وقتی «برمودا» رازهای کامران نجف‌زاده را هم افشا می‌کند! تمساح خونی و سال گربه زیر سایه «مست عشق» «لوران کانته» کارگردان فیلم کلاس درگذشت فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات نگاهی به مضمون بهار در شعر معاصر «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها
سرخط خبرها

کارتون | پاپا نوئل، عروسک‌گردان سرمایه‌داری

  • کد خبر: ۵۱۶۸۴
  • ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
کارتون | پاپا نوئل، عروسک‌گردان سرمایه‌داری
ین روزها، روز‌های پایانی سال مسیحیان و نزدیک به کریسمس است. عیدی که بنا بر رسمی آشنا، در آن شخصی به اسم بابانوئل می‌آید و با خودش هدیه می‌آورد. در این کارتون هم از عنصر بابانوئل استفاده شده است. این موضوع دست‌مایه این اثر «آنجل بولیگان»، کارتونیست معروف مکزیکی، قرار گرفته است.
امیر منصور رحیمیان | شهرآرانیوز - همین سال‌هاست که باید برای آیندگان تعریف بکنیم تا قبل از این قضیه همه‌گیری کرونا و گیروگرفتاری‌های اقتصادی و چه‌وچه، روز‌های آخر سال، در تمام دنیا روز‌های رونق بازار بود. همه آدم‌هایی که به‌دلیل شغل یا اندک درآمدی که داشتند، دستشان به دهانشان می‌رسید، می‌رفتند چیز‌هایی می‌خریدند که ضروری نبود و در این بین به آن‌هایی که بضاعت مالی کمتری داشتند، هم کمک می‌کردند تا چیز‌هایی بخرند که کمتر به کارشان می‌آمد.
 
ولی امروز، به‌علت همین مرض منحوس و هزار علت دیگر، آن شوروشوق قبلی از بازار و دل و جیب همه مردم دنیا رخت بسته و رفته است. ولی کرونا درکنار گرفتاری‌هایی که درست کرده، چند چیز خوب هم وارد سبک زندگی آدم‌ها کرده است. اولین و مهم‌ترینشان همین به حاشیه راندن مصرف‌گرایی و درنتیجه حفظ موقتی منابع اولیه یا همان طبیعت است. موضوعی که بیشتر از همه، صاحبان ثروت و سرمایه را متضرر کرده است. کسانی که با تشویق به خرید تعدادی وسیله که با تبلیغات فراوان به خورد خلق‌ا... می‌دادند، برای خودشان بازار درست می‌کردند و از این راه سود‌های هنگفت به جیب می‌زدند. این قسم کالا‌ها با کم شدن درآمد و وضع اقتصادی ناطور و ناجور دنیا از سبد خرید خانواده‌ها حذف شد.
 
 
کارتون | پاپا نوئل؛ عروسک‌گردان سرمایه داری
 
 
این موضوع دست‌مایه این اثر «آنجل بولیگان»، کارتونیست معروف مکزیکی، قرار گرفته است. این روزها، روز‌های پایانی سال مسیحیان و نزدیک به کریسمس است. عیدی که بنا بر رسمی آشنا، در آن شخصی به اسم بابانوئل می‌آید و با خودش هدیه می‌آورد. در این کارتون هم از عنصر بابانوئل استفاده شده است، ولی به شکلی دیگر. به اثر دقت کنید؛ بابانوئلی که به شکل عروسک‌گردانی ماهر ایستاده است و آدمی را دارد رهبری می‌کند تا با سبدی به خرید برود. در چهره بابانوئل بولیگان غرور، خشم و بدجنسی را می‌شود دید. انگار او نماد سرمایه‌داری مدرن است و آدم‌ها هیچ گریزی از سیاست‌هایی که آن‌ها برایشان تعیین می‌کنند، ندارند. بابانوئلی که قرار بود برای آن‌ها هدیه بیاورد، تبدیل به غولی بی‌شاخ‌ودم شده است که مجبورند از امیالش پیروی کنند.
 
 
کارتون | پاپا نوئل؛ عروسک‌گردان سرمایه داری
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->