بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) انفجار چاه فاضلاب جان مرد اردبیلی را گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) بازرسی از ۳۴۷ داروخانه‌ در سطح شهر مشهد| با افراد متخلف برخورد می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) جمع‌آوری مواد غذایی فاسد و پلمب مراکز توزیع مواد غذایی در قوچان (۸ فروردین ۱۴۰۳) کشف اموال مسروقه ۱۰ میلیاردی در شیروان| سارق دستگیر شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری سارقان سیم و کابل برق در میانه (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

امتحانات نهایی از ۱۵ دی‌ماه «حضوری» برگزار می‌شود + برنامه امتحانات

  • کد خبر: ۵۲۵۷۵
  • ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷
  • ۲۱
امتحانات نهایی از ۱۵ دی‌ماه «حضوری» برگزار می‌شود + برنامه امتحانات
امتحانات نهایی دی‌ماه دانش‌آموزان سال تحصیلی ۴۰۰-۱۳۹۹ از روز پانزدهم دی‌ماه به صورت «حضوری» آغاز و هشتم بهمن ماه به پایان می‌رسد.
به گزارش شهرآرانیوز، خسرو ساکی، رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه با توجه به اعلام نظر وزارت بهداشت و ابلاغ بخشنامه امتحانات، همه امتحانات نهایی دانش آموزان به صورت حضوری برگزار خواهد شد؟ اظهار کرد: بله، امتحانات نهایی دی ماه مطابق بخشنامه، برای دانش آموزان مشمول، به صورت حضوری برگزار می‌شود.

وی افزود: بخشنامه صریح و روشن است و در نامه وزارت بهداشت هم آمده است که با برگزاری غیرحضوری امتحانات موافق است، ولی در صورت عدم امکان برگزاری امتحانات غیر حضوری، امتحانات حضوری با رعایت کامل جداسازی، استفاده از ماسک و عدم حضور دانش آموزان مبتلا به کووید -۱۹ برگزار شود.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش درباره چگونگی برگزاری امتحانات داخلی نیز گفت که به زودی بخشنامه‌ای در این زمینه صادر و جزئیات آن اعلام خواهد شد.

 امروز، بیست و سوم آذرماه مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش برنامه امتحانات نهایی پایه دوازدهم دوره دوم متوسط روزانه، بزرگسالان، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد شاخه نظری پیش دانشگاهی، رشته هنر، شاخه فنی حرفه‌ای نیم سالی- واحدی (بزرگسالان آموزش از راه دور - داوطلبان آزاد) دی ماه سال تحصیلی ۴۰۰-۱۳۹۹ را اعلام کرد.

در متن بخشنامه ارسالی به  مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها آمده است که  در راستای اجرای فعالیت کد ۴-۸، با عنوان «برنامه ریزی - طراحی سؤالات و برگزاری امتحانات نهایی و غیر نهایی در سال ۹۹»، برنامه ابلاغی سال ۱۳۹۹ موضوع بخشنامه سوم اردیبهشت ۱۳۹۹  و بر اساس مجوز مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر (نامه ششم آذرماه ۱۳۹۹ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) به پیوست برنامه امتحانات نهایی پایه‌های مذکور در دی ماه ۱۳۹۹، به حضور ارسال می‌شود.


برخی نکات قابل توجه در برگزاری آزمون به این شرح است:

- برگزاری امتحانات با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی انجام شود.

- بر اساس شیوه نامه وظایف عوامل اجرایی امتحانات؛ ستاد امتحانات استان / شهرستان نواحی و مناطق تشکیل و نسبت به تعیین حوزه‌های اجرا، تصحیح و عوامل اجرایی اقدام و مراتب در سامانه فاینال درج شوند.

- واحد‌های آموزشی در اسرع وقت، برنامه‌های امتحانی را بدون دخل و تصرف در محل مناسب نصب کرده و علاوه بر آن، تاریخ و زمان برگزاری امتحانات هر رشته را به اطلاع تمامی دانش آموزان و داوطلبان آزاد برسانند.

- ارزشیابی دروس داخلی و امتحانات نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم مدارس روزانه که در شهریورماه موفق به کسب نمره قبولی در برخی از دروس نشده اند به شیوه حضوری برگزار خواهد شد.

- دانش آموزان دوره پیش دانشگاهی سال‌های قبل؛ (بند ۲ مصوبه هجدهمین جلسه کمیسیون معین شورای عالی - ۱۳۹۷/ ۱۱ / ۱۷)، می‌توانند پس از تطبیق دروس، در امتحانات نهایی دروس معادل پایه دوازدهم شرکت کنند. بدیهی است اطلاعات دروس داخلی دوره پیش دانشگاهی که در پایه دوازدهم به صورت نهایی برگزار می‌شود، از طریق سامانه مربوط به فاینال ارسال خواهد شد.

- با عنایت به نامه ۱۱ آبان ۱۳۹۹ دفتر برنامه ریزی درسی و تولید بسته‌های تربیت و یادگیری سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و تغییر کتب درسی "تاریخ ۳ ایران و جهان معاصر" کد ۱۱۲۲۱۹ و "فلسفه ۲ " کد ۱۱۲۲۲۶ پایه دوازدهم، سؤالات امتحانات نهایی دی ماه ۱۳۹۹ برای دانش آموزان روزانه از کتاب چاپ ۱۳۹۸ با بارم بندی همان سال و برای بزرگسالان و داوطلبان آزاد از کتاب چاپ ۱۳۹۹ طراحی خواهد شد.


