نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ
سرخط خبرها

رقابت سنگین آویژه صنعت و رعد پدافند در رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال

  • کد خبر: ۵۲۲۴۸
  • ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
رقابت سنگین آویژه صنعت و رعد پدافند در رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال
هفته سوم و چهارم لیگ برتر بسکتبال برای نمایندگان مشهد در تهران آغاز می‌شود و مشهدی‌ها باید به مصاف رقبای خود بروند.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ لیگ برتر بسکتبال فصل جاری در حالی به هفته سوم و چهارم خود رسید که کش‌و‌قوس‌‎های فراوان در چگونگی برگزاری آن درنهایت منجر به شکل متمرکز رقابت‌ها در تالار آزادی شد. در‌این‌میان ۲ تیم آویژه‌صنعت پارسا و رعد پدافند هوایی به‌عنوان نمایندگان مشهد در این رقابت‌ها حاضرند و در گروه «الف» حضور دارند. لیگ برتر بسکتبال امسال در ۲ گروه هشت‌تیمی برگزار می‌شود و نمایندگان مشهد در پایان هفته اول و دوم رقابت‌ها ۳ شکست و یک پیروزی را به دست آوردند.

با‌وجود‌این بازی‌های هفته سوم و چهارم برای مشهدی‌ها دست‌کم روی کاغذ بسیار سخت‌تر از بازی‌های هفته‌های اول و دوم است. رعد پدافند امروز و از ساعت‌۱۸ به‌مصاف نفت‌آبادان می‌رود و فردا هم با مس رفسنجان دیدار خواهد کرد. همچنین آویژه‌صنعت پارسا، دیگر‌نماینده مشهد، طی روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه هفته آتی به‌ترتیب برابر خانه بسکتبال خوزستان و شهرداری گرگان به میدان خواهد رفت.

«پلی‌بک» به هفته‌های اول و دوم

برای مرور وضعیت تیم‌های مشهدی حاضر در لیگ برتر بد نیست ابتدا نگاهی دیگر‌بار به رقابت‌های ۲ هفته ابتدایی و عملکرد آویژه‌صنعت پارسا و رعد پدافند بیندازیم. تیم بسکتبال آویژه‌صنعت پارسا در هفته‌های اول و دوم با تکیه بر عملکرد موفق فصل قبل و حفظ شاکله اصلی تیمش انتظار می‌رفت نتیجه بهتری بگیرد. با‌وجود‌این شکست غافل‌گیرکننده آویژه مقابل شهرداری قزوین با پیروزی شیرین مقابل اکسون جبران شد تا هواداران بسکتبال مشهد به عملکرد این تیم امیدوارتر شوند. در سوی مقابل رعد پدافند که تیمی نظامی متشکل از بسکتبالیست‌های سرباز بومی شهر مشهد است، مطابق انتظار در کلاسی پایین‌تر از سطح لیگ برتر بسکتبال پا به مسابقات گذاشت. با‌این‌همه رعد هم در دقایقی از دیدار مقابل شهرداری قزوین و اکسون نمایشی فراتر از باور داشت و می‌توان به آینده کاری شاگردان جمال سیفی امیدوار بود.

جدولی نزدیک به واقعیت

جدول گروه «الف» لیگ برتر بسکتبال هنوز سر‌و‌شکل درستی نگرفته است، اما از همین حالا می‌تواند تا حدودی مؤید جایگاه تیم‌ها باشد. صدرنشینی شهرداری قزوین با ۳ پیروزی کمی شوکه‌کننده بود، اما با نگاهی به فهرست بلندبالای ستاره‌های این تیم و جذب ۲ بازیکن آمریکایی باکیفیت برای کارشناسان قابل پیش‌بینی بود که تیم قزوینی در این گروه جزو تیم‌های قابل احترام باشد.

