تصادف ۲ دستگاه پراید در جاده کلات ۹ مصدوم بر جا گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی تاثیر کرونا بر روح و روان| ۳۰ درصد مبتلایان به کرونا درگیر مه مغزی هستند سرنوشت متفاوت برای ۵ قاتل پای چوبه دار جاده کندوان یکطرفه شد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری نخستین سارقی که با پابندالکترونیکی قصد سرقت داشت ! خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد پیش بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (فردا شنبه ۸ اردیبهشت) کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق و دستگیری ۱۳ قاچاقچی در مرز‌های خراسان رضوی راهکار جدید وزارت راه و شهرسازی برای حاشیه‌نشینی| نوسازی بافت‌های فرسوده تسریع می‌شود فرونشست زمین در خیابان کلاهدوز مشهد + تصاویر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداری اسکیمری قرار نگیریم؟ شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود برگزاری همایش روز روان‌شناس و مشاور در مشهد | ارتقای سلامت جامعه باعث تشخیص روان‌شناس‌نما‌ها می‌شود انفجار گاز در نیشابور، یک کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رییس سازمان حج و زیارت: میانگین سن حجاج امسال ۵۷ سال است جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد طی سال جاری (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور تا اواسط هفته آتی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تالاب جازموریان جان دوباره گرفت ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود
سرخط خبرها

۱۰ خواسته اصلی بازنشستگان تأمین اجتماعی از قالیباف

  • کد خبر: ۵۲۶۴۳
  • ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
  • ۱۳
۱۰ خواسته اصلی بازنشستگان تأمین اجتماعی از قالیباف
بازنشستگان تأمین اجتماعی با ارسال نامه‌ای به محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، خواسته‌های خود را اعلام کردند.
به گزارش شهرآرانیوز، بازنشستگان تأمین اجتماعی در نامه‌ای به محمدباقر قالیباف خواسته‌های خود را در ۱۰ بند برشمردند.

متن نامه به شرح زیر است:

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

جناب آقای دکتر قالیباف 

با سلام و احترام

بدین وسیله به استحضار می‌رساند ما جمعی از بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی به نمایندگی از تمامی بازنشستگان و مستمری بگیران زحمت‌کش که عمری را در واحد‌های صنعتی و مراکز خدماتی به سر برده و بخشی از درآمد خود را به سازمانی به نام سازمان تامین اجتماعی پرداخت کرده به امید روزی که در دوران کهولت تامین کننده زندگی آن‌ها باشد. اما سازمان تامین اجتماعی با در اختیار گذاشتن ۳۰۷ هزار میلیارد تومان از منابع مالی خود به دولت سبب شده که نتواند نسبت به تعهدات قانونی خود در قبال بیمه‌گذاران و بازنشستگان که سال‌ها عمر خود را وقف انجام خدمت صادقانه در مشاغل و کار‌های سخت و زیان‌آور نموده‌اند، اعمال نمایند. بدهی‌های سازمان به مراکز درمانی باعث شده که بسیاری از این مراکز قرارداد‌های خود را با سازمان به حالت تعلیق درآورده و یکی از نیاز‌ها و دغدغه اصلی بازنشستگان پا به سن گذاشته را نادیده بگیرد. چنانچه این بدهی به صندوق سازمان تامین اجتماعی پرداخت گردد مشکل مستمری بیمه‌شدگان تامین اجتماعی حل شده و شاهد تامین حداقل نیاز زندگی بازنشستگان و مستمری‌بگیران خواهیم بود.

