سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟
سرخط خبرها

مروری بر حاشیه‌های مراسم رونمایی ناموفق ایران‌خودرو از خودرو جدید «تارا»

  • کد خبر: ۵۳۳۱۳
  • ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
مروری بر حاشیه‌های مراسم رونمایی ناموفق ایران‌خودرو از خودرو جدید «تارا»
«تارا»، جدیدترین محصول ایران‌خودرو، نیامده چنان سروصدایی به‌پا کرد که هرکسی هم که تابه‌حال نامی از این خودرو به گوشش نرسیده بود، با آن آشنا شد. خودرویی که گفته می‌شود نخستین خودروی ملی است که از همه استاندارد‌های هشتادوپنج‌گانه مصوب عبور کرده است و آماده تولید انبوه و ورود به بازار است، با این حال در همین ابتدای راه حتی استارت نخورد و روشن نشد.
محبوبه عظیم‌زاده | شهرآرانیوز؛ «تارا»، جدیدترین محصول ایران‌خودرو، نیامده چنان سروصدایی به‌پا کرد که هرکسی هم که تابه‌حال نامی از این خودرو به گوشش نرسیده بود، با آن آشنا شد و از وجودش آگاه. خودرویی که گفته می‌شود نخستین خودروی ملی است که از همه استاندارد‌های هشتادوپنج‌گانه مصوب عبور کرده است و با بهترین شرایط به لحاظ ایمنی و استاندارد، آماده تولید انبوه و ورود به بازار است، با این حال در همین ابتدای راه حتی استارت نخورد و روشن نشد.
 
مراسمی که با حضور علیرضا رزم‌حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، برگزار شد و ویدئوی ۱۷ ثانیه‌ای رونمایی که یک نفر در آن می‌گوید: «روشن نشد... روشن نشد...» حسابی در فضای مجازی دست‌به‌دست شد و این سوال را برای همه مطرح کرد که این چه خودرویی است که همین ابتدای راه، سر ناسازگاری دارد و روشن نمی‌شود؟ نکته جالب‌تر در این بین، توضیحات شرکت ایران‌خودرو درباره این ویدئو بود که اعلام کرد مقصود روشن کردن خودرو نبوده است و اینکه روشن کردن خودرو در سالن موسوم به استایل محصولات ایران‌خودرو به‌دلیل بسته بودن فضا، ممنوع است و این موضوع پراهمیت باید در حضور بازدیدکنندگان رعایت می‌شده است.

در همین زمینه پایگاه اطلاع‌رسانی ایران‌خودرو گفت: «در ویدئوی منتشرشده، مهندس حاضر در سالن استایل به دستور مقام ارشد سالن، درحال باز کردن درب صندوق عقب خودروی تارا به‌منظور نمایش حجم بالای آن بوده و قصد روشن کردن خودرو را نداشته است. در همین حال خودروی دیگری بیرون از سالن برای رانندگی توسط وزیر صمت آماده‌سازی شده بود.» علاوه‌بر این، عکسی از تارا در باشگاه خبرنگاران جوان منتشر شده است که نشان می‌دهد چراغ سمت چپ خودرو روشن نشده است که به‌گفته خود خبرگزاری، ایران‌خودرو در این‌باره توضیحی نداده است.


۸۰۰ میلیون؟ مگه بنزه؟

از همان زمان که صحبت از تولید و ساخت محصول جدید ایران‌خودرو به میان آمد، واکنش‌هایی در فضای مجازی به راه افتاد. واکنش‌هایی که طیف گسترده‌ای داشت. عده‌ای به نام انتخابی این ماشین نوشته بودند: «ایران‌خودرو محصول جدید داده به نام تارا. کاری با این ندارم که همه‌شون یک ماشینن و فقط قیافه‌شون عوض می‌شه، ولی خیلی دوست دارم بدونم این نام‌گذاری‌ها براساس چی انجام می‌شه؟» و کاربر دیگری، حالا که چنین اتفاقی در روز معرفی رسمی آن افتاده است، گفته بود: «اسمش رو هم لابد از تارومار گرفته.»
 
عده‌ای دیگر فنی‌تر به ماجرا نگاه کرده و از این گفته بودند که تارا یکی دیگر از همان ماشین‌های قبلی است که فقط سروشکلش کمی تغییر کرده است: «چراغ عقب سمند رو عوض کردن، اسمش رو گذاشتن تارا.» و عده‌ای دیگر از قیمت آن گلایه کرده بودند که سر به آسمان گذاشته است.
 
کاربری نوشته بود: «می‌گن قیمتش حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیونه. با این اوضاع مالی و اقتصادی، مگه می‌تونیم بخریم؟» کاربر دیگری هم به این قیمت‌گذاری طعنه زده و گفته بود: «۸۰۰ میلیون تو خارج بهت یک اسپورتیج ۲۰۲۱ می‌دن، با بقیه پولتم می‌تونی یک النترا بخری.» و دیگری مختصر و مفید نوشته بود: «چه خبره؟ مگه بنزه؟» انتقاد‌ها زیاد بود. انتقاد‌هایی که تابه‌حال شرکت ایران‌خودرو و همچنین سایپا، فراوان با آن روبه‌رو بوده‌اند و همیشه بحث بر سر قیمت محصولات و کیفیت آن‌ها زیاد بوده است.
 
لابه‌لای این واکنش‌ها، مهرداد صدقی، نویسنده‌ای که او را احتمالا با کتاب‌های طنزش به یاد می‌آورید، هم به این ویدئوی کوتاه، با همان زبان همیشگی‌اش واکنش نشان داد و در یک استوری در صفحه اینستاگرامش نوشت: «امروز محصول جدید ایران‌خودرو در مراسم رونمایی روشن نشد. احتمالا تست ترمز بوده فقط.» بد نیست بدانید که این نام ایرانی به معنی ستاره با تأیید فرهنگستان زبان‌وادب پارسی انتخاب شده است و تولید انبوه آن در بهمن امسال آغاز می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->