برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟ «نردبان آسمان» به کتاب‌فروشی‌ها آمد صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تجلیل از کارگردان فلسطینی در جشنواره فیلم سارایوو فیلم‌های اولین هفته اردیبهشت ۱۴۰۳ (۶ و ۷ اردیبهشت) + زمان پخش
سرخط خبرها

آیا نمایشگاه مجازی کتاب در مشهد هم برگزار می‌شود؟

  • کد خبر: ۵۲۹۹۵
  • ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹
آیا نمایشگاه مجازی کتاب در مشهد هم برگزار می‌شود؟
درحالی اولین نمایشگاه مجازی کتاب از ۲۹آذر تا ۳دی‌ماه در استان کرمان برگزار می‌شود که چند ماه پیش حرف بر سر برگزاری نمایشگاه مجازی استان خراسان رضوی و مشهد مطرح بود

به گزارش شهرآرانیوز - درحالی اولین نمایشگاه مجازی کتاب از ۲۹ آذر تا ۳دی‌ماه در استان کرمان برگزار می‌شود که چند ماه پیش حرف بر سر برگزاری نمایشگاه مجازی استان خراسان رضوی و مشهد مطرح بود.


این خبر مردادماه امسال درحاشیه جلسه بررسی راهکار‌های برگزاری نمایشگاه کتاب سال ۹۹ در مشهد بیان شده بود.
معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل ارشاد خراسان رضوی در این نشست گفته بود: باتوجه‌به گسترش روزافزون بیماران مبتلا به کرونا و پیش‌بینی کارشناسان به ادامه این روند، درعمل شرایط برگزاری نمایشگاه کتاب مشهد که خود می‌تواند به یکی از کانون‌های شیوع بیماری در بین مراجعان و غرفه‌داران بدل شود، وجود ندارد. از این رو درحال بررسی برگزاری نمایشگاه با بهره‌مندی از فضای وب و مجازی هستیم.


تحفه‌گر همچنین یادآور شده بود: در این شرایط در صورت برگزارنشدن نمایشگاه کتاب، ضرر و زیان ناشران بیش از پیش خواهد شد و طبق نظر بیشتر کارشناسان و مسئولان، بهترین گزینه برگزاری نمایشگاه کتاب، آنلاین ‌است.


اکنون با برپایی اولین نمایشگاه مجازی کشور در استان کرمان، این سؤال مطرح می‌شود که آیا در دیگر استان‌ها هم نمایشگاه مجازی برگزار می‌شود و تکلیف برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب مشهد که پیش از این وعده آن داده شده است، چه می‌شود؟

نمایشگاه مجازی کتاب در کرمان آزمایشی است

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل ارشاد خراسان رضوی دراین‌باره با بیان اینکه خانه کتاب برگزارکننده اصلی نمایشگاه کتاب است، می‌گوید: آمار تعداد ناشران مشهدی را که در نمایشگاه شرکت کرده‌اند، باید پس از پایان ثبت‌نام‌ها از خانه کتاب دریافت کنیم.


افشین تحفه‌گر یادآور شد: پیش از این برگزاری نمایشگاه‌های سالانه برعهده اداره ارشاد با مشارکت مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی بود و نمایشگاه مشهد را نیز اداره کل ارشاد خراسان رضوی با مشارکت مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی برگزار می‌کرد، همچنان که نمایشگاه آنلاین مشهد نیز قرار بود به همین صورت برگزار شود. اما اکنون خانه کتاب نمایشگاه مجازی برگزار می‌کند.


به‌گفته تحفه‌گر الان نمایشگاه مجازی را به‌طور آزمایشی در کرمان کلید زده‌اند تا اگر مشکلاتی باشد، برطرف کنند. بر همین منوال سایر استان‌ها نیز نمایشگاه‌های مجازی خود را برگزار می‌کنند. در واقع پس از برگزاری نمایشگاه کرمان و برطرف‌شدن مشکلات احتمالی، باید ببینیم شرایط چگونه است و کدام استان نمایشگاه بعدی را برگزار می‌کند.

 

آیا نمایشگاه مجازی کتاب در مشهد هم برگزار می‌شود؟

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->