اما آن‌چه در اصل این نامه از محضر جنابعالی تقاضامندیم؛ تحقق موارد قانونی و مصوبات مجلس شورای اسلامی است. خواهشمندیم با پیگیری تخطی از موارد زیر ما را در رسیدن به حقوق مسلم خود یاری فرمایید:

۱- بازنشستگان و مستمری بگیران خواهان اجرای صحیح ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی هستند.  بر اساس این ماده سازمان مکلف است میزان کلیه مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی و مجموع مستمری بازماندگان را در فواصل زمانی که از سالی یکبار کمتر نباشد با توجه به افزایش هزینه زندگی با تصویب هیات وزیران به همان نسبت افزایش دهد. بهترین تعبیر از افزایش هزینه‌های زندگی را می‌توان نرخ تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی دانست. ولی ریاست سازمان تامین اجتماعی به جهت قانون گریزی تاکنون از این تعبیر استفاده نکرده و بیشتر به میزان افزایش سالانه حقوق کارگران متکی بوده است. هر چند بر اساس ماده ۴۱ قانون کار و تبصره‌های آن شورای عالی کار (متشکل از نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت) موظف است هر سال میزان حداقل مزد کارگران را اولاً بر اساس درصد تورمی که از سوی بانک مرکزی اعلام می‌شود و ثانیاً به اندازه‌ای که زندگی یک خانواده (که تعداد متوسط آن توسط مراجع رسمی اعلام می‌شود و اکنون حداقل ۴ نفر بوده) را تامین کند؛ تعیین نماید.

در حال حاضر این ماده قانونی نیز به درستی اجرا نشده و هر ساله افزایش حقوق کارگران کمتر از تورم اعلام شده بوده که اوج آن ابتدای سال ۹۹ است و با توجه به اعلام نرخ تورم ۴۱.۲ درصدی بانک مرکزی حداکثر افزایش حقوق‌ها ۲۱ درصد اعلام شد. این درحالی است که نمایندگان کارگری این میزان افزایش را تائید و امضا نکرده و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بدون توجه به اعتراض نمایندگان کارگران و تنها با تائید و اعمال زور نمایندگان کارفرمایی و نماینده دولت افزایش حقوق را خلاف قواعد قانونی ابلاغ نمود. به تبع این ابلاغ سازمان تامین اجتماعی بدون توجه به شرایط تورمی و زندگی، به همین میزان حقوق مستمری بگیران خود را افزایش داده که شایان ذکر است عدم اجرای صحیح مواد قانونی ۹۶ تامین اجتماعی و ۴۱ قانون باعث شده که طی ۱۴ سال گذشته درآمد بازنشستگان تامین اجتماعی حدوداً ۴۵ درصد از نرخ تورم رسمی کشور عقب مانده و نه تنها فشار تحمل زندگی را بر بازنشستگان و مستمری‌بگیران دو چندان کرده بلکه با تورم چند برابری سال جدید توان زندگی را از این جامعه زحمت‌کش گرفته است.

۲- بازنشستگان و مستمری بگیران خواهان اجرای کامل و دقیق بند «ب» ماده ۱۲ برنامه ششم توسعه هستند.  با توجه به کاهش مستمری بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی، مجلس شورای اسلامی به جبران کاستی‌ها و شکاف شدید مستمری با تورم، با تصویب بند «الف» ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه، دولت را موظف نموده تا از سال ۹۶ هر ساله ۱۰% از بدهی‌های خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نماید. از طرف دیگر سازمان تامین اجتماعی را نیز مکلف به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران نموده است. لیکن از سال ۹۶ تا مرداد ماه ۹۹ این قانون عملی نگردید. حتی دولت در مرداد ماه سال ۹۹ بر اساس برنامه ششم که باید سالانه ۱۰% از بدهی خود را که حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان می‌شود؛ پرداخت نکرده و تنها به پرداخت ۱۷ هزار میلیارد تومان اکتفا نموده است؛ لذا با توجه به مفاد قانونی تصویب شده خواهان پرداخت بدهی دولت و اجرای متناسب‌سازی از ابتدای برنامه ششم توسعه و در عین حال خواهان اجرای این قانون در سال‌های آتی و تمدید این بند در قانون هفتم توسعه هستیم.

