۸ فوتی و ۱۵ مصدوم در واژگونی اتوبوس در محور فیروزآباد – کوار (۲۸ تیر ۱۴۰۴) وزیر علوم خبر داد: شهادت ۲۰ استاد و دانشجو در جنگ تحمیلی ۱۲ روزه رئیس جمعیت هلال احمر خبر داد: تهیه دستورالعمل برای مصدومان احتمالی هسته‌ای | شهادت ۱۰۶۰ غیرنظامی در جنگ ۱۲ روزه وظیفه نظارتی مدیران بر دوره‌های توانمندسازی معلمان از مهر ۱۴۰۴ تکیه دوره‌های توانمندسازی معلمان بر ۳ محور اساسی مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی خبر داد: برقراری پرواز فوق‌العاده ویژه زائران حسینی در مسیر‌های نجف و بغداد جزئیات دوره توانمندسازی معلمان اعلام شد گزینش داوطلبان دانشگاه فرهنگیان در چه مرحله‌ای است؟ (۲۸ تیر ۱۴۰۴) درخواست رئیس پلیس راهور از مردم درخصوص معرفی امدادخودرو‌های متخلف اقشار متوسط دیگر توان سفر رفتن ندارند! تأکید مشاور وزیر آموزش و پرورش بر تقویت تجهیزات آموزشی | چینش کلاس‌ها تغییر خواهد کرد وزیر آموزش و پرورش: سال تحصیلی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ با کیفیت بالای آموزشی آغاز خواهد شد کنترل فشار خون با کدام ورزش میسر است؟ کاهش سن «سکته قلبی» در کشور حکم اعدام ۳ متجاوز به عنف در گرگان اجرا شد (۲۸ تیر ۱۴۰۴) تمام کودکان اتباع بهزیستی دارای اقامت مجاز هستند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (شنبه، ۲۸ تیر ۱۴۰۴) | ماندگاری هوای گرم تا پایان هفته آزمون تیزهوشان، آزمونی برای اعتماد عمومی چهره زنانه سالمندی در ایران | بیش از ۷۵ درصد از سالمندان در شهر‌ها زندگی می‌کنند روشن‌بودن طولانی‌مدت صفحه‌نمایش‌، سلامت چشم‌ را به خطر می‌اندازد مهلت ثبت‌نام دانشگاهیان جهت تشرف به پیاده‌روی اربعین امروز (۲۸ تیر ۱۴۰۴) به پایان می‌رسد مصرف منظم ماست پروبیوتیک، خطر دیابت نوع ۲ را تا ۳۰ درصد کاهش می‌دهد زن جوان در بازسازی صحنه قتل همسرش: شوهرم را همیشه دوست داشتم! هشدار سازمان غذا و دارو درباره مصرف نمک‌ دریا ظرفیت پذیرش در کنکور ۱۴۰۴ اعلام شد + تاریخ اعلام نتایج آزمون اتهام تجاوز جنسی به ۸ زن در پرونده شیطانی به نام «کیوان» آب، مناسب‌ترین نوشیدنی در روز‌های گرم سال است قلب پیوندی از کرمان به تهران منتقل شد (۲۸ تیر ۱۴۰۴) رئیس پلیس راهور: تأمین ایمنی سفر، مهم‌ترین اولویت پلیس راهور در ایام اربعین است
سرخط خبرها

مهربانی راننده تاکسی اینترنتی با پرستار کرونا و واکنش فضای مجازی به آن

  • کد خبر: ۵۲۳۸۹
  • ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
مهربانی راننده تاکسی اینترنتی با پرستار کرونا و واکنش فضای مجازی به آن
صوت منتشرشده از گپ‌وگفت راننده تاکسی ‌اینترنتی با اپراتور شرکت، واکنش‌های فراوانی را برانگیخت.
محمدناصر حق‌خواه | شهرآرانیوز؛ حضور و فعالیت شرکت‌های تاکسی‌اینترنتی در فضای مجازی، مدت‌هاست که محدود شده است به جست‌و‌جوی نام شرکت در فضای توئیتر و اینستاگرام و کامنت گذاشتن پای توئیت و پست مشتریان ناراضی.
 
یک روز رشته توئیتی از برخورد یک راننده با مسافر و زدوخورد و پیاده کردن او بین راه منتشر می‌شود و ادمین‌های شرکت مربوط، ضمن عذرخواهی و اعلام تعلیق راننده، قول رسیدگی می‌دهند. یک‌بار هم اصرار راننده‌ای به ماسک نزدن یا بوی بد و شرایط نامناسب ماشین یا مزاحمت‌های او باعث می‌شود که ادمین صفحه زیر پست شکایت‌آمیز مشتری، با او هم‌کلام شود و خانم یا آقای ناراضی را به آرامش فرابخواند و قول رسیدگی زود به مشکل را بدهد.
 
