جاده‌های جنوبی خراسان رضوی بارانی و لغزنده است (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) بارش باران در ۱۰ ایستگاه هواشناسی سیستان و بلوچستان رکورد شکست (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) زلزله شدید، جنوب ژاپن را لرزاند (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) تصویب برنامه جامع مقابله با گرد و غبار برای ۱۱ استان کشور (۲۹ فروردین) آیا از نشانه‌های هک شدن گوشی تلفن همراه خبر دارید؟ دعوا و جنجال بر سر فشار آب، به قتل پیرمرد ۶۰ ساله منجر شد تغییر شغل نیمی از پزشکان عمومی در ایران! وام ازدواج؛ تدبیر قانون برای حمایت از نهاد خانواده محکومیت ۴۹ میلیاردی برای عرضه کننده برنج تقلبی در مشهد افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز حمله کردند (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) چگونه عروس هلندی را در هر سنی دستی کنیم؟ + عکس متهم به ۴۰ فقره سرقت در مشهد به دام افتاد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) خراسان رضوی، رتبه دوم چندقلوزایی کشور در سال ۱۴۰۲ نحوه مشاهده و دریافت فیش حقوقی بازنشستگان بانوی مرگ مغزی در مشهد به ۷ بیمار زندگی دوباره بخشید (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) پیش‌بینی بارش باران تا یکشنبه هفته آینده در نقاط مختلف کشور (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) تعرفه خدمات پزشکی قانونی سال ۱۴۰۳ اعلام شد + جزئیات آیا کبودی بی دلیل بدن خطرناک است؟ جزییات تازه از قتل ۲ جوان در جشن تولد خونین در گلمکان خراسان رضوی + عکس دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ منتشر شد (۲۹ فروردین)
سرخط خبرها

تعداد حوادث و حریق آبان ۹۹ در مشهد اعلام شد

  • کد خبر: ۵۱۹۰۵
  • ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
تعداد حوادث و حریق آبان ۹۹ در مشهد اعلام شد
ماه گذشته مشهد آبستن حوادث تلخ زیادی بود تا جایی که به گفته مدیر عامل آتش‌نشانی مشهد، در این ماه ۶۱۵حادثه در شهر رخ داده است.
محمد جواد ابوعطا | شهرآرانیوز؛ دیروز هم زمان با اعلام تعداد حوادث رخ داده در آبان ۹۹، تعداد کشته‌ها و مصدومان این حوادث نیز رسانه‌ای و تأیید شد.
به گزارش شهرآرا، ماه گذشته مشهد آبستن حوادث تلخ زیادی بود تا جایی که به گفته مدیر عامل آتش‌نشانی مشهد، در این ماه ۶۱۵حادثه در شهر رخ داده است. آتشپاد مسعود ظهوریان، درباره جزئیات این حوادث گفت: در این مدت آتش‌نشانان موفق به مهار ۵۷۹ مورد آتش سوزی و ۳۶۶مورد عملیات امداد و نجات شدند. همچنین در ۴۹۱ مورد که مرتبط با خدمات ایمنی و پیشگیری از وقوع حادثه بود، امدادگران ما نقش فعالی داشتند.


حریق ضایعات و وسایل نقلیه صدرنشین آتش‌سوزی‌ها

وی در ادامه با اشاره به اینکه حریق‌های کوچک ضایعات و زباله‌های خارج از ساختمان و وسایل نقلیه بیشترین علت وقوع آتش‌سوزی‌های مشهد هستند، اظهار کرد: منشأ این آتش‌سوزی‌ها نیز استفاده از کبریت، فندک، شمع و زغال افروخته بوده است.

ظهوریان آتش‌سوزی با منشأ گرمای اجزای شبکه توزیع برق را یکی دیگر از دلایل تکرار آتش‌سوزی‌ها در آبان امسال دانست. مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد در ادامه به دلایل وقوع دیگر حوادث پرداخت و اعلام کرد: عملیات‌های امداد و نجات ما نیز بیشتر حول محور اتفاقات آسانسور و محبوسی افراد در اماکن مختلف می‌چرخد که امدادگران با گشودن در و قفل به حادثه‌دیدگان کمک کردند. به گفته این مقام مسئول، دفع حشرات مزاحم، رهایی حیوانات گیرکرده و نشت مایعات اشتعال‌پذیر از سایر عواملی بوده که امدادگران را به نقاط مختلف شهر کشانده است.


نجات ۱۴۴نفر از دل خطر

مدیرعامل آتش‌نشانی مشهد با اشاره به تعداد ۱۰جان‌باخته و ۱۴۴مصدوم در این حوادث، بیان کرد: خوشبختانه در این مدت همکاران ما توانستند ۴۶۱شهروند را از خطرات حتمی نجات دهند.


۵۲هزار تماس با آتش‌نشانی

ظهوریان تعداد تماس‌های صورت گرفته با آتش‌نشانی در ماه گذشته را ۵۲هزار و ۲۵۹مورد اعلام کرد و تصریح کرد: از این تعداد تماس ۲۶هزار و ۸۴۰مورد مزاحمت و ۱۴هزار و ۲۳۹مورد نیز اشتباهی بوده است.
وی ادامه داد: گذشته از ۳ هزار و ۲۰مورد تماس مشاوره‌ای و ۶هزار و ۴۴۵تماس در سایر بخش‌ها، تنها ۱۷۱۵تماس مرتبط با وقوع حوادث بوده است.


اعلام ساعت حوادث

این مقام مسئول بابیان اینکه ساعت چهار تا شش عصر اوج مأموریت‌های آتش‌نشانی در شهر است بیان کرد: بیشتر مأموریت‌های امداد و نجات نیز بین ساعات ۱۸تا ۲۰رخ می‌دهد. ظهوریان گفت: در ماه پیش آتش‌نشانان ۵ هزار و ۳۷۲بار برای کمک به شهروندان به سطح شهر اعزام شده‌اند.
صدور بیش از ۷۰۰مورد تأییدیه ایمنی و ۲ هزار بازدید پیشگیرانه، از دیگر اقدامات آتش‌نشانان مشهد بود که مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی مشهد در پایان به آن اشاره کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->