نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  پرسپولیس در جستجوی جام حذفی| جمعه شب حساس سرخ‌ها در اراک واکنش درویش به برکناری از پرسپولیس حذف ستاره‌های لوگوی سرخابی در آئین واگذاری شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس
سرخط خبرها

سعید واسعی، گران‌ترین بازیکن مشهدی تاریخ لیگ برتر

  • کد خبر: ۵۰۰۹۸
  • ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
سعید واسعی، گران‌ترین بازیکن مشهدی تاریخ لیگ برتر
درباره سعید واسعی که با قرارداد ۹‌میلیارد ‌تومانی ‌اش با تراکتور، گران‌ترین بازیکن مشهدی تاریخ لیگ برتر شده است
حمیدرضا معصومیان | شهرآرانیوز؛ تاریخ فوتبال خراسان بازیکنان بزرگ زیادی داشته است؛ از دهه‌۵۰ با بازیکنان ابومسلمی که در تخت‌جمشید بازی می‌کردند تا پیام و ابومسلم بعد از انقلاب. در همه این سال‌ها بازیکنان زیادی از فوتبال مشهد و خراسان جوشیدند و تا درخشش در عرصه ملی و بین‌المللی رفتند، اما شاید عجیب باشد بدانید آنکه حالا تبدیل به گران‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال خرا‌سان درسطح اول باشگاهی ایران شده، جوانی بیست‌وشش‌ساله است که تا یکی‌دو سال پیش کمتر‌کسی در ایران او را می‌شناخت.
 
در فوتبالی که خداداد عزیزی را دارد با حضور در‌خشان در تیم ملی و کسب عنوان برترین بازیکن سال آسیا و رضا عنایتی را با ۳ بار آقای‌گلی در لیگ برتر ایران، آنکه در صدر پردرآمد‌ترین‌ها نشسته، سعید واسعی است؛ بازیکن مشهدی تراکتور که امسال با رقمی بالغ‌بر ۹‌میلیارد تومان به تیم تراکتور رفته، آن‌هم در‌حالی که استقلال و پرسپولیس مشتریان پرو‌پا‌قرص او بودند. واسعی در انتقالی جنجالی و پر‌کش‌و‌قوس که همچنان پرونده‌ای باز دارد، به تبریز رفت و در اولین بازی لیگ برای تیم علی منصوریان بیش از ۸۰‌دقیقه بازی کرد. کسی که ظرف همین چند سال اخیر به‌شدت پیشرفت کرده و در بازار فوتبال ایران نموار صعودی خارق‌العاده‌ای داشته است!


از خط‌خوردن توسط مرزبان تا قرارداد ۹‌میلیاردی

سعید واسعی امسال یکی از گران‌ترین بازیکنان تراکتور و البته فوتبال ایران است. او که حالا عنوان گران‌ترین بازیکن خراسانی تاریخ لیگ برتر را نیز یدک می‌کشد، فقط ۶ سال پیش اوضاع متفاوتی داشت و در تست پدیده رد شد. در آن سال علیرضا مرزبان بعد از اینکه پدیده به لیگ برتر صعود کرده بود، حاضر شد یک جلسه سعید واسعی را بین بازیکنان تستی تیمش ببیند، اما نظرش را جلب نکرد و او را نپذیرفت! واسعی جوان با کمک دوستانش سر از سیاه‌جامگان مهاجری درآورد، اما در سالی که تیم سیاه‌جامگان با هدایت این مربی لیگ‌برتری شد، فرصت چندانی برای بازی پیدا نکرد. بخت سعید واسعی از زمانی باز شد که سیاه‌جامگان به لیگ برتر رفت و رسول خطیبی سر‌مربی این تیم شد. مربی تبریزی آن زمان مشکی‌ها بر‌خلاف مهاجری اعتقاد ویژه‌ای به واسعی تکنیکی و جوان داشت و فرصت زیادی به او داد.
 
بعد از رفتن زود‌هنگام خطیبی از سیاه‌جامگان هم اوضاع برای واسعی فرقی نکرد و فرهاد کاظمی هم که به‌جای او آمده بود، همین‌نظر را روی واسعی داشت و به او فرصت داد در لیگ برتر خودش را نشان بدهد. با‌این‌همه رقم قرارداد واسعی در سیاه‌جامگان فقط ۵۰ میلیون بود و این چیزی نبود که او را راضی کند. او سال بعد باز هم با کمک و مشاوره دوستانی که داشت، به تیم بادران رفت و آنجا بود که فصل تازه‌ای در زندگی اش آغاز شد. در بادران، واسعی سال اول ۹۰‌میلیون و سال دوم ۴۰۰‌میلیون تومان گرفت که سقف قرارداد تیم بادران در آن مقطع محسوب می‌شد. در‌خشش در این تیم لیگ‌یکی واسعی را دوباره به لیگ برتر و تیم فوتبال پیکان رساند؛ جایی که غیر از مجید جلالی، حسین فرکی و عبدا... ویسی به‌شدت او را دوست داشتند تا با تثبیت جایگاهش در این تیم، هم در لیگ بدرخشد و هم به تیم ملی دعوت شود.


