گزینه‌های نهایی ریاست دیوان محاسبات مشخص شدند (۲ مرداد ۱۴۰۳) سفیر ایران با مقام سعودی در مورد ۲ حاجی بازداشتی رایزنی کرد نامه جوانان بلژیکی خطاب به رهبر معظم انقلاب اسلامی ۱۴ هزار تن برای درمان باید از غزه خارج شوند واکنش کره شمالی به لاف‌ دوستی ترامپ؛ کیم اهمیتی نمی‌دهد سخنگوی کرملین: مسکو به بهبود روابط ترکیه و سوریه علاقه‌مند است با حضور وزیر کشور ستاد اربعین در عراق برگزار شد جنبش جهاد اسلامی فلسطین: با هرگونه فرمولی که اسرائیل را به رسمیت بشناسد مخالفیم اعتراف یک رسانه آمریکایی به موفقیت حوثی‌ها در اخلال کشتیرانی اسرائیل در دریای سرخ حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به یک ون در لبنان (۲ مرداد ۱۴۰۳) کابینه دولت چهاردهم؛ نامزدهای پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی معرفی شدند ارائه گزارش وزرای دولت سیزدهم در دیدار با رئیس جمهور منتخب روزنامه هاآرتص: نتانیاهو از یمنی‌ها می‌ترسد پزشکیان: رضایت مردم شاخص مدیریت ماست معاون وزیر امور خارجه روسیه: مقدمات امضای توافق جامع شراکت راهبردی با تهران تکمیل شده است آخرین وضعیت پرونده فساد در فوتبال ایران | تفهیم اتهام وزیر سابق جهاد کشاورزی در پرونده چای دبش تل‌آویو: در صورت توافق ظرف ۶ هفته از غزه خارج می‌شویم آغاز عملیات بازآماد ناوشکن «سهند» در بندرعباس + ویدئو کمال خرازی: نگاه پزشکیان به سیاست خارجی مثبت است ارتش جمهوری اسلامی: ۳۰۰ کیلومتر از مرزهای شرقی با دیوار چهارمتری محصور شد
سرخط خبرها

مصوبه تخفیف صورت‌حساب آب و فاضلاب مشترکان کم‌مصرف ابلاغ شد

  • کد خبر: ۵۲۵۲۴
  • ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸
مصوبه تخفیف صورت‌حساب آب و فاضلاب مشترکان کم‌مصرف ابلاغ شد
معاون اول رئیس جمهور مصوبه تخفیف صددرصدی صورت‌حساب آب و فاضلاب مشترکان کم‌مصرف را به وزارتخانه‌های نیرو، امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد.

به گزارش شهرآرانیوز - اسحاق جهانگیری مصوبه هیئت وزیران با هدف بهینه‌سازی مصرف آب و تشویق مشترکان کم مصرف خانگی را به وزارت نیرو، وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد.

 

در این مصوبه که به پیشنهاد وزارت نیرو و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی ابلاغ شده، آمده است: صورت‌حساب آب و فاضلاب مشترکان با مصرف تا یک‌سوم الگوی تعیین‌شده (موضوع تبصره -۴- ماده -۱- قانون توسعه و بهینه‌سازی آب شرب شهری و روستایی در کشور مصوب ۱۳۹۴) رایگان است.

 

هیئت وزیران در مصوبه خود با یادآوری اینکه آب‌بهای سایر مشترکان تا الگوی تعیین شده تغییری نخواهد کرد، تصویب کرد: مشترکان با مصرف ماهانه بیش از الگوی مصرف، ۶ ماه فرصت دارند تا به اصلاح رفتار مصرفی و کاهش مصرف آب اقدام کنند. در پایان این دوره، بهای آب آن دسته از مشترکین که مصرف آنان بیش از الگوی تعیین شده باشد، به پیشنهاد وزارت نیرو و تصویب شورای اقتصاد افزایش می‌یابد.

 

در مصوبه ابلاغی از سوی معاون اول رئیس جمهور از وزارت نیرو خواسته شده تا ضمن اطلاع‌رسانی، آموزش و فرهنگ‌سازی، مشترکان پرمصرف را به استفاده از وسایل کاهنده مصرف با هدف اصلاح رفتار و کاهش مصارف غیر‌ضروری ترغیب کند.

 

در مصوبه دولت تصریح شده است: این تخفیف صرفا شامل سکونتگاه‌های دائمی در‌‌حال بهره‌برداری شهری و روستایی می‌شود. واحدهای خالی از سکنه و سکونتگاه‌های غیر دایم نظیر باغ، ویلاها و خانه‌باغ‌ها مشمول تخفیف نمی‌شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->