۱۱۱ نفر از حجاج به دلیل وخامت شرایط جسمی‌ به کشور بازگشتند مقطع کاردانی رشته «فوریت‌های پزشکی» حذف خواهد شد ارتباط گردشگری ایران با مالزی افزایش می‌یابد هشداری برای زمین؛ ۲۳ درصد از مساحت زمین دیگر قابل بهره برداری نیست دستگیری عامل قتل پاکبان مشهدی + عکس خمیردندان‌های غیرمجاز از سوی وزارت بهداشت معرفی شدند (۱۴ تیر ۱۴۰۳) دستگیری سارقان سفری در مشهد نیمی از فوتی‌ها در تصادفات مشهد، عابران پیاده هستند واریز ۳ میلیون تومان به حساب بازنشستگان | متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به چه معناست؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) کشف انبار داروهای غیرمجاز توسط پلیس مشهد پشه آئدس به رنگ و بوی تایر بسیار علاقه‌مند است پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه، ۱۴ تیر ١۴٠٣) | تداوم وزش باد در استان سالاد سزار ۱۰۰ ساله شد | همه چیز در مورد یک سالاد پرطرفدار اهدای اعضای کودک مرگ مغزی در مشهد نجات‌بخش زندگی سه بیمار نیازمند‌به‌عضو شد (۱۴ تیر ۱۴۰۳) گردشگری ایران از دریچه سیاستگذاری دولت چهاردهم؛ باید و نبایدها انفجار شدید در کارخانه تولید جنگ‌افزار آمریکا + فیلم معلمان مدارس غیردولتی تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان قرار می‌گیرند مقدمه و بستر توانمندسازی کودکان کار باید فراهم شود | آمار و ارقام دقیقی از کودکان کار در ایران نداریم افزایش نسبی دما طی امروز و فردا در بیشتر نقاط کشور (۱۴ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

واکسن کووید‌۱۹ چه عوارض جانبی‌ می‌تواند داشته باشد؟

  • کد خبر: ۵۱۷۵۵
  • ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
واکسن کووید‌۱۹ چه عوارض جانبی‌ می‌تواند داشته باشد؟
برخی مردم در سراسر جهان به‌علت عوارض جانبی از زدن واکسن طفره می‌روند. همین موضوع ایده مصونیت جمعی در برابر کووید‌۱۹ را زیر سؤال می‌برد، اما عوارض جانبی واکسن کرونا چیست؟
به گزارش شهرآرانیوز، برخی مردم در سراسر جهان به‌علت عوارض جانبی از زدن واکسن طفره می‌روند. همین موضوع ایده مصونیت جمعی در برابر کووید‌۱۹ را زیر سؤال می‌برد، اما عوارض جانبی واکسن کرونا چیست؟

چندین واکسن کرونا در سراسر جهان مراحل توسعه خود را طی می‌کنند و تعدادی از آن‌ها در فاز سوم آزمایش‌های بالینی عملکرد بی‌نظیری از خود نشان داده‌اند. در این میان واکسن کرونا فایزر موفق به کسب تاییدیه در بریتانیا هم شده است. با این حال واکسن این بیماری مانند سایر واکسن‌ها عوارض جانبی دارد.

زمانی که به سراغ مصونیت جمعی می‌رویم، باید شمار بالایی از مردم به یک بیماری مبتلا شده باشند یا اینکه به آن‌ها واکسن تزریق شود که برای کووید-۱۹، ایده دوم مدنظر متخصصان قرار دارد. برای مثال طبق گفته مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی ایالات متحده آمریکا، دکتر «آنتونی فاوچی» ۸۰ درصد مردم در این کشور باید واکسن بزنند تا از این بحران عبور کنند.

در کنار کارایی بالا، یکی دیگر از دلایلی که باعث شده متخصصان نسبت به واکسن‌های کرونا در حال توسعه امیدوار باشند، عوارض جانبی کم آن‌ها روی داوطلبان است. در حقیقت این واکسن‌ها عوارض جانبی جدی نداشته‌اند.

طبق اعلام دکتر فاوچی، واکسن کرونا چندین عارضه جانبی دارد که شامل درد در محل تزریق و ناراحتی بازو، تورم خفیف، درد‌های عضلانی و تب به مدت ۲۴ ساعت می‌شود.

تمام عوارض جانبی بالا موقت هستند و در اکثر مواقع حداکثر تا یک روز و نیم باید آن‌ها را تحمل کنیم. علاوه بر این باید بدانید که تمام افراد هم چنین عوارضی را تجربه نمی‌کنند. در حقیقت ۱۰ تا ۱۵ درصد داوطلبان با برخی از این مشکلات دست و پنجه نرم کرده‌اند.

عوارض جانبی کم باعث می‌شود که افراد بدون نگرانی حاضر به تزریق واکسن شوند. در این میان برای انتقال حس امنیت واکسن کووید۱۹، برخی شخصیت‌ها مانند باراک اوباما مشکلی با تزریق واکسن در انظار عمومی و جلوی دوربین ندارند.

منبع: دیجیاتو
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->