پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد
سرخط خبرها

قیمت‌گذاری زمین و ملک در مشهد استاندارد درستی ندارد

  • کد خبر: ۵۱۹۵۷
  • ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹
قیمت‌گذاری زمین و ملک در مشهد استاندارد درستی ندارد
رئیس اتحادیه مشاوران املاک مشهد گفت: قیمت‌گذاری زمین و ملک، استاندارد درستی ندارد و فعلا براساس عرضه و تقاضاست و قیمتی که فروشنده تعیین می‌کند.
طنین همتی|شهرآرانیوز، علی مرادزاده، رئیس اتحادیه مشاوران املاک مشهد، با بیان اینکه قیمت‌گذاری زمین و ملک استاندارد درستی ندارد و فعلا براساس عرضه و تقاضاست، افزود: سامانه‌های فعال دراین‌زمینه هم همان قیمتی را نشر می‌دهند که فروشنده تعیین می‌کند.
 

وی ادامه داد: قرار بر این بود با کمک شهرداری، نظام مهندسی و سازمان مسکن و شهرسازی در استان حرکت مشترکی انجام شود که قیمت‌گذاری‌ها و قیمت‌های کارشناسی برای ملک تعیین شود، ولی قیمت خانه از یک محله تا محله دیگر و حتی تا کوچه‌ای دیگر ممکن است فرق کند و براساس شاخص‌هایی که ساختمان دارد متفاوت باشد.
 

مرادزاده در ادامه یادآور شد: قیمت زمین در منطقه ثابت است و می‌شود با کمک نرم‌افزار حداقل قیمت زمین را که شاخصی ثابت است، با ضریبی مشخص و براساس منطقه مشخص کرد و باقی قیمت‌گذاری بماند برای مصالح ساختمانی. طبق تحقیقات ۵۰ شاخص تأثیرگذار در قیمت‌گذاری ملک وجود دارد که می‌شود با کمک نرم‌افزار از آن برای قیمت‌گذاری استفاده کرد.
 

وی گفت: ما تمایلمان بر این است که ارائه نظر کارشناسی در این بخش فعال شود و بتوانیم برای هر واحد مسکونی یک قیمت کارشناسی ارائه کنیم، کاری که در بازار روز خودرو نیز انجام می‌شود. اما در بحث مسکن باید بعضی ارگان‌های تأثیرگذار مثل شهرداری و نظام مهندسی زیرساختی آماده کنند تا بتوانیم قیمت کارشناسی به مردم ارائه کنیم و مردم با اظهارنظر این هیئت‌ها خانه بخرند، اما تا عملی‌شدن این برنامه فاصله داریم.
 

تأثیر تعطیلی بنگاه‌های مسکن بر قیمت خانه

رئیس اتحادیه مشاوران املاک درباره تعطیلی واحد‌های صنفی و تأثیر آن بر معاملات املاک گفت: از میزان معاملات این مدت آمار دقیقی نداریم، چون همه دفاتر بسته است. اگر معامله‌ای هم انجام شود، به‌صورت پنهانی است و در دفاتر ما ثبت نمی‌شود.
 

وی افزود: فروشنده و خریدار به محضر مراجعه و قرارداد ثبت می‌کنند و در آنجا قول‌نامه می‌نویسند. در مجموع آمار معاملات مسکن کم شده و از این دوهفته‌ای که دفاتر ما تعطیل و در‌عمل اتحادیه هم تعطیل بوده است، آمار مشخصی نداریم.
 

وی با تأکید بر اینکه باتوجه‌به تعطیلی‌ها و رکود بازار، قیمت‌ها روند نزولی داشته است، اظهار کرد: قاعده کار این است که ۲ طرف برای قرارداد به محضر بروند، اما افرادی که ملک خود را از فضا‌های مجازی و سایت‌هایی مثل دیوار پیدا می‌کنند، باید مواظب باشند اسیر کلاهبرداری نشوند که همین تعطیلی دفاتر ما هم مزید بر علت می‌شود.
 

وی ادامه داد: مردم اکنون در بلاتکلیفی به سر می‌برند و یگانه فضایی که در شرایط کنونی مانده، همین فضای مجازی است که مردم باید خیلی مواظب باشند.
 

رئیس اتحادیه مشاوران املاک مشهد یادآور شد: باتوجه‌به اخبار، به‌احتمال هفته آینده وضعیت شهر بهتر و از حالت قرمز خارج می‌شود و امیدواریم بتوانیم دوباره برای فعالیت برگردیم.
 

چه خبر از قانون مالیات بر خانه‌های خالی؟

وی درباره وضعیت شناسایی خانه‌های خالی در مشهد که قرار است مالیات به آن‌ها تعلق بگیرد، گفت: قرار بر این بود سازمان مسکن و شهرسازی استان سامانه‌ای راه‌اندازی کند و در این قضیه کار کند که متأسفانه نتوانست آمار جامعی به دست بیاورد. ابتدا صحبت ۲ میلیون واحد خالی بود، بعد صحبت ۶۰۰هزار واحد و سپس صحبت ۱۰۰هزار واحد خالی شد و در آخر هم این آمار هیچ خروجی‌ای نداشت.
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->