سازمان ملل از انباشت ۲۷۰ هزار تن زباله جامد در نوار غزه خبرداد وزارت خارجه عراق به اقدام تخریبی در اصفهان واکنش نشان داد بهره‌مندی ۲ میلیون خانوار خراسان رضوی از اینترنت فوق پرسرعت تا سال ۱۴۰۴ تشدید اختلافات میان وزارت خارجه آمریکا و کاخ سفید بر سر حمایت از تل‌آویو حماس حمله به مقر حشد الشعبی در جنوب عراق را محکوم کرد دموکرات‌ها در تلاش برای گرفتن رای «نه» برای بسته کمکی واشنگتن به تل‌آویو سردار فدوی: موفقیت ایران در حمله موشکی بسیار بزرگ بود تبلیغات دور دوم انتخابات از ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز می‌شود + جزئیات آمریکا چهار نهاد چینی و بلاروسی را به اتهام همکاری با پاکستان تحریم کرد امیرعبدالهیان: توسعه دامنه جنگ و تنش به نفع هیچ طرفی در منطقه نیست وزیر خارجه ایران: نتانیاهو باید مهار شود امیرعبداللهیان: رویکردهای سیاست زده و غلط باعث بی نتیجه بودن تلاش‌ها در غزه شده است مقام سابق رژیم صهیونیستی: بازدارندگی اسرائیل فروپاشیده است حمله جنگنده‌های اسرائیلی به غرب و جنوب رفح چندین شهید و مجروح برجا گذاشت (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) انفجار مهیب در پایگاه نظامی در شمال استان بابل عراق + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسانه‌های صهیونیستی: مذاکرات با حماس به بن‌بست رسیده است حمله موشکی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیستی ایران تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکوم کرد حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «عوبدا» اسرائیل + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون دبیرکل حزب الله: از رویارویی با اسرائیل دست نخواهیم کشید کنایه همراه امیرعبداللهیان به خبرنگاری درباره حمله ادعایی اسرائیل + فیلم
سرخط خبرها

گزارش ۸۰۰ صفحه‌ای نیوزلند درباره کشتار مسلمانان «کرایست‌چرچ»

  • کد خبر: ۵۲۱۳۷
  • ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶
گزارش ۸۰۰ صفحه‌ای نیوزلند درباره کشتار مسلمانان «کرایست‌چرچ»
نیوزلند گزارشی ۸۰۰ صفحه‌ای درباره کشتار ۵۱ مسلمان شهر کرایست‌چرچ در سال ۲۰۱۹، منتشر و نتیجه‌گیری کرده است که امکان نداشته مقامات محلی بتوانند متوجه این واقعه شوند و از آن جلوگیری کنند.
هدی جاودانی | شهرآرانیوز؛ طبق گزارش کمیسیون سلطنتی نیوزلند، «هیچ‌گونه شواهدی مبنی‌بر یک حادثه تروریستی قریب‌الوقوع وجود نداشته است که نهاد‌های مربوطه از آن باخبر شوند.» این گزارش همچنین نتیجه‌گیری می‌کند که مقامات محلی شهر کرایست‌چرچ، برای جست‌وجو درباره رفتار‌های خشونت‌آمیز علیه مذاهب «روی منابع نامناسبی» تمرکز کرده و از دیگر تهدید‌های بالقوه در این کشور، غافل مانده‌اند.
 
جسیندا آردرن، نخست‌وزیر نیوزلند روز سه‌شنبه، به‌دنبال انتشار این گزارش گفته است: «این گزارش ۸۰۰‌صفحه‌ای بر‌مبنای یک فرضیه ساده تهیه شده است: مسلمانان نیوزلند باید در امنیت باشند. همه شهروندان نیوزلند، فارغ از نژاد، مذهب و جنسیت خود باید در امنیت زندگی کنند.» کشتار مسلمانان شهر کرایست‌چرچ در سال‌۲۰۱۹ توسط فردی به نام برنتون ترنت در‌حالی انجام شد که این جنایت به‌صورت زنده در شبکه‌های اجتماعی پخش می‌شد. او اوایل امسال به حبس ابد، بدون آزادی مشروط محکوم شد. برنت پیش از ارتکاب این جنایت، عقاید نژادپرستانه خود، مبنی‌بر برتری سفیدپوستان و ضدیت با مسلمانان را بیان کرده بود. به گزارش الجزیره، جامعه مسلمانان نیوزلند، فهرستی متشکل از ۴۴‌پیشنهاد را برای برقراری امنیت اعلام کرده‌اند و به‌دنبال پذیرش آن از‌سوی نهاد‌های دولتی هستند.
 
البته آن‌ها محتوای گزارش منتشرشده را کافی ندانسته و بر این عقیده‌اند که دولت نیوزلند آن‌ها را نادیده گرفته است. آردرن روز دوشنبه متعهد شده بود که در‌مقابل خانواده قربانیان فجیع‌ترین کشتار تاریخ نیوزلند پاسخ‌گو باشد. او پیش از این به‌خاطر واکنش همدلانه خود به این حمله و ممنوع‌کردن فروش سلاح‌های نیمه‌اتوماتیک مرگ‌باری که در این جنایت به کار رفته بود، از‌سوی دیگر کشور‌های جهان تحسین شده بود. وی همچنین جنبشی علیه افراطیگری در فضای شبکه‌های اجتماعی راه انداخت. با‌وجود‌این، مسئولان نیوزلند به‌دلیل نادیده‌گرفتن هشدار‌های جامعه مسلمان این کشور و افزایش جرم و جنایت علیه آن‌ها به‌شدت مورد انتقاد قرار دارند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->