وقوع این اتفاقات، زشت و ناپسند است، اما نکته مثبت در این بین، مسئولیت‌پذیری و عذرخواهی درست و به‌موقع این شرکت‌هاست. احترامی که البته به‌علت رقابت بین دو شرکت اصلی در این حوزه و مسئله مهم اعتبار برند و گستردگی این دو شرکت به اندازه یک کشور و مشتریان میلیونی، اتفاق می‌افتد، زیرا در غیر این صورت، ترند شدن یک هشتگ «نه به فلان شرکت» کافی است تا مشکلات زیادی برای کسب‌وکار آنان رقم بخورد.
 
اما اصولا چنین برخورد‌هایی در بسیاری از مشاغل و کسب‌وکار‌های دیگر دیده نمی‌شود و معمولا آن کس که خدمت یا کالایی را می‌فروشد، به‌جای خدمتگزار دانستن، خود را از مشتری یا خدمت‌گیرنده طلبکار می‌داند و این دست برخورد شرکت‌های تاکسی‌اینترنتی را می‌توان حرکتی رو به جلو دانست.
 
اما به‌تازگی نام یکی از این شرکت‌های تاکسی‌اینترنتی نه به‌علت رفتار غلط راننده یا برخورد نامناسب اپراتور یا حتی اعتصاب رانندگان که به‌دلیل انتشار صوت مکالمه‌ای بین یکی از رانندگان و اپراتور این شرکت، سر زبان‌ها افتاده است؛ مکالمه‌ای که در آن آقای راننده از پشتیبان شرکت می‌خواهد که هزینه سفر مسافر آخرش را به حساب او برگرداند و اعلام می‌کند که هیچ‌وقت از پرستاران کرونایی، کرایه نمی‌گیرد و این‌بار هم این خانم آنلاین پرداخت کرده و نتوانسته است هزینه را برگرداند.
 
این مکالمه کوتاه که به‌سرعت و وسعت زیادی در فضای مجازی پخش شد، پیش از هر چیز، احساسات عده زیادی از کاربران را رقیق کرد و آنان از بلندی طبع و بزرگواری این راننده تاکسی حرف زدند. عده‌ای با بازنشر آن در صفحه شخصی خود، تلاش کردند که دیگران هم آن را بشنوند و این حال خوب را به‌نوعی منتقل کنند.
 
البته بعضی هم آن را نوعی حرکت تبلیغی دانسته‌اند تا به این وسیله، نام شرکت سر زبان‌ها بیفتد. هرچند اغلب واکنش‌ها به این مسئله مثبت بوده است، مطلبی با عنوان «کراهت پنهان، پشت سیر مهربانی و مدافع سلامت» با انتقاد شدید از انتشار این صوت، آن را تقلبی و تبلیغاتی خوانده است و در ادامه به انتقاد از این شرکت‌ها پرداخته است. در پاسخ به این مطلب، عده‌ای آن را تایید کرده‌اند و دیگرانی هم از این سیاه دیدن مطلق، انتقاد کرده‌اند.
 
مثلا یکی از کاربران نوشته است: «نمی‌دونم چرا دوست داریم همیشه منفی و سیاه نگاه کنیم؟ خواهر من، پشتیبانی یکی از این شرکت‌هاست و هرچند همیشه اتفاقات منفی پخش می‌شه، اما اتفاقات مثبت مثل این هم زیاد داشته.»
 
یکی دیگر از کاربران هم نوشته است که: «این متن بیشتر از انتقاد از این حرکت، انتقاد به این شرکت‌هاست که می‌تونه درست باشه، اما نه به بهانه این کار خوب!» یک نفر هم طور دیگری به ماجرا نگاه کرده و نوشته است: «حتی اگر به‌عنوان تبلیغ برند از این گفتگو استفاده شده، دلیل بر تقلبی بودن این صدا نیست».
 
حتما کسب‌وکار در شرکت‌های تاکسی‌اینترنتی مثل همه کسب‌وکار‌های مجازی و غیرمجازی، منتقدانی دارد و حتما استفاده از احساسات افراد برای تبلیغ، کار ناشایستی است، اما حرکت بزرگوارانه یک راننده تاکسی را در این شرایط اقتصادی که لحن و چینش کلمات و مکالمه‌اش با اپراتور به‌وضوح تقلبی نیست، می‌توان با نیت مثبت و البته به قصد انتشار و تبلیغ یک کار خوب نگاه کرد، نه با عینک بدبینی و توهم تقلب.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->