۳- بازنشستگان و مستمری‌بگیران خواهان اجرای دقیق متناسب‌سازی از طرف سازمان تامین اجتماعی هستند.  با وجود این‌که سازمان در مرداد ماه سال ۹۹ اقدام به متناسب‌سازی نمود، ولی همچنان در اجرای این طرح تخطی کرده و اشکالات زیر بر آن وارد است:

الف- هر چند بند «الف» ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه دولت را ملزم به پرداخت بدهی خود به سازمان کرده، ولی اجرای متناسب‌سازی توسط سازمان تامین اجتماعی را منوط به پرداخت بدهی دولت نکرده است. بلکه در این قانون اجرای متناسب‌سازی در بند «ب» ماده ۱۲ وارد شده است؛ لذا حتی با عدم پرداخت بدهی از طرف دولت باید سازمان به وظیفه خود عمل می‌کرده، ولی از این وظیفه خود عدول نموده است.

ب- در اجرای متناسب‌سازی، سنوات مشاغل سخت و زیان‌آور محاسبه نشده هر چند که صاحبان این مشاغل حق بیمه زمان مشمول سخت و زیان‌آور خود را به میزان ۴ و ۸% نسبت به آخرین حقوق دریافتی به صورت یکجا پرداخت کرده‌اند.

ج- متناسب‌سازی از مرداد ماه سال ۹۹ اجرا شده لذا تمام کسانی که در چهار ماهه اول سال ۹۹ در زمره بازنشستگان و مستمری بگیران درآمده‌اند باید از این مزایا بهره‌مند گردند، ولی متاسفانه افزایش حقوق این افراد از طرف سازمان نادیده گرفته شده است.

د- افزایش کمک هزینه مسکن و کمک به تامین معیشت جزء متناسب‌سازی شمرده شده و از مرداد ماه ۹۹ برقرار شده در حالی که این موارد ارتباطی با متناسب‌سازی نداشته و باید معوقات آن از ابتدای سال پرداخت گردد که سازمان در این خصوص نیز کوتاهی کرده و معوقه‌ای پرداخت نکرده است.

ه- فرمول متناسب‌سازی وارد شده در بخشنامه شماره ۷۶ مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی کاملاً نامتعارف می‌باشد. مبنای متناسب‌سازی بر اصل ایجاد عدالت اجتماعی است. هم‌زمان با متناسب‌سازی در صندوق تامین اجتماعی دو صندوق استخدام کشوری و لشکری نیز اقدام به همسان‌سازی نمودند. در این فرآیند حداقل حقوق مبنای بازنشستگان به شرح جدول زیر است:
 
 

نام صندوق بازنشستگی

حداقل حقوق مبنای متناسب‌سازی یا همسان‌سازی

با ۳۰ سال کار (به طور تقریبی)

تامین اجتماعی

۲۸۰۰۰۰۰۰ ریال

استخدام کشوری

۳۵۰۰۰۰۰۰ ریال

نیروهای مسلح

۴۰۰۰۰۰۰۰ ریال
 
با توجه به جدول بالا کاملاً مشاهده می‌شود که عدالت اجتماعی در صندوق تامین اجتماعی با حدود ۳۳ درصد حداقل‌بگیر در کمترین سطح قرار دارد.

و- اجرای ناقص متناسب‌سازی باعث شده ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی تحقق پیدا نکرده و عدم محاسبه سنوات ارفاقی برای ازکارافتادگان کلی و بازماندگان از رسیدن به حداقل حقوق اشاره شده به متن قانون باز بمانند. در عین حالی‌که انتظار می‌رود با اصلاح متناسب‌سازی این مستمری بگیران به حداقل سطح معیشتی خود برسند.

