کریس کلمن سرمربی مورد نظر تراکتور کیست + بیوگرافی دبل شهاب زاهدی مقابل جوبیلو ایواتا + ویدیو گل ۳ امتیازی مرادمند تقدیم به دو بازیکن مصدوم روابط تیره و تار نکونام با سرپرست ناشناس استقلال حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند
سرخط خبرها

اعتراض جمعی ملی‌پوشان «اپه» به عملکرد سرمربی تیم ملی شمشیربازی

  • کد خبر: ۵۳۳۰۲
  • ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
اعتراض جمعی ملی‌پوشان «اپه» به عملکرد سرمربی تیم ملی شمشیربازی
بیش از ۲ سال از انتخاب علی یعقوبیان به‌عنوان سرمربی تیم ملی شمشیربازی ایران در اسلحه اپه می‌گذرد و حالا رئیس هیئت شمشیربازی خراسان‌‍‌رضوی در این سمت با مشکلات زیادی رو‌به‌رو شده است.
مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ علی یعقوبیان که خود از قهرمانان اسبق این رشته ورزشی و یک شمشیرباز مشهدی است، در دوره‌ای هم دبیری فدراسیون را به عهده داشت که البته آن پُست هم برای او چندان دوام نداشت و سال گذشته به‌بهانه هم‌زمانی ۲ پست جدی در شمشیربازی ایران او را از فدراسیون کنار گذاشتند.
 
با‌این‌همه یعقوبیان این‌روز‌ها با چالشی جدی‌تر روبه‌روست و آن هم اینکه ملی‌پوشان او را نمی‌خواهند! مسئله‌ای که پیش از‌این با عبارتی، چون اختلاف در تیم ملی شمشیربازی از آن یاد می‌شد و حالا با رسانه‌ای‌شدن نامه ۶ نفر از ملی‌پوشان به فدراسیون، جدی‌تر شده است.


داستان یک نامه و ۶ اعتراض

۶ نفر از ملی‌پوشان اپه با ارسال نامه به فدراسیون شمشیربازی اعلام کردند تا‌زمانی‌که به وضعیت تیم اپه و نتیجه‌نگرفتن سرمربی رسیدگی نشود، در اردو شرکت نمی‌کنند؛ تهدیدی که حالا تیم ملی شمشیربازی را در شوک فرو برده است. کمال خیابانی، محمد رحیمی، طاهر عاشوری، محمد اسماعیلی، محمدعلی کیهانی و حسین جعفری ۶ ملی‌پوشی هستند که به فدراسیون نامه زدند و در آن اعلام کردند تا‌زمانی‌که یعقوبیان سرمربی تیم است، حاضر به شرکت در اردو‌های تیم ملی نیستند! تیم ملی اسلحه اپه در شمشیربازی متشکل از ۸ بازیکن است که حالا با اعتراض و اعتصاب ۶ نفر به نظر سرمربی مشهدی و فدراسیون با چالشی جدی رو به‌رو شدند؛ چالش پایبندی به اصول حرفه‌ای و مقابله با بازیکن‌سالاری یا کوتاه‌آمدن مقابل معترضان؟!


افت شمشیربازی یا خصومت شخصی؟

محمدعلی کیهانی، یکی از معترضان درجه‌یک سرمربی تیم ملی است. او در گفتگو با ایسنا مدعی شده است که خصومت شخصی با یعقوبیان ندارند و فقط مسئله‌شان افت فاحش عملکرد تیم ملی در این رشته است. کیهانی می‌گوید: معضلات ما با یعقوبیان، سرمربی تیم ملی اپه، خیلی زیاد است؛ از‌این‌رو از ۸ نفر اول رده‌بندی، ۶ نفر نامه‌ای را هفته گذشته نوشتیم و امضا کردیم مبنی براینکه با وجود حضور یعقوبیان ما نمی‌توانیم در اردو باشیم. بر اساس ادعا‌های این ملی‌پوش شمشیربازی در نامه ارسالی به فدراسیون کد‌های آماری وجود دارد که نشان می‌دهد شمشیربازی اپه ایران طی دوران حضور یعقوبیان در تیم ملی تا‌چه‌اندازه افت کرده است.


