٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

واکنش‌ها به ماجرای برخورد نامناسب با سرباز بابلی + فیلم

  • کد خبر: ۵۲۷۲۳
  • ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶
  • ۱۰
واکنش‌ها به ماجرای برخورد نامناسب با سرباز بابلی + فیلم
در رسانه ها خبری منتشر شد که براساس آن یک مقام قضایی در بابل پس از آنکه سربازی که او را نشناخته و از او تقاضای کارت شناسایی می کند، وی را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد. این ماجرا بازتاب وسیعی در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها داشت.

به گزارش شهرآرانیوز، امیر دریادار دوم غلامرضا رحیمی پور در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی به موضوع رفتار نامناسب با یکی از سربازان وظیفه در شهر بابل گفت: ستاد کل نیروهای مسلح براساس وظیفه ذاتی خود که همان صیانت و پاسداری از حقوق سربازان است این موضوع را به حد پیگیر شده است.

 

وی افزود: تا دقایقی قبل بررسی‌ها ادامه داشت و با مشخص شدن ابعاد جدیدی از این موضوع برای حفظ و صیانت از حقوق این سرباز شبانه دستوراتی صادر شد.

 

رئیس اداره سرباز سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص سایر اقدامات انجام گرفته در این پرونده گفت: به زودی عموم هموطنان و رسانه‌ها در جریان کامل این پرونده قرار خواهند گرفت.

 

گفتنی است؛ از صبح دوشنبه اخباری مربوط به بد رفتاری با یکی از سربازان وظیفه در یکی از دستگاه‌ها در شهر بابل در شبکه‌های مجازی منتشر شد. گفته شد فردی با اعمال قدرت خود رفتار نامناسبی با یکی از سربازان وظیفه داشته است.

 

سرباز بابلی: مسئله حل و فصل شده است

انتشار رفتار نامناسب با یک سرباز در بابل سبب واکنش فضای مجازی و ورود دادگستری مازندران و ستاد کل ناجا به این پرونده شد.

 

محمد حسن کریمی سرباز بابلی می‌گوید: شامگاه دوشنبه به اتفاق پدرم به خدمت رئیس کل دادگستری استان رسیدیم و این مسئله حل شده است.

 

وی با بیان اینکه مسئولان قضائی و انتظامی پیگیری این مسئله شدند، عنوان کرد ۱۹ ماه از خدمتم می‌گذرد و ۵۰ روز دیگر به پایان خدمتم باقی مانده است.

 

وی با اظهار اینکه در جلسه با رئیس کل دادگستری که مسئولان ارشد قضائی و انتظامی حضور داشتند مسئله پیگیری و حل شد و بازپرس شعبه نیز از من دلجویی کرده است.

 

کریمی همچنین ادامه داد اکنون با پیگیری مسئولان قضائی این مسئله حل شده است.

 

به گزارش مهر ستاد کل نیروهای مسلح نیز با تأیید رفتار نامناسب با سرباز بابلی اعلام کرد این ستاد براساس وظیفه ذاتی خود که همان صیانت و پاسداری از حقوق سربازان است، این موضوع را به جد پیگیر شده است.

 

واکنش تند مجری تلویزیون به ماجرای سرباز بابلی

تعداد بازدید : 16752

 

عذرخواهی بازپرس متخلف و مسئولان قضائی مازندران از سرباز بابلی

کمیته ویژه هیئت نظارت بر حقوق شهروندی استان مازندران، مامور رسیدگی به پرونده ماجرای بازپرس و سرباز بابلب شد.

 

این هیات عصر دوشنبه با حضور رییس کل دادگستری و مسوول بازرسی نیروی انتظامی استان با تشکیل جلسه سه ساعته پس از استماع شکایت سرباز وظیفه که به اتفاق پدرش در جلسه حاضر شده بود و بررسی اوضاع و احوال به اظهارات مطلعین و استماع توضیحات قاضی با عذرخواهی بازپرس و دلجویی مقامات قضایی از سرباز وظیفه نهایتا نامبرده از شکایت خویش صرفنظر و اعلام گذشت نموده است و مراتب توسط هیات نظارت بر حقوق شهروندی و مقامات ذیربط صورت جلسه شد.

