شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد
سرخط خبرها

مجوز شورا برای خرید ۵۰۰ اتوبوس گازسوز

  • کد خبر: ۵۱۷۲
  • ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۴:۴۳
مجوز شورا برای خرید ۵۰۰ اتوبوس گازسوز
با هدف تسهیل در حمل و نقل پاک شهری صورت گرفت

سارا رنگیان - روز گذشته اعضای پارلمان شهری مشهد، با هدف تسهیل هرچه بیشتر در حمل ونقل عمومی شهر و کاهش بار آلایندگی در مشهد، به کلیات لایحه صدور مجوز برگزاری مناقصه محدود و انعقاد قرارداد با خودروسازان منتخب به منظور تأمین ۵۰۰دستگاه اتوبوس گازسوز شهری رأی مثبت دادند.
بر اساس این مصوبه به شهرداری مشهد اجازه داده می شود، به انعقاد قرارداد خرید اتوبوس گازسوز شهری تا سقف ۵۰۰دستگاه با شرکت های تولید کننده مورد تأیید سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، با رعایت ضوابط و مقررات و آیین نامه های ابلاغی مربوط به طرح نوسازی ناوگان اتوبوس رانی و آیین نامه معاملات شهرداری تهران (تسری یافته به کلان شهرها) اقدام کند.
بر اساس بند اول این لایحه، شهرداری مشهد موظف است، مطابق «اصلاحیه مصوبه شورای اقتصاد ابلاغی سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص طرح جایگزینی و نوسازی ناوگان حمل ونقل درون شهری و برون شهری، 19هزار دستگاه اتوبوس درون شهری پایه گازسوز» به منظور دریافت سقف 142هزار و200دلار کمک دولت برای هر دستگاه اتوبوس اقدام کند.
همچنین طبق بند دوم لایحه، مبلغ معادل ۱۰درصد بهای اتوبوس باید به وسیله متقاضی(شهرداری) یا در صورت توافق، بخش خصوصی پرداخت شود. چنانچه بهای اتوبوس مازاد بر 142هزار و200 دلار باشد، علاوه بر ۱۰درصد مذکور، مابه التفاوت آن نیز به عهده متقاضی خواهد بود.
اما براساس بند سوم این لایحه شهرداری مشهد موظف است آثار مالی این مصوبه را در اصلاح بودجه سال ۱۳۹۸ و بودجه های سنواتی پیش بینی کند. در بند چهارم این لایحه نیز آمده است که قراردادهای منعقده با بخش خصوصی(بهره بردار) باید به تأیید کمیسیون مشترک عمران، حمل ونقل و ترافیک و حقوقی شورای اسلامی شهر برسد.
سیدمهدی حسینی پویا مدیرعاملی سازمان اتوبوس رانی شهرداری مشهد نیز در این جلسه گفت: در بخش نامه ای که دولت صادر کرده تأکید شده است که کلان شهرها تأمین اتوبوس های گازسوز با استانداردهای یورو5 را در دستور کار قرار دهند. این لایحه در نهایت با 12رأی به تصویب اعضای شورا رسید.


تصمیم جدید برای «توس» در هفته آینده
تصویب طرح تشکیل کمیته راهبردی مطالعات توس به جلسه بعدی شورا موکول شد.
طرح تشکیل کمیته راهبردی مطالعات توس از جمله لوایح مطرح شده در این جلسه بود. براساس مفاد این طرح و با توجه به زمان باقی مانده تا پایان سال جاری، اهمیت تحقق اهداف مرتبط با توس در برنامه عملیاتی 97-1400 باید به طور جدی مدنظر قرار گیرد، بنابراین با توجه به روند کند انجام مجموعه مطالعات در این زمینه، ایجاد کمیته ویژه مطالعاتی ضروری است.
به همین منظور در قالب طرح تشکیل کمیته راهبردی مطالعات توس، شهرداری مشهد مکلف است به منظور بررسی و تسهیل پروژه های مطالعاتی مرتبط با توس در حوزه های مختلف شهرسازی و معماری، عمران، اقتصاد، ترافیک و خدمات شهری، حداکثر ظرف مدت 6ماه از تاریخ ابلاغ این مصوبه نسبت به اتمام مطالعات توس مطابق برنامه سال98 اقدام کند.
در این راستا برای سرعت بخشیدن به مطالعات و اقدامات در خصوص توس، قید دو فوریت شدن این طرح در جلسه روز گذشته مورد بررسی قرار گرفت. سیدمسعود ریاضی، رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس، در باب ضرورت دو فوریت این طرح گفت: با توجه به اینکه 2سال از تشکیل کمیسیون ویژه توس در شورای اسلامی شهر می گذرد، به غیر از جلوخان هنوز هیچ پروژه مطالعاتی در این حوزه به ثمر نرسیده است. در این راستا ضروری است تا توجه ویژه ای از سوی شورا و شهرداری به این حوزه مبذول شود، بنابراین پیشنهاد می کنیم طرح به صورت دو فوریتی دنبال شود.
رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت های شورای شهر مشهد هم که از مخالفان قید دو فوریت طرح تشکیل کمیته راهبردی مطالعات توس بود، اظهار کرد: متأسفانه روند تهیه همه طرح ها، از طرح جامع گرفته تا طرح تفصیلی که شهرداری برای آن 12میلیارد تومان هزینه کرده و هنوز تصویب نشده، مشکل دارد.
احمد نوروزی که درباره یک فوریتی شدن طرح تشکیل کمیته راهبردی مطالعات توس با محمدهادی مهدی نیا، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر هم نظر بود، در ادامه پیشنهاد کرد که طرح به یک فوریتی تبدیل شود تا ظرف یک هفته آینده نظرات کلی تر برای آن بررسی شود.
حمیدرضا موحدی زاده، نایب رئیس شورای شهر هم که از موافقان دو فوریتی شدن این طرح بود، با بیان اینکه موضوع توس از ابتدای شورای پنجم مورد تأکید همه اعضا بوده است، اظهار کرد: با این حال مطالعات حوزه توس سرعت مناسب نداشته و از سوی دیگر به اندازه کافی در زمینه محتوای این موضوع بحث شده است، بنابراین در این راستا با دو فوریتی شدن، طرح با سرعت بیشتری دنبال می شود.
خلیل ا... کاظمی، معاون عمران ، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد هم گفت: در مجموعه توس به دلیل مشکلاتی در حوزه میراث فرهنگی و چارچوب تعریف شده با موضوعات مختلفی روبه رو هستیم. در این راستا معتقدیم که طرح نیازمند زمان و پختگی بیشتر است، به همین منظور درخواست می کنیم طرح تبدیل به یک فوریت شود تا مرکز مطالعات، حوزه شهرسازی و مشاور طرح برای جمع بندی توضیحاتی را در این زمینه مطرح کنند.در پایان ضرورت دو فوریت طرح تشکیل کمیته راهبردی مطالعات توس مورد اقبال اعضا قرار نگرفت، اما یک فوریت آن با ثبت 12رأی موافق تصویب شد؛ بر این اساس بنا شد تا با در نظر گرفتن قید زمانی طی یک هفته آینده طرح تکمیل و برای تصویب در صحن علنی شورای اسلامی مطرح شود. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->