نجمه سرباز - شهرآرانیوز، علیرضاکاشی در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه در شهر مشهد یک میلیون و ۵۶۰ هزار مشترک برق داریم که ۹۷ درصد از مشترکان، شماره تلفنهای خود را در سامانه به ثبت رساندند، افزود: بنا به تصمیمات هیئت دولت و ابلاغ وزارت نیرو مبنی بر حذف قوبض کاغذی برق، اطلاعت میزان مصرف به صورت پیامکی برای مشترکانی که شماره خود را به ثبت رسانده اند، ارسال میشود.
وی اظهارداشت: در قبض پیامکی که برای مشترکان ارسال میشود، مبلغ واردشده بر اساس میزان مصرف برق است و در آن رمز یارانه و شناسه قبض قید میشود و در پایین این پیامک، لینکی گذاشته شده و با وارد شدن به این لینک، مشترک میتواند اطلاعات و جزئیات ریز قبض خود را مشاهده کند.
به گفته وی، اگر مشترک در این لینک، باکس مشاهده قبض را کلیک کند، میتواند دقیقا قبضی را که قبلا به صورت کاغذی به دستش میرسیده، روی صفحه موبایل خود مشاهده کند، با همان ابعاد، فرم و میزان مصرف در تاریخهای مشخص شده.
کاشی خاطرنشان کرد: شهروندان این اطمینان را داشته باشند که ماموران شرکت برق که برای خوانش کنتور برق به در منازل مراجعه میکنند، چشمی شماره رابر نمیدارند، بلکه بر اساس دستگاه خاص به صورت الکترونیک تمام اطلاعات کنتور ثبت میشود. وهیچ دخل و تصرفی در اطلاعات مربوط به کنتور ندارند.
به این ترتیب که دستگاهی را روی کنتور مشترکان نصب میکنند و اطلاعات به صورت الکترونیکی روی تبلتی که همراهشان هست منتقل میشود. اطلاعات این تبلت در آخر وقت، به یک سیستم مخصوص که در محل صدور قبض وجود دارد، متصل میشود وتمام اطلاعات از طریف نرمافزار و رایانهای وارد میشود و هیچ چیز به صورت دستی وارد نمیشود.
سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد در ادامه تصریح کرد: تمام قبوض پیامکی از صفر تا صدش بر اساس میزان مصرف شهروندان صادر میشود و این در حالی است که امسال هیچگونه تغییری در نرخ برق نداشتیم.
به گفته وی، در هر صورت اگر به هر دلیلی مردم مشکلی دارند و احساس میکنند مبالغ قبوض پیامکی شان کم یا زیاد و یا اعتراضی در این زمینه دارند، میتوانند با شماره تلفن ۳۲۱۱۲۱۲۱ مرکز پاسخگویی مشترکان برق مشهد تماس بگیرند.