ ماده ۷ قانون برنامه ششم توسعه بوده و بر اساس ابلاغ اعتبار و تخصیص‌های صادره به مصرف می‌رسد.

همچنین در راستای تحقق ماده ۷۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و در جهت اجرای اصل سی‌ام قانون اساسی آستان قدس رضوی و آن دسته از موسسات و بنگاه‌های اقتصادی زیرمجموعه نیرو‌های مسلح و ستاد اجرای فرمان امام به استثنای مواردی که به اذن، ولی فقیه مبنی بر عدم پرداخت مالیات یا نحوه تصفیه آن را دارند موظفند نسبت به واریز مالیات خود به خزانه اقدام کنند؛ معادل درآمد واریزی از محل ردیف‌های مربوط به منظور توسعه عدالت آموزشی، نوسازی مقاوم‌سازی و خرید تجهیزات برای مدارس روستایی و مناطق محروم و همچنین خوابگاه‌های دانش آموزی کمیته امداد در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

آنطور که در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ آمده در بند‌های بودجه به این موضوع اشاره شده است که تمام واحد‌های آموزشی دولتی وزارت آموزش و پرورش از پرداخت هزینه‌های آب برق و گاز در صورت رعایت الگوی مصرف معاف هستند و سقف الگوی روبه‌رو شده طی دستورالعملی توسط وزارتخانه‌های نفت نیرو و آموزش و پرورش همچنین سازمان برنامه و بودجه حداکثر تا سه ماه تهیه و ابلاغ می‌شود.  
 
 
عنوان  بودجه ( تومان)

وزارت آموزش و پرورش

۴۸۱ میلیارد و ۳۱ میلیون و ۴۰۰ هزار

دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش

۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون

ادارات كل آموزش و پرورش استانها

۸۹ میلیارد

سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي

۱۱ میلیارد و ۶۰۲ میلیون

كسورات بازنشستگي سهم دولت مشتركين صندوق بازنشستگي كشوري

۸ هزار میلیارد

كمك به تامين سرانه دانش‌آموزي

هزار و ۱۲۸ میلیارد و ۱۳۷ میلیون و ۶۰۰ هزار

طرح جامع حمايت و ارتقا

هزار و ۶۵۶ میلیارد و ۳۶۲ و ۶۰۰ هزار

کمک به صندوق حمایت از توسعه مدارس

۱۰۰ میلیارد

سازمان مدارس غير دولتي و مركز توسعه مشاركت هاي مردمی

۴۰ میلیارد و ۱۵۷ میلیون و  ۶۰۰ هزار

سازمان ملي پرورش استعدادهاي درخشان

۷۲ میلیارد

برون سپاري و توسعه مشاركت در آموزش کاردانش

هزار و ۱۶۳ میلیارد و ۶۱۶ میلیون

فعاليت هاي پرورشي و امور تربيتي

۳۳۷ میلیارد و ۴۹۸ میلیون

كمك به صندوق ذخيره فرهنگيان

۵۹ میلیارد و ۸۵۰ میلیون

دانشگاه شهيد رجائي

۱۱۸ میلیارد و ۸۵۴ میلیون و ۷۰۰ هزار

فعاليت‌هاي تربيت بدني و ارتقای سلامت

۶۱۴ میلیارد و ۲۸۳ میلیون و ۳۰۰ هزار

توسعه كمي و كيفي آموزش پيش دبستانی

۷۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون

كيفيت بخشي به فعاليتهاي آموزشي، پرورشی و توسعه عدالت آموزشي

۲۰۹ میلیارد و ۴۹۱ میلیون

سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي - موزه تاريخ تعليم و تربیت

یک میلیارد

سازمان نوسازي ، توسعه و تجهيز مدارس كشور

۴۵ میلیارد

اداره مدارس خارج از كشور

۴۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون

خريد خدمات آموزشي در مناطق مورد نياز

۹۴۰ میلیارد و ۱۲۵ میلیون

دانشگاه فرهنگيان

هزار و ۸۴۶ میلیارد و ۳۵ میلیون

سازمان آموزش و پرورش استثنايي

۲۴۲ میلیارد و ۷۲۵ میلیون

سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي- پژوهشگاه مطالعات

۱۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون

نهضت سواد آموزي

۳۰۷ میلیارد و ۱۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار

 
منبع: YJC
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->