استعلام برگزاری امتحانات از وزارت بهداشت

مهرزاد حمیدی، معاون وزیر آموزش و پرورش  و دبیر کمیته آموزش و پرورش ستاد ملی مقابله با کرونا، در نامه‌ای خطاب به ساکی، رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی نوشته است:

در  پاسخ به نامه چهارم آذر ۱۳۹۹ در خصوص مجوز برگزاری امتحانات نهایی دی ماه دانش آموزان پایه دوازدهم؛ به پیوست جوابیه رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان آموزش پزشکی مبنی بر برگزاری غیر حضوری و یا در صورت عدم امکان، برگزاری امتحانات به صورت حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مربوط به برگزاری امتحانات و آزمون‌های تراکمی دانش آموزان در شرایط فاصله گذاری اجتماعی، رعایت کامل جداسازی، استفاده از ماسک و عدم حضور دانش آموزان مبتلا به کووید ۱۹ ایفاد می‌شود.

در پاسخ به این نامه، دکتر محمدمهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تاکید کرده است:  عطف به نامه مورخ ۲۶ آبان ۱۳۹۹ در خصوص مجوز برگزاری امتحانات نهایی دوره پیش دانشگاهی، بزرگسالان، آموزش راه دور و داوطلبان آزاد در نوبت امتحانی دی ماه ۱۳۹۶ با توجه به شرایط کنونی بیماری، این مرکز موافق برگزاری امتحانات به صورت غیر حضوری است. در صورت عدم امکان برگزاری امتحانات غیر حضوری، امتحانات حضوری با رعایت کامل جداسازی، استفاده از ماسک و عدم حضور دانش آموزان مبتلا به کووید -۱۹ برگزار شود.
 
منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
1
5
دهم هم حضوریه ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
فک نکنم فعلا
ناشناس
United States of America
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
من که بچمو از سر راه گیرش نیاوردم من حضوری اجازه نمیدم
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
3
4
امتحانات پایه هفتم اول متوسطه نیز حضوری میباشد؟
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
0
5
واقعا بده
من دوست ندارم کرونا بگیرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
0
0
یازدهم هم حضوریه
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
0
1
امتحان دی ماه پایه نهم حضوریه؟
مهران
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
0
1
امتحانای یازدهمی ها چجوری برگزار میشه؟؟؟؟؟
لطفا لططفا یکی بگه
amir.ah
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
0
0
خب مگه چی میشه حضوری باشه؟
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
0
0
یعنی کلاس12 کرونا نمی گیرن
شمس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
0
0
سلام به نظر بنده باید تمام امتحانات و آزمون ها به صورت حضوری و سر وقت برگزار شود چه فرقی داره که کنکور وآزمون تیزهوشان رابه تعویق میندازیم بعرد آز ان تمام بچهها دارن داخل کوچه ها با هم بازی میکنند
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
به نظر منم باید امتحانات به صورت حضوری برگزار بشه تا مشخص بشه هر دانش آموز چقدر یاد گرفته
Zeynab
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
0
1
بچه ها یکم وقت بزارید متن رو بخونید مگه نمی‌بینید داره میگه دوازدهم .باز میپرسید
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
0
0
الان نفهمیدم امتحانا چی شد؟دوازدهم بزرگ سالان حضوریه یا پایه های نهم و داوزدهم کلا هم دی ماه و هم خرداد حضوریه؟ چی شده؟
یکی تو یه خط بگه حضوریه یا غیر حضوریه مال دوازدهم و نهم
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
0
1
امتحانات همه ی استان ها از ۱۵ دی ماه هستند؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
0
0
هفتم چجوریه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
0
0
چرا تو این کرونا انتحانت باید حضوری باشد مگه نمگی ماکس هم جواب نمید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
0
0
ما الان 12
چیزی بلد نیستیم چرا به فکر سلامتی ما نیستید
آنلاین کنینن که برای کنکور بخونیم چرا تکلیف مونو مشخص نمیکنین
مسخره دست شما که نیستیم
مشخص کنین
شما که میگید حضوری فکر سلامتی ما زو کردین نه نکردین
اگه فک میکردین این تصمیم نباید گرفته میشد
من الان به جز از ۴ تا معلمام کرونا گرفتن حالشون هم خب نیس همین طور دوستام
الان من چهار تا از درس اصلیام معلماشون کرونا گرفتن
چطوری میگیدکه من دانش آموز حضوری برم
چیزی که از این پرسا بلد نیستم چه فایده
خاهش میکنم غیر حضوری کنین .
..بدون نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
0
0
سلام
درسته که آمار هرروز روبه کاهشه ولی خواهش میکنم از ستاد بهداشت که این ترم اول را مجازی کنند خواهش میکنم من دوست ندارم که به خاطر امتحانات کرونا بگیرم اگر امتحانات را حضوری کنین بازم تعداد آمار بالا می‌ره
پس خواهش میکنم که این ترمو مجازی کنین انشالله
تا اسفندد ماه یا اواخر بهمن ماه که کرونا کلا از بین می‌ره با پروتکل های بهداشتی روزی 15 نفر میریم امتحان می دیم.پس خواهشمندم که لطفاً از ستاد کل بهداشت تقاضا دارم که امتحانات مجازی کنین باتشکر
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
0
0
سلام لطف کنید امتحانات را حضوری کنید چون الان معلم ها دارند امتحان میدهند نه دانش اموزان واقعا دارد فاجعه میشود
...
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
0
0
اصلن سلامتی به کنار حتی اگه تا خرداد کرونا بره حق ندارید امتحانات رو حضوری برگزار کنید چون اصلن آموزش حضوری ندیدیم و سلام!
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->