۴- بازنشستگان و مستمری بگیران خواهان اصلاح ارکان سازمان تامین اجتماعی بر اساس سه‌جانبه‌گرایی هستند.  سه‌جانبه‌گرایی فرآیندی است که توسط کارگران (شاغل و بازنشسته)، کارفرمایان و دولت در جهت استقرار حمایت اجتماعی صورت می‌گیرد. صاحبان اصلی سرمایه‌های سازمان کارگران و کارفرمایان می‌باشند و در این بین دولت صرفاً به عنوان میانجی در نظر گرفته می‌شود. در ماده ۷۳ قانون برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه دولت موظف به تقویت هم‌سویی منافع کارگران (بازنشستگان) و کارفرمایان از طریق سه‌جانبه گرایی شده بود. این ماده نه تن‌ها تحقق پیدا نکرد بلکه در جهت عکس عمل شد. مطابق نمودار سازمان تامین اجتماعی، هیات امنا، اعضای هیات مدیره سازمان را انتخاب می‌کنند. از ۹ نفر اعضای هیات امنا ۶ نفر از دولت و ۲ نفر از کارگران و ۱ نفر از کارفرمایان می‌باشند؛ لذا سازمان تامین اجتماعی از وضعیت سه‌جانبه‌گرایی بیرون آمده و توسط هیات امنایی اداره می‌شود که نظر دولت در تصمیم‌گیری‌ها اجرا می‌شود. باید اساسنامه سازمان تامین اجتماعی تغییر یافته و شورای عالی تامین اجتماعی متشکل از ۳ نفر از نمایندگان واقعی کارگران، ۳ نفر از نمایندگان واقعی کارفرمایان و ۳ نفر از نمایندگان دولت شکل گیرد.

ساختار نامتناسب ارکان سازمان باعث شده تا دولت بر این سازمان اعمال نفوذ کرده و هدف اصلی آن را به انحراف بکشاند. به طوری‌که سازمان را به عنوان صندوق مالی پشتیبان خود دانسته و صاحبان اصلی سرمایه‌های آن را از حقوق خود بازدارد؛ لذا بازنشستگان خواهان احیای ماده ۷۳ برنامه پنجم توسعه در برنامه هفتم توسعه هستند.

۵- بازنشستگان و مستمری بگیران خواهان رفع تبعیض بین بازنشستگان همکار سازمان تامین اجتماعی و غیرهمکار هستند.  با تصویب آیین‌نامه درون سازمانی در تاریخ ۲۸/۱۲/۱۳۸۶ و گنجاندن ماده ۶۹، هر نوع افزایش حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر کارکنان شاغل به کارکنان بازنشسته، ازکار افتاده کلی و بازماندگان کارکنان شاغل متوفی با لحاظ افزایش سالانه مستمری‌ها طبق ضوابطی که به تصویب هیات مدیره می‌رسد؛ پرداخت می‌گردد. هر چند که با تمام بازنشستگان چه شاغل سازمان و چه غیرشاغل در زمان پرداخت حق بیمه یکسان رفتار می‌گردد، ولی پس از بازنشستگی تبعیض در افزایش حقوق و مزایای بازنشستگان همکار سازمان و غیرهمکار باعث رنجش عموم بازنشستگان و عدم رعایت عدالت بین بیمه‌پردازان شده است؛ لذا خواهان ابطال ماده ۶۹ قانون تامین اجتماعی و برقراری عدالت در بین تمام مستمری‌بگیران سازمان هستیم.

۶- بازنشستگان و مستمری بگیران خواهان اجرای کامل و صحیح خدمات درمانی از طرف سازمان تامین اجتماعی هستند.  به موجب ماده ۸۹ قانون تامین اجتماعی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی با پرداخت ۲ درصد از مستمری دریافتی از خدمات درمانی بند‌های «الف» و «ب» ماده ۳ قانون تامین اجتماعی برخوردار خواهند بود. هر چند سازمان تاکنون از دریافت ۲ درصد ماده ۸۹ ذره‌ای عدول نکرده، ولی به مرور زمان خدمات درمانی خود را کاهش داده تا این‌که به پایین‌ترین سطح خود رسیده است. اجرای ناقص تعهد خدمات درمانی سازمان باعث شده که بازنشستگان و مستمری بگیران مجبور شوند از خدمات درمانی بیمه تکمیلی استفاده کنند.

