کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد
سرخط خبرها

تدبیر برای ۲ ورزشگاه بزرگ مشهد

  • کد خبر: ۵۲۲۵۲
  • ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
تدبیر برای ۲ ورزشگاه بزرگ مشهد
حمیدرضا معصومیان - دبیر سرویس ورزش

اول/ انتقال بازی‌های تیم شهر‌خودرو از ورزشگاه امام‌رضا (ع) به ورزشگاه ثامن، این‌روز‌ها نقل محافل فوتبالی شده است. در روز‌هایی که کرونا ورزشگاه‌ها را با مردم بیگانه کرده، پروژه تجهیز ورزشگاه ثامن‌الائمه (ع) با سرعت انجام شده و حالا به نقطه‌ای رسیده که بار دیگر موضوع استفاده از این ورزشگاه بزرگ را به‌طور‌جدی مطرح کرده؛ اتفاقی که ممکن است از همین بازی با استقلال عملیاتی شود که در آن صورت آینده ورزشگاه زیبا و مجهز امام‌رضا (ع) را با خطر کسادی و بلااستفاده بودن روبه‌رو خواهد کرد.


دوم/ اینکه چرا ورزشگاه امام‌رضا (ع) با‌وجود بودن ورزشگاه ثامن ساخته شد و اساسا این زیر‌ساخت عظیم برای کدام فوتبال و چه ظرفیتی بنا شده است؟!، بماند (که قصه‌اش سر دراز دارد)؛ ولی موضوعی که اکنون اهمیت دارد، این است که هیچ تصمیم مشخص و واحدی درباره این ۲ استادیوم بزرگ گرفته نمی‌شود. ۳ سال است که مشهد خواسته یا ناخواسته، علمی یا غیر‌علمی، ۲ ورزشگاه استاندارد و بزرگ دارد که خیلی از شهر‌های ایران ندارند؛ اما این مسئله نه‌تن‌ها خوش‌حال‌کننده نیست، بلکه دردسرساز است.

به‌جای اینکه این ۲ زیر‌ساخت عظیم و ارزشمند زمینه رشد و توسعه فوتبال استان را فراهم کند، محل اختلاف مسئولانی شده که هر تصمیمی بگیرند، در نهایت به ضرر فوتبال خراسان خواهد بود؛ چرا‌که خارج‌شدن هر کدام از این ۲ استادیوم از مدار خدمت‌رسانی، اتفاق خوبی نخواهد بود. واقعیت این است که ظرفیت فوتبال خراسان و مشهد اکنون از بُعد مالی (نه بُعد نیروی انسانی)، بیشتر از همین یک تیم نیست و این ۲ ورزشگاه، حالا به‌جای اینکه بال مدیریت ورزش خراسان باشند، و‌بال آن شده‌اند. برای فوتبالی که به‌سختی در سطح حرفه‌ای کشور نفس می‌کشد، داشتن ۲ استادیوم بزرگ مثل این است که زوجی سال‌خورده در کاخی با اتاق‌های زیاد و مجلل زندگی کنند که نه توان محافظت از آن را دارند و نه انگیزه استفاده از امکاناتش را.


سوم/ واقعیتش را بخواهید، ورزشگاه امام‌رضا (ع) از هر نظر نسبت به استادیوم ثامن برتری دارد و از نظر زیر‌ساختی حالا‌حالا‌ها برای ورزش قهرمانی مشهد بس است. عقل واقع‌گرا حکم می‌کند در جایی که استادیوم زیبا، مدرن و داخل شهر وجود دارد، این‌همه هزینه برای مکان دیگری که همه می‌دانیم یارای رقابت با همتای خود را ندارد، صرف نشود؛ اما حالا که به هر دلیلی شده، باید مسئولان برای بهره‌برداری از آن تدبیر درستی بیندیشند و از مجادله‌کردن بر سر موضوعی که سرانجامی ندارد، دست بکشند.

شاید یکی از آسان‌ترین راه‌ها، اختصاص ورزشگاه ثامن به هیئت فوتبال استان و مشهد برای برگزاری مسابقات بزرگ‌سالان باشد تا به این طریق هم بخشی از فشاری که روی ورزشگاه پیر تختی می‌آید، کم شود و این استادیوم هم پایگاه مسابقات پایه شود. پس‌فردا که کرونا تمام شود، مردم بی‌تردید ورزشگاه امام‌رضا (ع) را به استادیوم ثامن ترجیح می‌دهند. پس بهتر است مسئولان با تمام‌کردن اختلاف بی‌فایده خود بر سر میزبانی بازی‌های تیم شهر‌خودرو برای این ۲ ورزشگاه کار ویژه معقولی تعریف کنند تا از این ۲ ظرفیت عظیم به‌نحو‌احسن استفاده شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->