واکنش فدراسیون به اعتراض جنجالی

واکنش فدراسیون شمشیربازی به اقدام ملی‌پوشان اسلحه اپه، واکنشی جالب و تأمل‌برانگیز است. گفته می‌شود فدراسیون در واکنش به نامه ارسالی از یعقوبیان خواسته تا نفرات جدیدی را به تیم ملی دعوت کند و از کنار نام ۶ ملی‌پوش اول رنک اپه کشور بگذرد! اتفاقی که صدای اعتراض اپه‌بازان را در‌آورده است. کیهانی در‌این‌رابطه می‌گوید: فدراسیون همان روز به‌نوعی اعلام کرد که برایش مهم نیست و حالا که ما به اردو نمی‌آییم، نفرات بعدی را دعوت می‌کند و اصلا نگفتند ما که حدود ۱۰ سال در تیم ملی هستیم، حرفمان چیست؟ او ادامه می‌دهد: درخواست ما از فدراسیون این بود که وضعیت را بررسی کند؛ چون شمشیربازان اپه معتقدند یعقوبیان برنامه‌ای ندارد و شرایط مناسبی هم برای تمرین وجود ندارد. این ملی‌پوش تیم ملی شمشیربازی اپه حتی ادعایش را بالاتر می‌برد و اظهار می‌کند: یعقوبیان حتی در مشهد، شهر خودش، نیز مربی اول نیست و شخص دیگری که شاگردانش مدال گرفته‌اند، مربی اول است.


واکنش یعقوبیان به نامه اعتراضی

سرمربی مشهدی تیم ملی شمشیربازی اپه در واکنش به اعتراض ۶ شمشیرباز به عملکردش گفت: این افراد تکلیفمان را روشن کردند و دیگر در تیم ملی حضور ندارند؛ چون جوان‌گرایی را شروع کرده‌ام. علی یعقوبیان افزود: قبلا تیم اپه پنج‌نفره قدرتمندی داشتیم و نتایج خوبی هم گرفتیم و بعد هر کدام با توجه به مشکلاتی که داشتیم، خداحافظی کردیم و تیم ملی خالی شد. سپس فیض عسگری سرمربی شد و نفرات دیگر وارد تیم ملی شدند. از شش‌نفری که نامه را امضا کرده‌اند، ۲ نفر که اصلا در تیم ملی نبودند و ۴ نفر دیگر هر کدام حدود بیست‌سی مسابقه خارجی همراه فیض عسگری رفتند؛ اما بهترین نتیجه آن‌ها ۲۵۶ جهان بوده است.
 
بعدا خود این افراد شکایت کردند که سرمربی تغییر کند و من جایگزین شوم. او ادامه داد: بعد از یک سال نیز من به این نتیحه رسیدم که این افراد به درد من نمی‌خورند و از سال گذشته شروع به جوان‌گرایی کردم؛ اما مجبور بودم طاهر عاشوری و محمد اسماعیلی را دعوت کنم، چون رنکینگ خوبی داشتند، ولی می‌دانستم حتی اگر ۱۰۰ سفر دیگر هم آن‌ها را بفرستم، همان نتایج قبل تکرار می‌شود.
 
متأسفانه کیهانی نه استعدادی دارد و نه نتایج خوبی گرفته و الان ۴ نفر دیگر را هم همراه خودش کرده و این جریان را به وجود آورده است. آن‌ها بی‌اخلاقی کردند و همان کاری که با فیض‌عسگری کردند، با من می‌خواستند انجام دهند. من نیز به باقرزاده گفتم اگر کارم را ادامه بدهم، می‌خواهم جوان‌گرایی کنم؛ کاری که هفت‌هشت‌سال پیش پیمان فخری در سابر انجام داد.
 
سرمربی تیم ملی اپه در پاسخ به این پرسش که شمشیربازان اپه به عملکردش اعتراض داشتند و چه دفاعی از عملکرد خود دارد، گفت: من از رده نوجوانان در اپه فعالیت دارم و بالاترین افتخارات اپه را من گرفته‌ام. فدراسیون از من بخواهد، کار می‌کنم و اگر نخواهد هم کار نمی‌کنم و اصلا مشکلی هم ندارم و اعتراض نمی‌کنم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->