تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه دارد| مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) سیلاب به سنگان خواف رسید سلامت روان ایرانی‌ها پایش می‌شود پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می‌دهند نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟
سرخط خبرها

آزمایش دارویی که می‌تواند از انتقال ویروس کرونا جلوگیری کند

  • کد خبر: ۵۱۶۳۸
  • ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۶
آزمایش دارویی که می‌تواند از انتقال ویروس کرونا جلوگیری کند
در مطالعات محققان آمریکایی بر روی یک داروی ضد ویروسی آزمایشی، شواهدی به دست آمده که این دارو در طی ۲۴ ساعت انتقال ویروس کرونا را کاملاً سرکوب می‌کند. محققان می‌گویند اگر چنین اتفاقی در بدن انسان نیز پس از مصرف دارو رخ دهد این به آن معناخواهد بود که بیماران مبتلا به کووید-۱۹ پس از مصرف آن، دیگر ویروس را به دیگر افراد انتقال نخواهند داد.
به گزارش شهرآرانیوز، محققان "دانشگاه ایالتی جورجیا" (Georgia State University) اخیرا اظهار کرده‌اند داروی آزمایشی "مولنوپیراویر" (Molnupiravir) می‌تواند از تکثیر ویروس‌هایی مانند ویروس کرونا جلوگیری کند و مانع از پخش شدن ویروس در بدن شود.
 
مطالعه جدید محققان آمریکایی نشان داده یک داروی ضد ویروسی خوراکی آزمایشی در طی ۲۴ ساعت انتقال ویروس کرونا را کاملاً سرکوب می‌کند.

این دارو‌ها که "مولنوپیراویر" نامیده می‌شوند از تکثیر ویروس و گسترش آن در سراسر بدن جلوگیری می‌کنند. محققان دریافتند که این دارو باعث جلوگیری از انتقال بیماری در راسو‌های اهلی آلوده به کووید-۱۹ به یکدیگر می‌شود، اما راسو‌هایی که این دارو را دریافت نکرده‌اند باعث گسترش بیماری می‌شوند.

محققان می‌گویند اگر چنین اتفاقی در بدن انسان نیز پس از مصرف دارو رخ دهد این به آن معناخواهد بود که بیماران مبتلا به کووید-۱۹ پس از مصرف آن دیگر ویروس را به دیگر افراد انتقال نخواهند داد.

دکتر "ریچارد پلمپر" (Richard Plemper)، استاد موسسه علوم پزشکی پزشکی این دانشگاه گفت: این اولین آزمایش داروی خوراکی مذکور است که به سرعت مانع انتقال کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲می شود. مولنوپیراویر می‌تواند تغییردهنده بازی باشد.

مولنوپیراویر یک داروی ضد ویروسی است که در دانشگاه اموری، آتلانتا، توسط شرکت نوآوری دارویی "داریو" (DRIVE) توسعه یافته است.

این دارو در ابتدا برای درمان آنفلوانزا مورد استفاده قرار می‌گرفت و با ایجاد خطا در هنگام تکثیر آر. ان.‌ای ویروسی، از تکثیر ویروس جلوگیری می‌کرد. مطالعه محققان در آوریل ۲۰۲۰ نشان داد که مولنوپیراویر می‌تواند از آسیب شدید ریه در موش‌های آلوده به ویروس کرونا جلوگیری کند.

این دارو در حال حاضر در مرحله آزمایشات بالینی فاز ۲/۳ است، اما انتظار نمی‌رود داده‌های این آزمایش تا مه ۲۰۲۱ در دسترس باشد.

در این مطالعه جدید که در مجله " Nature Microbiology" منتشر شد محققان توانایی مولنوپیراویر را در جلوگیری از گسترش ویروس در راسو‌ها مورد ارزیابی قرار دادند.

دکتر "رابرت کاکس" (Robert Cox)، نویسنده اصلی مقاله، گفت: ما معتقدیم که راسو‌های اهلی یک مدل انتقال مناسب هستند، زیرا به راحتی کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲ را گسترش می‌دهند، اما بیشتر آن‌ها به نوع حاد بیماری مبتلا نمی‌شوند که این موضوع همانند نتایج دیده شده در بیماران جوان مبتلا به کروناویروس است.

محققان طی مطالعه ۶ راسوی اهلی را با کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲ آلوده کردند و سپس سه نفر از آن‌ها را با این دارو درمان کردند. در مرحله بعدی، تیم ۱۲ راسوی آلوده نشده را مورد بررسی قرار دادند و دو راسو را در یک قفس با حیوانات بیمار قرار دادند و هشت روز آن‌ها را مورد بررسی قرار دادند هیچکدام از راسو‌هایی که با راسو‌های بیمار که با این دارو تحت درمان قرار گرفته بودند در یک قفس بودند به ویروس مبتلا نشدند. راسو‌هایی که با این دارو درمان شده بودند هنگامیکه با راسو‌های آلوده در یک مکان قرار گرفتند آلوده نشدند و حیواناتی که توسط این دارو درمان نشده بودند بیمار شدند.

منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->