خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی
سرخط خبرها

جزئیات جدید از صدور کارت ملی هوشمند

  • کد خبر: ۴۸۱۷۳
  • ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
جزئیات جدید از صدور کارت ملی هوشمند
طی هفته‌های اخیر برای بسیاری از شهروندان پیامکی مبنی بر این که «کارت ملی هوشمند شما آماده شده و برای تحویل گرفتن آن مراجعه کنید» ارسال شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، طی هفته‌های اخیر برای بسیاری از شهروندان پیامکی مبنی بر این که «کارت ملی هوشمند شما آماده شده و برای تحویل گرفتن آن مراجعه کنید» ارسال شده است. این پیامک خیلی از شهروندان را که حدود ۲ سال در انتظار صدور و تحویل کارت‌شان بودند، متعجب کرد. حالا دلیل تسریع در صدور کارت‌ها معلوم شده و سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفته که دلیلش این است که به تولید داخلی بدنه کارت‌ها رو آورده‌ایم.

 

سیف‌الله ابوترابی، سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در تشریح روند تحویل کارت‌های ملی هوشمند به ایسنا گفت: از ابتدای صدور کارت ملی هوشمند تاکنون ۵۸ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر نسبت به تکمیل ثبت‌نام برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام کرده‌اند و ۴۸ میلیون و ۸۰۰ هزار کارت ملی هوشمند برای ایرانیان واجد شرایط صادر و به آنها تحویل داده شده است. این درحالی است که در کشور ۶۲ میلیون نفر واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند هستند و هر سال یک تا یک و نیم میلیون نفر هم به این تعداد اضافه می‌شود.

 

وی افزود: خوشبختانه کارت ملی هوشمند تولید داخل، مشابه نمونه خارجی است و همه نکات ایمنی و فنی در تولید آن رعایت شده و «چاپخانه دولتی» متولی تولید آن است. از اسفند سال ۱۳۹۶ با مشکل تامین بدنه کارت مواجه شده‌ایم و از آغاز سال ۱۳۹۷ با شرکت‌های متولی که چاپخانه دولتی متولی تامین و تولید آن است، وارد مذاکره شدیم و تلاش‌ها آغاز و قرار شد که بدنه کارت ایرانی مشابه خارجی باشد. بر همین اساس آزمایشات طولانی انجام شد و در آغاز نیمه اول سال ۱۳۹۸ شاهد تولید نمونه داخلی بودیم.

 

ابوترابی گفت: با توجه به تولید کارت های تولید داخل سرعت بیشتری برای تحویل کارت ها مدنظر ما است. لذا تقاضای ما از چاپخانه دولت این است که تعداد بیشتری تولید و تحویل ما شود. ظرفیت ما تولید ۲.۵ میلیون کارت در ماه است. بی تردید ورود کارت داخل هرچه بیشتر شود این آمادگی در ثبت احوال هست که تا ۲.۵ میلیون کارت ماهانه تحویل داده شود.

 

به گفته سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور، در حال حاضر تا حدود ۶۰۰ هزار کارت ماهانه نیز توسط چاپخانه دولت تحویل داده شده و قول داده اند آن را به یک میلیون برسانند  اما انتظار ما این است که بیشتر تولید شود تا افرادی که در نوبت هستند، زودتر کارت‌های خود را تحویل بگیرند.

 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->