معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی اعلام شرایط جدید متقاضیان خودروی پارس سامانه جامع یکپارچه با موعد تحویل زمستان ۱۴۰۲ با قیمت جدید + جدول اعلام بخشنامه فروش سدان فونیکس آریزو ۶ جی تی (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + جدول
سرخط خبرها

آیا وام ازدواج ۱۰۰ میلیون تومانی به جوانان پرداخت می‌شود؟

  • کد خبر: ۵۳۶۶۵
  • ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
  • ۱
آیا وام ازدواج ۱۰۰ میلیون تومانی به جوانان پرداخت می‌شود؟
معاون سامان‌دهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان درباره سیاست‌های پرداخت وام ازدواج به جوانان توضیحاتی داد.

به گزارش شهرآرانبوز، محمد مهدی تندگویان، معاون سامان‌دهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، درباره افزایش رقم ازدواج برای جوانان، اظهار کرد: من با افزایش وام ازدواج مخالف نیستم.

 

او با بیان اینکه موضوعی که من همیشه مطرح می‌کنم این است که افزایش وام ازدواج چه منطقی دارد، گفت: افزایش حتی چند برابری وام ازدواج نیز مشکلی را از جوانان حل نمی‌کند و عملا با ۸۰ میلیون شدن یا ۱۰۰ میلیون شدن وام ازدواج نیز نمی‌شود کاری کرد.

 

معاون امور سامان‌دهی جوانان افزود: ما درخصوص پرداخت وام ازدواج از سال ۹۶ به صورت به‌روز عمل می‌کنیم و هیچ مشکلی در پرداخت نداریم و ماندگاری در صف مطرح نیست.

 

تندگویان ادامه داد: سال ۹۶، ۱۰ میلیون تومان وام ازدواج پرداخت شد و سال گذشته این رقم به ۵۰ میلیون تومان رسید و یک افزایش ۵ برابری را شاهد بودیم، در حالی که ۵‌برابر‌شدن رقم وام ازدواج هیچ تأثیری در افزایش ازدواج نداشته است و ما هر سال شاهد سیر کاهشی آن بوده‌ایم.

 

معاون امور جوانان با بیان اینکه این اتفاقات نشان‌دهنده این است که سیاست پرداخت وام ازدواج برای تسهیل و افزایش ازدواج جوانان حتی با افزایش ارقام هم نتوانسته به هدف خود برسد، گفت: هدف افزایش ازدواج در راستای پرداخت وام غلط است، چرا که بحث تشکیل خانواده هدف واقعی است، به دلیل اینکه ما مشکل بحران جمعیت پیدا نکنیم.

 

او با بیان اینکه از نظر ما تک‌فرزندی یک معضل و آسیب اجتماعی است، ادامه داد: ابتدا باید هدف اصلی را در نظر بگیریم و بعد مشوق‌های مقطعی برای ازدواج مثل پرداخت وام را تبدیل به مشوق‌های دائمی کنیم.

 

تندگویان تصریح کرد: به‌طور مثال عنوان شود که به ازای هر فرزند از یک چهارم مالیات معاف می‌شوید و اگر ۴ فرزند داشته باشید به طور ۱۰۰ درصدی مادام‌العمر از پرداخت مالیات معاف هستید.

 

معاون امور جوانان با بیان اینکه سؤال اصلی این است که باید پرسید ۵۰ میلیون تومان به کدام قسمت ازدواج کمک می‌کند، ادامه داد: اقدامات اگر در راستای سیاست‌های جمعیت و خانواده انجام شود، تأثیر بیشتری دارد و مشکلات جمعیت حل می‌شود.

 

تندگویان افزود: در کل دنیا برای ازدواج وامی پرداخت نمی‌شود و چنین چیزی اصلا وجود ندارد، چرا که نباید یک زوج را در اول زندگی به وام بگیر و قسط بده تبدیل کنیم.

 

او با بیان اینکه بسیاری از کشور‌ها مطرح کردند که اگر خانواده‌ای دارای ۴ فرزند باشد مسکن رایگان در اختیارشان قرار خواهند داد، گفت: در قانون تسهیل ازدواج مواردی، چون اشتغال جوانان، مسکن ارزان و... مطرح شده است، اما مشکل این است که باید صندوق ذخیره اندوخته جوانان در کشور با متولیگری وزارت اقتصاد و وزارت کشور شکل می‌گرفت.

 

تندگویان گفت: در قانون تسهیل ازدواج هیچ جایی برای معاونت جوانان ایجاد نشده و اعتبار آن تأمین نشده و به مرحله اجرایی نرسیده است.

 

معاون امور جوانان با بیان اینکه بنده به عنوان دولت نمی‌توانم رقمی را برای وام ازدواج مطرح کنم، چرا که مجلس وظیفه این امر را بر عهده دارد، ادامه داد: ما از لایحه دولت دفاع می‌کنیم.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
الهام
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
0
0
آقای تندگویان محترم نفست از جای بلند در میاد مثل اینکه شما 100 میلیونو پول نمیدونی بایدم ندونی در حالی که ما جوونا لنگ همین پولیم که ازدواج کنیم و بتونیم وسایل بخریم
حالا یکی میخواد قسمتی از مشکلات جوونا رو حل کنه شما یا امثال شما هی سنگ بنداز
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->