۷- بازنشستگان و مستمری بگیران خواهان دریافت مزایای شغلی متناسب با شاغلین می‌باشند.  سازمان تامین اجتماعی رفتاری دوگانه با بازنشستگان و مستمری بگیران خود دارد. به هنگام افزایش مستمری‌ها مشمولان خود را در زمره صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی می‌داند که در بین صندوق‌های دیگر پایین‌ترین کف حداقل بگیران را در خود دارد، ولی در پرداخت و افزایش مزایا (همچون عیدی سالانه، حق مسکن، حق عائله‌مندی) آن‌ها را جزء این صندوق ندانسته و پایین‌ترین مزایا را قائل است. هم اکنون تفاوت مزایای شغلی شاغلین و مستمری بگیران به شرح جدل زیر است؛ لذا شایسته است مزایای آنان همچون شاغلین پرداخت گردد.
 
 

عنوان

تعیین شده سال ۹۹ برای بازنشستگان
معادل سال ۹۹ برای شاغلین

عیدی

۱۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال
معادل ۶۰ روز آخرین حقوق

حداقل ۳۸.۲۰۸.۵۴۰ ریال تا

حداکثر ۵۷.۳۱۲.۸۱۰ ریال

حق مسکن

۷۰۰.۰۰۰ ریال
۳.۰۰۰.۰۰۰ ریال

حق اولاد

۱۴۷.۹۳۰ ریال
معادل سه روز حداقل حقوق کارگری

۱.۹۱۰.۴۲۷ ریال

کمک به معیشت

یا کمک هزینه اقلام مصرفی خانوار

۱.۲۰۰.۰۰۰ ریال
۴.۰۰۰.۰۰۰ ریال

پایه سنوات ماهانه

۲۲.۲۳۸ ریال
۹۹۹.۹۹۰ ریال
 
۸- بازنشستگان و مستمری بگیران خواهان واگذاری سهام ترجیحی شستا به آنان می‌باشند.

طبق آیین‌نامه اجرایی واگذاری سهام ترجیحی، سازمان خصوصی‌سازی مجاز است تا ۵% سهام بنگاه‌های مشمول واگذاری را به‌صورت اقساطی به مدیران و کارکنان شاغل همان بنگاه واگذار کند. مطابق ماده ۳ آیین‌نامه نحوه‌ی واگذاری سهام ترجیحی، مدیران و کارکنانی که در زمان واگذاری، در بنگاه مشمول واگذاری، شاغل یا مأمور (اعم از رسمی و یا قراردادی) بوده و دارای حداقل یک سال سابقه کار باشند و همین مدت پرداخت حق بیمه ولو به صورت غیرمستمر توسط بنگاه مزبور داشته باشند، واجد شرایط خرید سهام ترجیحی هستند. با توجه به این‌که یکی از صاحبان اصلی مجموعه شستا بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی می‌باشند؛ خواهان استفاده از سهام ترجیحی در قالب ۵%  تخصیص یافته و یا خارج از آن می‌باشند.

۹- بازنشستگان و مستمری بگیران خواهان اجرای تبصره ماده ۱۱۲ برنامه ششم توسعه هستند.

بر اساس این ماده به منظور جبران عقب‌ماندگی استان‌های مناطق عملیاتی دفاع مقدس، سازمان‌های دولتی و غیردولتی موظف به صدور احکام پرداخت مزایای شاغلان مناطق عملیاتی و تامین اعتبار لازم برای آن هستند. ولی تاکنون این ماده نیز در سازمان تامین اجتماعی اجرا نشده است؛ لذا خواهان پرداخت مزایای کارکنان شاغل مناطق عملیاتی دفاع مقدس از سال اول اجرای قانون برنامه توسعه ششم هستیم.

