خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی
سرخط خبرها

کارت‌های ملی هوشمند به‌زودی به دست مردم می‌رسد

  • کد خبر: ۵۱۹۷۷
  • ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱
کارت‌های ملی هوشمند به‌زودی به دست مردم می‌رسد
رئیس امور عمومی دفاعی‌قضایی و امنیتی سازمان برنامه و بودجه گفت: با توافقی که با ثبت‌احوال داشتیم مقرر شد ۱۰ میلیون کارت باقی‌مانده هم‌وطنان را در ۱۰ ماه یعنی هر ماه یک میلیون کارت تحویل دهیم. ضمن اینکه ثبت‌احوال متعهد شده است جایگزین کارت‌های مفقودی و مشکل‌دار هم به مردم ارائه شود.
به گزارش شهرآرانیوز، محمود ملکوتی خواه در برنامه سعادت آباد رادیو تهران با تاکید بر اینکه طرح تعویض کارت‌های ملی با شکست مواجه نشده گفت: این طرح با فراز و نشیب‌هایی مواجه بوده است. ما از ظرفیت وارداتی صرف به صورت تدریجی به سمت تولید داخلی این کارت‌ها حرکت کرده ایم. طبیعی است که در فرآیند تولید داخلی با مشکلات و موانعی روبرو هستیم، اما اگر با این مشکلات روبر و نشویم مجبوریم با واردات مشکلات را حل کنیم و همیشه به کشور‌های دیگر وابسته خواهیم بود.

وی افزود: دو راه در پیش رو داشتیم یا باید تولید داخلی پایدار ایجاد می‌کردیم که طبعا مشکلاتی دارد و یا اینکه مثل سال‌های ۹۱ تا ۹۶ به صورت ۱۰۰ درصدی این کارت‌ها را وارد می‌کردیم. از سال ۹۶ به بعد تصمیم گرفتیم کارت‌های بدنه را در داخل کشور تولید کنیم که در فرآیند آن با مشکلاتی مواجه شدیم که باعث تاخیر در انجام تعهدات ما در موعد مقرر شد.

رئیس امورعمومی دفاعی- قضایی و امنیتی سازمان برنامه و بودجه در ادامه با اشاره به توافق سازمان ثبت احوال و برنامه و بودجه مبنی بر تامین اعتبار در ارائه کارت‌های ملی هموطنان اظهار داشت: بر اساس این توافق بنا شد ۱۰ میلیون کارت باقی مانده را طی ۱۰ ماه یعنی هر ماه یک میلیون کارت به هموطنان تحویل دهیم.

محمود ملکوتی خواه با تاکید بر واردات ۱۰۰ درصدی بدنه و تراشه کارت‌های ملی و تولید آن در داخل کشور طی سال‌های ۹۱ تا ۹۶ گفت: واردات و تولید این محصول در کشور بسیار آسان است، اما برای ساخت موردی شبیه این کارت‌ها در داخل کشور با همان کیفیت، زمان لازم است. در بسیاری از تولیدات داخلی هم این اشکال وجود دارد. این اشکالات به تدریج مرتفع می‌شود، ولی به جهت وقفه در تامین مواد اولیه واحد‌ها با ارائه این کارت‌ها به مردم دچار مشکل شدیم به عنوان مثال تا سال ۹۶ هم با تمامی موانع در واردات این فرآیند در حال انجام بود.

وی افزود: اگر بخواهیم همچنان متکی به واردات این محصول باشیم با توجه مشکلات اقتصادی و تحریم، این مشکلات ادامه خواهد داشت. ما همچنان در ارائه کارت‌های ملی جدید استمرار خواهیم داشت. اگر نتوانیم  این کالا را در داخل کشور تولید کنیم با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهیم بود که تعهدات ما را بیشتر دچار مشکل می‌کند. ما مصر هستیم تا این کارت‌ها با کیفیت مناسب در داخل کشور تولید شود.

این مقام مسئول در سازمان برنامه و بودجه با اشاره به توافق اخیر سازمان برنامه و بودجه با ثبت احوال و تکذیب مشکلات تامین بودجه کارت‌های ملی جدید گفت: فرآیند تولید کارت ملی (تراشه گذاری، تولید بدنه و صدور کارت) در چند دستگاه مختلف انجام می‌شود. هماهنگی لازم بین دستگاه‌های مرتبط انجام شده است. ما باید اعتبار هزینه‌ها را تامین کنیم و اجرا بر عهده دستگاه‌های اجرایی و ثبت احوال است. بر اساس توافق صورت گرفته در تولید یک میلیون کارت در ماه طی ۱۰ ماه آینده تمامی کارت‌های ملی باقی مانده به هموطنان واگذار می‌شود. ضمن اینکه ثبت احوال متعهد شده کارت‌های مفقودی و مشکل دار هم به مردم ارائه شود.

ملکوتی خواه درباره رفتار با ارباب رجوع در دفاتر خدماتی  و ثبت احوال گفت: کارت‌های ملی هوشمند  از زمان ارائه در سال ۹۱  با سه هدف شناسایی، احراز هویت و امضاء دیجیتال به مردم ارائه شد. دولت الکترونیک برای این است که از مراجعه حضوری به جد خودداری شود. احراز هویت و امضای دیجیتال هنوز فعال نشده و در صورت تحقق، خدمات کیفیت بهتری خواهد داشت.
 
منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->