در کنار شورا و شهرداری قزوین، حضور شهرداری گرگان (مدافع عنوان قهرمانی) و نفت‌آبادان که از تیم‌های بزرگ تاریخ لیگ برتر هستند، در جایگاه‌های دوم و سوم کاملا قابل پیش‌بینی بود. آویژه، اکسون، مس رفسنجان، خانه بسکتبال خوزستان و رعد پدافند هوایی در مکان‌های بعدی قرار دارند؛ جایگاه‌هایی که روی کاغذ درست به نظر می‌رسد، اما باید منتظر نشست و دید در ادامه فصل کدام تیم‌ها می‌توانند فراتر از تصور ظاهر شوند و در جدول سیر صعودی داشته باشند.

پلی‌آفی عجیب در انتظار مشهدی‌ها

قانون عجیب فدراسیون بسکتبال مبنی‌بر صعود هر ۸ تیم هر گروه لیگ برتر به دور پلی‌آف، این فرصت را به تیم‌ها می‌دهد که حتی در صورت کسب نتایج فوق‌ضعیف و ۱۴ شکست در مرحله گروهی با یک پیروزی در دور پلی‌آف به جمع ۸ تیم برتر و بعد هم با پیروزی دوم به جمع ۴ تیم برتر و با پیروزی سوم به فینال بروند! اتفاقی که البته می‌تواند به سود تیم‌های ضعیف‌تر باشد و انگیزه را تا روز آخر از آن‌ها نگیرد. در گروه «ب» این رقابت‌ها شیمیدر، ذوب‌آهن، شهرداری بندرعباس، مهرام، نیروی زمینی، کوچین آمل، مس کرمان و آینده‌سازان تهران به‌ترتیب فعلا اول تا هشتم جدول خود هستند.

رعد پدافند و ۲ جدال سخت

رعد پدافند هوایی مشهد امروز با نفت‌آبادان و فردا با مس رفسنجان دیدار خواهد کرد؛ دو دیداری که می‌تواند سختی و آسانی خاص خود را داشته باشد. نفت‌آبادان از تیم‌های ریشه‌دار و همیشه قدرتمند بسکتبال کشور است که امسال هم تیمی خوب و قابل اعتنا دارد. همچنین در سوی دیگر مس رفسنجان اگرچه به‌تازگی لیگ‌برتری شده، اما با خرید‌های خوبی که داشته است، می‌تواند کار را برای تیم نظامی شهر مشهد دشوار کند؛ البته مس بر‌خلاف نفت‌آبادان هر ۲ بازی اول خود را با شکست پشت‌سر گذاشته، اما باخت با اختلاف ۱۰ و ۸‌امتیاز برابر مدافع عنوان قهرمانی شهرداری گرگان و نفت‌آبادان همیشه مدعی چندان نتیجه بدی برای تیم تازه‌لیگ‌برتری به حساب نمی‌آید. مشهدی‌ها در هفته اول و دوم ۲ شکست با اختلاف‌های ۱۷ و ۱۴ امتیاز به‌ترتیب برابر شهرداری قزوین و اکسون تهران به دست آوردند.

آویژه‌صنعت و ۲ بازی قابل پیش‌بینی

نماینده باسابقه‌تر و قدیمی‌تر مشهد در لیگ برتر در هفته سوم و چهارم لیگ برتر بسکتبال ۲ روز متفاوت را در پیش دارد. پارسایی‌ها در هفته سوم با خانه بسکتبال خوزستان مسابقه می‌دهند؛ تیمی که جزو تیم‌های ضعیف لیگ است و به احتمال قریب‌به‌یقین پیروزی با مشهدی‌ها خواهد بود.

اما دومین دیدار آویژه در هفته چهارم مقابل مدافع عنوان قهرمانی شهرداری گرگانی است که در ترکیب خود از ستاره‌هایی، چون روزبه ارغوان و پری‌پتی آمریکایی بهره می‌برد، دیداری که شاید روی کاغذ برنده‌اش از‌پیش معین‌شده باشد، اما مشهدی‌های آویژه فصل قبل هم با پیروزی‌های غافل‌گیرکننده نشان دادند غول‌کش لیگ برتر بسکتبال هستند و توانایی عبور از هر تیمی را دارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->