۱۰- بازنشستگان و مستمری بگیران خواهان اجرای افزایش حقوق‌ها مطابق با قانون و رفع تبعیض‌های مشابه هستند.  متاسفانه برخلاف قانون، دولت در حالی که موظف به ایجاد عدالت می‌باشد در تعیین حقوق‌ها رعایت قانون را نکرده و حالت یک‌جانبه‌گرایی در پیش گرفته است؛ لذا تفاوت چشمگیری بین حقوق و مزایای دو بازنشسته که همزمان و در یک بازه‌ی زمانی، به مدت ۳۰ سال خدمت نموده و در زمان بازنشستگی از دو صندوق کشوری و تامین اجتماعی حقوق دریافت می‌نمایند؛ ایجاد شده است (مانند اعضای هیات علمی، کارمندان وزارتخانه‌های آب، نیرو و ...). این تبعیض باعث شده در متناسب‌سازی اخیر حقوق برخی از سطوح این بازنشستگان حتی کم‌تر از ۱۰% افزایش یابد در حالی که حقوق بازنشستگان صندوق کشوری تا بیش از ۹۰% نیز افزایش یافته است.

نمونه دیگری از این تبعیض را می‌توان در برداشت سقف حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری اشاره کرد که این امر موجب اختلاف حقوق قابل توجهی بین بازنشستگان تامین اجتماعی با دو صندوق دیگر گردیده و در آینده نیز تفاوت‌های زیادتری را در تعیین مستمری موجب می‌گردد؛ لذا خواهان تدوین قوانین هماهنگ برای تمامی صندوق‌های بازنشستگی هستیم.

لازم به ذکر است پیش از این نیز گروه‌های مختلف بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی که تعداد آن‌ها در برخی گروه‌ها به بیش از ۳۰۰۰۰ نفر می‌رسد؛ طی نامه‌های مختلف به نمایندگان رسانه‌ها، ارسال بیش از ۲۰ هزار امضا در پتیشن‌های کاراز و چندین هزار شکایت به دیوان عدالت اداری مراتب اعتراض خود را اعلام داشته‌اند.

در پایان بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی پایبندی کامل خود را به قوانین اعلام داشته و انتظار دارند که وزرا، مدیران دستگاه‌ها و تمامی مسئولان نیز برای تحقق و برقراری عدالت به قوانین پایبند باشند.
 