 

رییس کل دادگستری مازندران در پایان جلسه حقوق شهروندی دادگستری بر لزوم اهتمام تمامی قضات و کارکنان دستگاه قضائی بر حفظ کرامت انسانی و شان افراد به خصوص جوانان زحمت کشی که در کسوت مقدس سربازی در حال خدمت بیچشمداشت به کشور و مردم هستند تاکید نمود.

 

وی با بیان اینکه نکته مهم که حفظ کرامت قضات ، کارکنان و همه مراجعه کنندگان و متهمان جزو وظایف دستگاه قضایی است که شامل قضات، کارکنان و مراجعه کنندگان می‌شود، اظهار کرد: کرامت در دادگستری باید نهادینه شود، این کرامت باید نسبت به وکیل، مراجعین، سربازان عزیز، متهمان، و خانواده‌های آنها در همه سطوح رعایت شود.

 

ماجرای سرباز بابلی چه بود؟

به گزارش ایرنا؛ اواخر هفته گذشته یکی از بازپرس های دادگستری بابل هنگام مراجعه به محل کارش از درب ورودی ارباب رجوع با درخواست سرباز وظیفه شناس برای بازرسی بدنی مواجه می شود و اجازه این کار را به سرباز نمی دهد.

 

بازرپرس وقتی با سماجت سرباز مواجه می شود ، سیلی به صورتش می زند ، اقدامی که با اعتراض سرباز و خانواده اش مواجه می شود.

 

این اقدام بازپرس بابلی در فضای مجازی هم بازتاب منفی ایجاد می کند ولی بعد از کش و قوس های چند روزه سرانجام شامگاه امروز نشستی با حضور رییس کل دادگستری مازندران و دادستان بابل در محل دادگستری استان در ساری برگزار شد و بازپرس بابلی از سرباز و پدرش در این جلسه عذرخواهی کرد.

 

منبع: همشهری


اینجا ببینید:

 

در برنامه زنده: سرباز بابلی بجز بخشش می‌توانسته کار دیگری انجام دهد؟ + فیلم

 

واکنش جالب مجری تلویزیون به حکم زندان «سحر تبر» + فیلم

 

خودکشی نوجوان ۱۲ساله مقابل دوربین روشن در سعادت‌آباد تهران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۷
ناشناس
United States of America
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
0
17
متاسفانه بقدری نظارت در قوه قضاییه ضعیف است که این جور برخوردهایی به یک رویه تبدیل شده و قضات فکر میکنن مردم غلام آنها هستن وامر ونهی وبدرفتاری میکنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
0
15
سرباز گذشت کرد،یه مسوول با اوندمقام حتما باید تنبیه بشه.چون از چندین فیلتر گذشه و بازپرس شده.
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
0
1
سرباز بیچاره مجبور شده رضایت بده وگرنه کارش تو این 50 روز با چه سختی هایی که روبرو نمیشد/ متاسفانه بعضی قضات فکر میکن خدا هستن و هر کاری دلشون میخادمیکنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
0
1
باید تشریف می بردند محل وقوع جرم و همون سیلی رو به گوش جناب قاضی وظیفه نشناس می نواختند و برای همیشه از مقام قضاوت عزل می شدند چرا که چنین انسان بی قانون هیچ گاه نمی تواند رای قانونی صادر کند قطعا آرای صادره از جانب ایشان هم بر اساس عقده و سلیقه بوده است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
0
9
بایدبرخوردجدی شودتاحق سربازوظیفه وطن ازبین نرود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
0
0
یه سیلی نبوده بد بختو بسته به صندلی تا خورده کتکش زده
رسول
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
0
1
س۰ متاسفم برا بازپرسی که خودش درس این چیزها را خونده ولی عمل ندارد ..به عمل کار بر آید* به سخن دانی نیست . عالم بی عمل = زنبور بی عسل ( سعدی بزرگوار )
ناشناس
United States of America
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
0
2
بازپرسی که میبیند سرباز وظیفه اش را انجام میدهد بجای تشویق تنبیه بدنی میکند ایا صلاحیت دارد در مورد پرونده ها ا-طهار نظر کند ؟سلامت روانی دارد؟
سلیمان
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
0
1
موضوع اینجاست یک همچنین بازپرسی اومده نشسته در کرسی قضاوت که مشکلات مردم را حل کند ...ببینید چه اوضاع میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
0
0
وای خدای من چه کسی میخواد مشکل مردم را حل کند خودش مشکل اندر مشکله
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->