وقتی «برمودا» رازهای کامران نجف‌زاده را هم افشا می‌کند! تمساح خونی و سال گربه زیر سایه «مست عشق» «لوران کانته» کارگردان فیلم کلاس درگذشت فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات نگاهی به مضمون بهار در شعر معاصر «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها
سرخط خبرها

گفت‌وگو با کارگردان فیلم کوتاه «بی‌دادگاه» که به جشنواره رسانه‌های تصویری جوانان ژاپن راه یافته است

  • کد خبر: ۵۲۳۰۶
  • ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
گفت‌وگو با کارگردان فیلم کوتاه «بی‌دادگاه» که به جشنواره رسانه‌های تصویری جوانان ژاپن راه یافته است
فیلم کوتاه «بی‌دادگاه» به‌نویسندگی محمدرضا جعفری، کارگردانی علی جعفری و تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوانان در مشهد، به‌تازگی به جشنواره رسانه‌های تصویری جوانان MEIHODO ‌ژاپن راه پیدا کرده است.
امیری|به‌گزارش شهرآرانیوز - «بی‌دادگاه» فیلمی است درباره شخصی که به‌دلیل کارهای خوبش بدی می‌بیند و مشکلاتی برایش به وجود می‌آید، اما به‌جای اینکه با بدی پاسخ آن‌ها را بدهد، تصمیم می‌گیرد به کارهای خوبش ادامه دهد.
 
علی جعفری درباره شکل‌گیری ایده اولیه این فیلم می‌گوید: داستان‌هایی که شنیده‌ام و اتفاقاتی که در جامعه می‌بینم، سبب شد به‌سمت این دغدغه پیش بروم. من آدم‌های زیادی را دیده‌ام که وقتی به آن‌ها بدی می‌شود، تصمیم می‌گیرند با بدی پاسخ آن بدی‌ها را بدهند. از این رو تصمیم گرفتم شخصیتی خلق کنم که پاسخ بدی‌ها را با بدی نمی‌دهد و تصمیم می‌گیرد به کارهای خوب خود ادامه دهد.
 
به‌گفته جعفری، با اینکه شخصیت فیلم در این مسیر بسیار افسرده و ناراحت می‌شود، باز نمی‌خواهد به‌سمت بدی برود، چیزی که نیاز امروز جامعه ماست.
 
گفتگو با کارگردان فیلم کوتاه «بی‌دادگاه» که به جشنواره رسانه‌های تصویری جوانان ژاپن راه یافته استبه‌گفته کارگردان فیلم، «بی‌دادگاه» فضایی سوررئال و فانتزی دارد و موقعیت داستان در یک دادگاه صحرایی می‌گذرد.
 
او توضیح می‌دهد: لوکیشن فیلم را در محدوده‌ای بیابانی در گلمکان انتخاب کردم و یک ماه طول کشید تا فضایی که برای فیلم لازم داشتم را در آنجا ایجاد کنم که به فضای سوررئال فیلم بخورد.
 
او درباره حضور فیلمش در جشنواره‌ها می‌گوید: از پاییز سال گذشته که شروع به ساختن فیلم کردیم، ۵ ماه طول کشید. پس از آن در جشنواره‌ها شرکت کردم. ۲ جشنواره در آمریکا، ۲ جشنواره در ترکیه، جشنواره‌های ایرانی و در آخرین خبر متوجه شدم پنجمین فیلمم در جشنواره رسانه‌های تصویری جوانان MEIHODO ‌ژاپن نیز پذیرفته شده است.
این کارگردان بیست‌وهفتساله با بیان اینکه بسیاری از این جشنواره‌ها هنوز نتایج را اعلام نکرده‌اند، می‌گوید: به‌نظر من همین که فیلمی در جشنواره‌ای پذیرفته می‌شود، اتفاق مهمی است زیرا مثلا ۵۰ فیلم از میان چند هزار فیلم انتخاب می‌شود و این برای فیلم‌سازان ارزشمند است.
 
او که در فیلم‌سازی سعی می‌کند از فیلم‌سازانی چون برگمان، تارانتینو، کوبریک و اسکوسیزی اثر بگیرد، در ادامه می‌گوید: بچه‌های فیلم‌ساز در مشهد از راهنمایی‌ها و کمک‌های استاد شادکامی بسیار بهره‌ می‌برند. الان نزدیک یک سال است که به‌دلیل کرونا از کلاس‌های حضوری ایشان محروم شده‌ایم، اما تأثیر مثبت این استاد فراموش‌نشدنی است.
 
او که فیلمش سال گذشته در طرح پیچینگ فیلم کوتاه انجمن سینمای جوانان ایران در مشهد و به‌تهیه‌کنندگی انجمن به مرحله تولید رسیده است، از حمایت‌های مدیر انجمن تشکر می‌کند و می‌گوید: در ۲ سال گذشته که مدیر انجمن تغییر کرده، تولیدات فیلم کوتاه به ۱۰ برابر رسیده است و این نشان‌دهنده حمایت و دغدغه انجمن است. همچنین دوست دارم از پیشکسوتان تئاتر مشهد، آقای سوزنچی و آقای رواندل، که با حضور و حمایتشان دل‌گرمی ایجاد کردند، تشکر کنم.
او در پایان صحبت‌هایش به امکانات فضای مجازی اشاره می‌کند: اکنون موقعیت کرونا فرصت خوبی برای مطالعه و استفاده از فضای مجازی است. دوره‌های آموزشی بسیار مفیدی در فضای مجازی موجود است که با هزینه اندک می‌توان آن‌ها را تهیه و استفاده کرد.
گفتگو با کارگردان فیلم کوتاه «بی‌دادگاه» که به جشنواره رسانه‌های تصویری جوانان ژاپن راه یافته است
گفتگو با کارگردان فیلم کوتاه «بی‌دادگاه» که به جشنواره رسانه‌های تصویری جوانان ژاپن راه یافته است
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->