منبع: ایلنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۳
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
0
2
سلام آقای بیات ودهقان کیا اسعفابدید از کانون بازنشستگان تامین اجتماعی فقط حقوق کلان میگیرید خدایی چه کاری انجام میدهید همسانسازیه تامین اجتماعی ۵۰۰تومن شد لشکری و کشوری ها ۳میلیون تومن شد هی گفتید درست میکنیم خبری نیست ۴ماه میگید بازنشستگان سختوزیان آورپیگیر هستیم آخرش ۲۰هزارتومن برومون گرفتید شماها خجالت نمیکشید بعد ۴ماه اعتراض ۲۰هزارتومن خودتون فکر کنید میشه باور کرد بهرکه میگیم بردمون میخندند مخصوصا بازنشستگان لشکری و کشوری برین دنبال کار تون بزارید کسی دیگه بیادشماهاهم طرف دولتیدکارگراروپشت کردید انشاالله خدام شماهارو پشت کنه
سیدعلی رضاسجادی
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
0
1
سلام حقوق مستمربگیران کار افتاده تامین اجتماعی خیلی کم است باید اضاف بشود بااین تحریم اقتصادی که دشمن درست کرد خیلی مشکل شده زندگی فکری بشودوسایل زندگی گران شده حقوق کم است باسختی زندگی می کنیم
حسین معلم
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
0
0
ما همگی ول معطلیم کسی نیست که بداد مان برسه اینها همه بفکر انتخابات هستن هرچند که اگه یکی پیدا بشه و مشگل مارا حل کنه نزدیک به ده میلیون رای میتونه پس انداز کند
قاسمی
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
1
0
بازنشستگان تامین اجتماعی سربار دولت هستند ولیکن بازنشستگان کشوری ولشکری ولی نعمت،
جهانبخش
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
0
0
بسیار منطقی و عالی است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
0
0
کو گوش شنوا؟؟؟
علی شادمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
0
0
اگه قوانینی که درمجلس شورای اسلامی تصویب میشه اداراتی که بایداون قوانین رااجراکنند اجرانمی کنندوکسی هم ازانهابازخواست نمی کنند نمایندگان محترم مجلس چراوقت گران بهای خودرا درمجلس به هدر میدهند
کارافتاده تامین اجتماعی
Mauritius
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
0
0
سلام خدمت دکتر محمد قالباف از شما خواهش میکنیم بداد ما برسید واقعا درسنین کهولت و مریضی زندگی برایمان خیلی سخت متاسفانه دولت محترم درمورد ما تامین اجتماعی تبیعیض میگدآرند فقط کشوری و لشگری
زهره
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
0
0
افرادی که بیمه انها خدمات درمانی هست هم تفاوت حقوق هست هم وامهایی که پرداخت می‌کنند به خدمات درمانی ۱۰۰۰۰۰۰۰ تومان وام میدهند ولی به تامیبن اجتماعی ۳ اونم بازار دردسر میگم دولت اعلام ۵۰۰۰۰۰۰ کرده جواب میدن گفتندچیزی بما اطلاع داده نشدهو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
0
0
بنام خدا
باعرض سلام
خواهشمندم خواهران درحضور مردنامحرم از جوراب ضخیم بجای جوراب نازک زنانه پانما دررنگ های مختلف استفاده نمایند
باتشکر
التماس دعا
کارمندپبمانی دولت که بیمه اجتماعی بودم بازنشسته تامین اجتماعی شدم
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
0
0
باسلام لطفاً به سمع نظرمسئولین رسیده شودآیا واقعا حقش است کسیکه کارمند دولت بوده و از اعتبارات دولت حقوق می‌گرفته با۳۰سال خدمت که درسال ۹۹بازنشسته شده به یک باره یک میلیون و هشتصد هزارتومان ازش کسرومعادل دو میلیون و صد هزارتومان حقوق بازنشستگی تا مین اجتماعی بگیرد این عدالت اجتماعی است ای کاش کلیه اعضای دولت که دم ازتدبیر و امید میزنند دریافتی هاشون همین حقوق بازنشستگی تامین اجتماعی بود و.....و تنها راه برقراری عدالت اجتماعی که وسیله حربه واغفال دولتمردان شده ادغام صندوق بازنشستگی کشوری وبیمه خدمات درمانی با تامین اجتماعی است و..با تشکربازنشسته تامین اجتماعی
کارمنددولت بازنشسته تامین اجتماعی
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
0
0
سلام لطفا مراتب درخواست بازنشستگان تامین اجتماعی ازطریق مقام معظم رهبری وزیاست قوه قضائیه وریاست مجلس وریاست دیوان عدالت اداری جهت رسیدگی به تظلمات دولت وهیات امنای سازمان تامین اجتماعی که ازماده ۶۹تامین اجتماعی سواستفاده و..میکنندانعکاس تاقانون تحمیلی جهت برقراری رفع تبعیض وتقسیم عادلانه ثروت وحقوق بازنشستگی و..ابطال گرددباتشکر
محمد .ج جانباز اعصاب وروان
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
0
0
اقای قالی باف من بازنسشته هستم از حقوقم ۵۰۰ هزار میمانند میگویند یارانه معیشتی اضافه نشد چرا ماباز نشسته هستیم چرا ما در خط فقر باشیم واکثر کارمندان در خوشی شما خواب بدهید ایا میتوانید یک ماه باحقوق مازندگی یک خانواده متوسط رااداره کنند
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->