ادعای عضو هیئت‌رئیسه اتحادیه مشاوران املاک درباره انجام معاملات مسکن با بیت‌کوین! پیش فروش دناپلاس ایران خودرو آغاز شد | با ۳۵۰ میلیون دناپلاس سوار شوید (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسیدن به حقوق و دستمزد کارگران در مجلس بسیار سخت‌تر از جلسات شورای عالی کار است  ثبات قیمت‌ها در بازار میوه و تره‌بار مشهد از ابتدای سال ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند قیمت جدید محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار امروز جمعه (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ تا هفت روز دیگر | برنامه دولت درخصوص کالابرگ چیست؟ (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت اشتغال در صنایع غذایی بی‌نظیر است پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی
سرخط خبرها

چه کسانی می‌توانند سهام عدالت را بفروشند؟

  • کد خبر: ۵۱۹۶۷
  • ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳
  • ۲
چه کسانی می‌توانند سهام عدالت را بفروشند؟
در حالی که به نظر می‌رسد فروش سهام عدالت در روش مستقیم و از طریق کارگزاری‌ها به حالت تعلیق درآمده، در روش غیرمستقیم نماد شرکت‌های سرمایه‌گذاری در ۲۰ استان قابل معامله است.

به گزارش شهرآرانیوز، عدم فروش سهام عدالت در روش مستقیم موجب گله‌مندی بسیاری از سهامدارانی شده که این روش را انتخاب کرده‌اند. پاسخ کارگزاری‌ها نیز این است که در روش بلوکی حقوقی‌ها تمایلی به خرید این سهام ندارند.

 

اما در روش دیگر آزادسازی سهام عدالت، فرد سهامدار شرکت‌های سرمایه‌گذاری ۳۰ استان می‌شود. در واقع سهام عدالت در این روش با نماد این شرکت‌ها در بورس معامله می‌شود.

 

براساس معاملات امروز بازار سرمایه، سهامداران از ۲۰ استان می‌توانند نسبت به خرید و فروش سهامشان اقدام کنند. نماد شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی که در حال حاضر قابل معامله هستند به این شرح است:

 

ایلام با نماد «وسیلام»
خراسان شمالی با نماد «وسخراش»
کهکیلویه و بویر احمد با نماد «وسکهبو»
زنجان با نماد «وسزنجان»
یزد با نماد «وسیزد»
بوشهر با نماد «وسبوشهر»
اردبیل با نماد «وساربیل»
مرکزی با نماد «وسمرکز»
کردستان با نماد «وسکرد»
گلستان با نماد «وسگلستا»
همدان با نماد «وسهمدا»
کرمانشاه با نماد «وسکرشا»
سیستان و بلوچستان با نماد «وسیستا»
گیلان با نماد «وسگیلا»
کرمان با نماد «وسکرمان»
مازندران با نماد «وسمازن»
آذربایجان غربی با نماد «وساغربی»
خوزستان با نماد «وسخوز»
فارس با نماد «وسفارس»
خراسان رضوی با نماد «وسرضوی»


سهامدارانی که در زمان تخصیص سهام عدالت در هر یک از این استان‌ها حضور داشته‌اند با انجام مراحل دریافت پنل آنلاین می‌توانند سهام خود را مدیریت کنند. البته این نماد‌ها در بسیاری از روز‌ها با صف فروش مواجه هستند.

 

روش گرفتن پنل آنلاین برای مدیریت سهام عدالت در روش غیرمستقیم به این شرح است:

 

مرحله اول: ثبت‌نام در سامانه سجام و احراز هویت در این سامانه.

مرحله دوم: ثبت‌نام در یک کارگزاری و گرفتن پنل آنلاین.

مرحله سوم: تغییر کارگزار ناظر نماد شرکت سرمایه‌گذاری استانی به کارگزاری که سهامدار در آن ثبت‌نام کرده‌اند.

مرحله چهارم: ثبت درخواست فروش سهام عدالت.

 

نماد شرکت سرمایه‌گذاری در چهار استان نیز در حالت «ممنوع-متوقف» قرار دارند که شامل، خراسان جنوبی «وسخراج»، قم «وسقم»، لرستان «وسلرستا» و اصفهان با نماد «وسصفا» است.

 

همچنین نماد شش استان هنوز بازگشایی نشده‌اند که شامل استان‌های سمنان «وسمنان»، قزوین «وسقزوین»، هرمزگان «وسهرمز»، آذربایجان شرقی «وساشرقی»، تهران «وستهران» و چهارمحال و بختیاری «وسمحال» می‌شود.

 

 آخرین اخبار درباره سهام عدالت را در شهرآرانیوز بخوانید

منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
0
0
سلام منظور از مرحله سوم چیست ما چطوری تغییرش بدیم
عبدالامیراعتمادی پور
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
0
1
شماپدرمارابااین روشهای گنگ ومدیریت نشده درآورده اید ده سال چشم انتظاری حالاهم بیفایده بودن این سهام یه روزاز روش مستقیم تعریف وروزبعدروش غیرمستقیم را بهامی بخشیدشماکه میدانستیدروش بلوکی به ضرر سهامداراست و خریداری ندارد چرابه اجبارانرابه بازاراشفته تحمیل می کنید آقای عزیز چراخوددولت سهام مارانمیخرد لطفااز ناآگاهی اکثریت سواستفاده نکنیدوبگذاریدبه همان روش قبل سهامهابفروش برسد
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->