ماجرای حادثه امنیتی در بخش کنسولی سفارت ایران در پاریس چه بود؟ وزارت خارجه وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را به شدت محکوم کرد در سفارت ایران در فرانسه چه می‌گذرد؟! (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزرای خارجه گروه ۷ خواستار همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی شدند دوباره غیرت ملت، دوباره شور قیام | راهپیمایی نمازگزاران مشهدی در حمایت از عملیات «وعده صادق» برگزار شد + فیلم سازمان ملل: هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه زخمی می‌شود یا می‌میرد آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد راهپیمایی مردم ایران در حمایت از عملیات «وعده صادق» آیت‌الله علم‌الهدی: تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت، هدف اصلی «طرح نور» است | سه خطای محاسباتی در سنجش توفیق عملیات «وعده صادق» رئیسی: عملیات «وعده صادق» نشان دهنده اقتدار نظام جمهوری اسلامی است حملات توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به رفح فرمانده نیروی زمینی ارتش به حادثه اصفهان واکنش نشان داد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) عضو دفتر رهبر انقلاب: برخی مسئولان بدلیل کار‌های بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند تجاوز جدید رژیم صهیونیستی علیه تاسیسات پدافند هوایی در جنوب سوریه طعنه وزیر امنیت داخلی اسرائیل به گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان نتانیاهو دست به دامن انگلیس و آلمان شد واکنش فرمانده کل ارتش به حادثه اصفهان| تیراندازی به چند شی پرنده انجام شد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز رای گیری برای بزرگ‌ترین انتخابات جهان در هند روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیک در نیویورک آژانس اتمی: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است
سرخط خبرها

چرا مجلس پروتکل‌های بهداشتی کرونا را رعایت نمی‌کند؟

  • کد خبر: ۵۲۲۵۹
  • ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
چرا مجلس پروتکل‌های بهداشتی کرونا را رعایت نمی‌کند؟
جلسه‌های علنی و کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی بدون رعایت مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در زمینه محدودیت نفرات حاضر در فضای بسته، همچنان در‌حال برگزاری است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ جلسه‌های علنی و کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی بدون رعایت مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در زمینه محدودیت نفرات حاضر در فضای بسته، همچنان در‌حال برگزاری است و این سؤال مطرح می‌شود که  ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب کرده است که برگزاری جلسه‌ها در شهر‌های با وضعیت قرمز کرونا حداکثر باید با ۱۵نفر و در شهر‌های نارنجی حداکثر با ۲۰نفر برگزار شود.

این موضوع تبصره‌ای در‌زمینه ابعاد و متراژ طول و عرض و ارتفاع ندارد و در هر وضعیت باید جلسه‌ها به این ترتیب و با استفاده از سالن‌های جنبی و سیستم‌های تصویری و ویدئو‌کنفرانس برگزار شود.

 

کدام پروتکل‌های بهداشتی؟

برخی نمایندگان وقتی از رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جلسه‌های مجلس شورای اسلامی صحبت می‌کنند، به نظر می‌رسد منظورشان، فاصله‌گذاری انجام‌شده به‌واسطه صندلی‌های سبز بهارستان است؛ درحالی‌که منظور از پروتکل‌های بهداشتی، مجموعه‌ای از پروتکل‌ها و قوانین مصوب ستاد ملی مقابله با کروناست که قدر مسلم نیاز به تصویب و اجرا داشته است و در‌غیر‌این صورت اصلا مصوب نمی‌شد.
برای اجرای مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و رعایت آن می‌توان از سالن‌های دیگر و سیستم‌های ویدئو‌کنفرانس استفاده کرد. هرچند این موضوع تا‌حدی در حال اجراست، به نظر می‌رسد باید جدی‌تر اجرایی شود.

 

نمایندگان فرهنگ‌سازی کنند

جلسه‌های غیرضروری و گاهی تشریفاتی همچنان در وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها با نفراتی بیشتر برگزار می‌شود و از‌آنجایی‌که به اندازه جلسه‌های هیئت دولت یا مجلس اهمیت رسانه‌ای ندارد، چندان جدی گرفته نمی‌شود، اما آنچه از جلسه‌های مجلس انتظار می‌رود، رعایت حداکثری مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و همچنین فرهنگ‌سازی برای جامعه است. مواجهه جامعه با چنین تصاویر یا صحنه‌هایی در رسانه‌ها، چندان زیبنده نیست و بهتر است نمایندگان به‌عنوان عصاره جامعه، به رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا در شرایط حاضر بیشتر از هر شخصی حساسیت داشته باشند.

حتی رهبر معظم انقلاب، اوایل آبان سال جاری در جلسه ستاد ملی کرونا، از برخی مسئولان به‌دلیل رعایت‌نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی گلایه کردند. داستان کرونا در ماه‌های اخیر و در همه کشورها، چیزی بیشتر از داستان سلامت شده و ماجرا‌های سیاسی و اقتصادی را هم تحت‌الشعاع خود قرار داده است، اما آنچه مردم ایران در شرایط تحریم انتظار دارند، اتحاد و همبستگی و یک‌صدایی همه مسئولان کشور است و درمقابل، انتظار تک‌صدایی یا گردن‌ننهادن به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا ازسوی بخش مهمی از مسئولان را ندارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->