سرخط خبرها

سی و نهمین جشنواره فجر بدون نمایش فیلم برگزار می‌شود

  • کد خبر: ۵۱۷۳۷
  • ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹
سی و نهمین جشنواره فجر بدون نمایش فیلم برگزار می‌شود
بر اساس اخباری که امروز از نحوه برگزاری سی‌و‌نهمین جشنواره فیلم فجر روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفته است، این جشنواره امسال بدون نمایش فیلم برگزار خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، در نشست رسانه‌ای که امروز (شنبه ۱۵ آذر) به صورت مجازی برگزار شد، «سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد»، دبیر سی و نهمین جشنواره فیلم فجر گفت: انتخاب شیوه برگزاری جشنواره فیلم فجر دشوار بود. ساده‌ترین تصمیم تعطیلی این رویداد بود اما نمی‌دانستیم که آیا این بهترین تصمیم است؟ جمع‌بندی‌های متعدد ما با اهالی سینما در شورای سیاستگذاری ما را به این رویکرد یعنی برپایی جشنواره فقط برای داوران جشنواره رساند. بر این اساس جشنواره هیچ نمایشی نخواهد داشت و داوران در بخش‌های مختلف فیلم‌ها را خواهند دید. اگر در روزهای پیش رو وضعیت سلامت رو به بهبود برود، اولین گزینه این است که آثار کاندیدای هیأت داوران از جمع فیلم‌های رسیده در بخش‌های گوناگون برای مخاطبان اولویت اول (اهالی سینما و رسانه) و در اولویت دوم برای مخاطبان به شیوه ۵۰ درصدی به نمایش درآید.

 

برپایی جشنواره با حداکثر ۵۰ فیلم متقاضی

به گفته دبیر سی و نهمین جشنواره فیلم فجر جشنواره در موعد مقرر برگزار می‌شود و برگزیدگان ۲۷ سیمرغ روز ۲۲ بهمن اعلام خواهد شد.  به گفته او اگر شرایط کرونایی اجازه داد، عموم مردم هم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند فیلم‌ها را ببینند. 

این مسئول سینمایی گفت: پیش‌بینی ما برای بخش سودای سیمرغ، حداکثر ۵۰ فیلم متقاضی است که آمار دقیق آن بعد از تقاضای آثار اعلام می‌شود. امسال در هیچ بخشی هیات انتخاب نداریم نه در بخش مستند، نه در بخش کوتاه، نه سودای سیمرغ نه بخش تبلیغات. البته به علاقه‌مندان و مخاطبان قول می‌دهم سه ـ چهار فیلم ماندگار در این دوره خواهیم داشت و اینگونه نیست که فیلم خوب نداشته باشیم. درباره فیلم آقای فرهادی (قهرمان) هم بعید می‌دانم فیلم ایشان به جشنواره برسد.

به گفته او  در این دوره از جشنواره، هیأت داوران تمام آثار واجد شرایط حضور در جشنواره اعم از فیلم‌های حرفه‌ای و فیلم‌های اول کارگردان‌ها را در همه بخش‌ها مورد داوری قرار می‌دهد. این شانس امسال برای همه فیلم‌ها وجود دارد که شاید اگر هیات انتخاب وجود داشت، در این قضاوت لحاظ نمی‌شدند. ۱۲ بهمن ماه کاندیداهای جشنواره نزد خودمان مشخص خواهد بود. بعید می‌دانم مجموع کاندیداها بیش از ۱۰ ـ ۱۲ فیلم باشد. این کار دشواری نیست و فیلم‌ها به جشنواره خواهند رسید. 

او همچنین اظهار داشت: در این دوره هیات داوران این بخش از میان فیلم‌های مستند بلند (بالای ۷۰ دقیقه) حاضر در چهاردهمین جشنواره فیلم مستند سینماحقیقت، یک فیلم را به عنوان اثر برگزیده معرفی خواهند کرد و همچنین هیأت داوران بخش فیلم‌های کوتاه از میان فیلم‌های کوتاه حائز شرایط (۳ تا ۱۵ دقیقه) حاضر در سی و هفتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران، یک فیلم را به عنوان اثر برگزیده معرفی خواهند کرد.

منبع: فارس

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->