داستان یک مصدومیت سخت

درخشش سعید واسعی در فوتبال از زمانی شروع شد که او به نقطه نا‌امیدی رسیده بود. یک مصدومیت شدید در هجده‌سالگی می‌رفت که واسعیِ جوان و با استعداد را به‌کلی از فوتبال دور کند، اما او نا‌امید نشد و به‌شکلی معجزه وار به فوتبال برگشت. در زمانی که واسعی یک استعداد در فوتبال مشهد محسوب می‌شد و حتی عضو تیم ملی دانش‌آموزی هم بود، یک مصدومیت شدید از ناحیه زانو کاخ آرزو‌های او را نشانه رفت. پزشکان آن زمان می‌گفتند ۶۰‌درصد ای‌سی‌ال زانوی او پاره شده و باید حتما عمل کند.
 
با‌این‌همه واسعی جوان به توصیه برخی دوستانش عمل جراحی نکرد و به‌جای آن تصمیم گرفت زیر بار یک برنامه سنگین آب‌درمانی و وزنه برود. او با نظارت یک فیزیوتراپ مشهدی‌۴۰۰ جلسه به استخر و سالن وزنه رفت که نتیجه آن خوب‌شدن معجزه‌وار زانویش بود؛ اتفاقی که بسیاری از پزشکان باور نمی‌کردند و نمی‌توانستند قبول کنند واسعی بدون عمل کردن، زانوی تخریب شده‌اش را ترمیم کرده است. این اتفاق نقطه‌عطفی در زندگی سعید واسعی بود که فهمید با تلاش و کوشش و نا‌امید‌نشدن می‌تواند نشدنی‌ها را شدنی کند.


درخشش سرِ بزنگاه

سعید واسعی آن‌گونه که گفتیم، از دوران کودکی و نوجوانی یک استعداد به‌شمار می‌رفت و همه به آینده او خوش‌بین بودند. او که فوتبالش را با تیم غدیر خراسان و زیر‌نظر حسین رضائیان (یکی از مربیان فعال در فوتبال پایه مشهد) آغاز کرده بود، از همان ابتدا نشان می‌داد با بقیه هم‌سن‌و‌سال‌های خود تفاوت دارد، چه در نوع بازی و چه در روحیه و رفتار شخصیتی. او با هوش سرشاری که داشت، مثل یک بازیکن با‌تجربه دقیقا می‌دانست در کدام بازی‌ها باید بیشترین تلاش خود را بکند. واسعی زمانی نظر محمد‌رضا مهاجری را برای پیوستن به تیم سیاه‌جامگان جلب کرد که در یکی از بازی‌های لیگ امید‌های مشهد ۸‌گل به ثمر رساند!

او این اخلاق خود را بعد‌ها هم حفظ کرد و در بزنگاه‌های مهم همیشه بهترین نمایش خود را ارائه می‌داد. مثلادر لیگ‌یک و زمانی که تلویزیون برای اولین‌بار یکی از بازی‌های تیم بادران را به‌صورت مستقیم پخش کرد، ۳ گل زد تا همه ایران او را ببینند. جالب اینکه او در‌برابر تیم خونه‌به خونه بابل که هدایت آن بر‌عهده علیرضا مرزبان بود، هت‌تریک کرد تا انتقام سختی از او گرفته باشد! واسعی در لیگ برتر هم هر گاه تیمش با استقلال و پرسپولیس بازی داشت، درخشید که مورد آخر در لیگ برتر سال گذشته بود که باعث شد پیش از پایان لیگ او به یکی از اهداف اصلی خرید استقلال و پرسپولیس تبدیل شود، هرچند به‌هیچ‌کدام از این ۲ تیم نرفت.


واسعی و راهی که نرفت

شاید جالب باشد بدانید سعید واسعی در مقطعی وسوسه آمدن به فوتسال را هم داشت. او در همان سال‌هایی که در مشهد بازی می‌کرد و با مصدومیت زانوی خود در گیر بود، در جام رمضان فوتسال مشهد برای چند تیم بازی کرد و گل‌های بسیار زیادی به ثمر رساند. او بر‌خلاف بسیاری از بازیکنان فوتبال که به‌اصطلاح چمنی‌باز هستند، در سالن هم عالی بازی می‌کرد که همین باعث شد پیشنهاد بسیار خوبی از ۲ تیم لیگ‌برتری آن‌زمان مشهد در فوتسال داشته باشد، اما او این پیشنهاد‌ها را رد کرد تا در مستطیل سبز بماند. مسلما اگر واسعی به فوتسال می‌آمد، خیلی زود می‌توانست ملی پوش و حتی لژیونر شود، ولی حتی اگر در بهترین تیم‌های باشگاهی دنیا هم بازی می‌کرد (مثل حسین طیبی که به بنفیکا رفته است)، مسلما نمی‌توانست این رقم قرارداد عالی را داشته باشد؛ آن‌هم در بیست‌وشش‌سالگی و درحالی‌که دست‌کم ۶ سال خوب دیگر می‌تواند در فوتبال داشته باشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->