جزئیاتی از توافق انتقال گاز روسیه به ایران (۲۷ تیر ۱۴۰۳) قیمت انواع مدل‌های گوشی موبایل (۲۷ تیر ۱۴۰۳) یکی از مطالبه‌های کارگران از دولت چهاردهم حفظ و اصلاح سه‌جانبه‌گرایی در تعیین حقوق است قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۲۷ تیر ۱۴۰۳) | دیگنیتی پرستیژ ۲ میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان شد قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲۷ تیر ۱۴۰۳) | کوییک دنده‌ای ۴۲۴ میلیون تومان پرش در جا در بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۷ تیر ۱۴۰۳) آخرین اخبار از پرداخت وام اربعین ۱۴۰۳ طلا به کانال بالاتر ورود کرد | قیمت طلا و سکه در مشهد (۲۷ تیر ۱۴۰۳) تردد در جاده مخصوص تهران-کرج محدود شد (۲۷ تیر ۱۴۰۳) بازگشت دلار به کانال ۵۸ هزار تومان | قیمت امروز طلا، سکه، دلار، ارز دیجیتال (۲۷ تیر ۱۴۰۳) فروش محصول سایپا از یکشنبه آینده (۳۱ تیر ۱۴۰۳) + جزئیات و لینک ثبت‌نام وزیر نفت: سوخت پایدار تامین و بدون مشکل ارائه می‌شود بالاخره پایان کار ۱۹ هزار واحد مسکن مهر گلبهار صادر می‌شود خراسانی‌ها می‌توانند دست کم ۲۰ درصد قطعات خودرو‌های کشور را  تأمین کنند معامله غیرقانونی امتیاز نهضت ملی مسکن توسط بنگاه‌های املاک | فریب سوداگران را نخورید قیمت امروز میوه و صیفی‌جات در مشهد (۲۷ تیر ۱۴۰۳) | میوه گران شد آیا ترور ناموفق ترامپ رکورد جدیدی برای قیمت جهانی طلا ثبت می‌کند؟ قیمت طلا در بازار جهان (۲۶ تیر ۱۴۰۳) سهم ۷۰ درصدی خراسان رضوی از تجارت ایران و افغانستان قیمت جدید دام زنده اعلام شد (۲۵ تیر ۱۴۰۳) ثبت‌نام خودرو‌های فرسوده در سامانه نوسازی ناوگان + لینک | سن فرسودگی انواع خودرو‌ها چقدر است؟ قیمت بلیت هواپیما به مقصد عراق پرواز کرد! | قیمت بلیت رفت و برگشت هواپیما به نجف چقدر است؟ سازمان بازرسی: از تعطیلی شرکت صنایع سیم و کابل مشهد و بیکاری ۴۰۰ نفر جلوگیری شد استقرار ۱۱ جایگاه ارزاق عمومی و ۵ نانوایی در اطراف حرم مطهر رضوی در تاسوعا و عاشورای حسینی گوشی‌های موبایل کارکرده را چند بخریم؟ (۲۴ تیر ۱۴۰۳) افزایش ۸۰۰ هزار تومانی قیمت سکه امامی در مشهد (۲۴ تیر ۱۴۰۳) + یک اطلاعیه مهم
سرخط خبرها

سهام عدالتی‌ها تا چه زمانی منتظر فروش سهام خود بمانند؟

  • کد خبر: ۵۳۶۷۱
  • ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳
  • ۱
سهام عدالتی‌ها تا چه زمانی منتظر فروش سهام خود بمانند؟
 درحالی که از توقف فروش سهام عدالت بیش از یک ماه گذشته، هیچ خبری از امکان فروش آن برای سهام دارانی که روش متسقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده بودند نیست و مشخص نیست این حق تا چه زمانی از سهام داران گرفته شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، آزادسازی سهام عدالت از اردیبهشت ماه سال جاری کلید خورد و ۴۰ مشمول این سهام حق انتخاب داشتند که یکی از روش‌های مستقیم یا غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کنند. در نهایت حدود ۱۹ میلیون نفر روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کردند.

 

بر این اساس ابتدا امکان فروش ۳۰ درصد و پس از چند ماه سپس امکان فروش ۳۰ درصد دیگر (یعنی مجموعا ۶۰ درصد) از سهام عدالت برای مشمولین این سهام فراهم شد و از آنجایی که این اتفاق در روز‌های صعودی بازار سرمایه اتفاق افتاد، برخی سهامداران اقدام به فروش سهام خود کردند.

 

اما ماجرا طبق انتظار سهام داران پیش نرفت و نه تنها سهام آن‌ها فروش نرفت بلکه به دلیل کاهش شاخص کل، روز به روز از ارزش واقعی سهام آن‌ها کاسته شد. در این میان تصمیم گیرندگان تصمیمات مختلفی برای مدیریت سهام عدالت و فشار فروشی که این سهام به کلیت بازار وارد می‌کرد اخذ کردند. از تغییر تابلوی سهام بگیر تا فروش بلکوی و حتی امکان لغو سفارش فروش. تصمیماتی که هیچ کدام موفقیت آمیز نبود و در نهایت قرعه به نام توقف فروش سهام عدالت افتاد و از امکان فروش سهام عدالت از ۲۵ آبان ماه برای مشمولانی که روش مستقیم را انتخاب کرده بودند متوقف شد.

 

االبته بر کسی پوشیده نیست که نحوه آزادسازی سهام عدالت و فشار فروشی که این سهام بر بازار تحمیل میکرد یکی از دلایل روند نزولی بازار بود. زمان فروش نخست سهام عدالت نقدیندگی در بازار زیاد بود در حالی که قسمت دوم آزادسازی که در عید غدیر صورت گرفت همزمان با ریزش بازار بود و تعادل بازار را برهم زد.

 

باید گفت توقف فروش سهام عدالت به نفع کلیت بازار است، اما نباید فراموش کنیم که بسیاری از مردم به پول خود نیاز دارند و درخواست فروش داده‌اند. نمی‌توان از این موضوع چشم پوشی کرد که بسیاری از مردم از سهام خود را در تاریخ ۲۰ مرداد که ارزش واقعی سهام عدالت حدود ۳۰ میلیون تومان بود به فروش گذاشتند، اما درحال ارزش سهام آن‌ها کاهش چشم گیری داشته است.

 

از سوی دیگر بازار بعد از تنها چند روز صعود و بازگشت به کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد، باز هم روندی نزولی و پر نوسان به خود گرفت و به کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد عقب گرد کرد. در این شرایط احتمالا رفع توقف فروش سهام عدالت، مجدد به روند نزولی بازار دامن بزند. اما به هر حال که ۱۹ میلیون نفر که روش مستقیم را برای زودتر فروختن سهام خود انتخاب کرده بودند، در انتظار فروش هستند، اما مشخص نیست برنامه مسئولین که بار‌ها به آزادسازی آن افتخار کرده اند برای سر و سامان دادن به این ماجرا چیست!

 

 آخرین اخبار درباره سهام عدالت را در شهرآرانیوز بخوانید

منبع: اقتصادنیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
جهاد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
0
0
سلام الن ما تا کی منتظر بمونیم ی وقتی معین کنید برامون دقیق باشه الن چهارما و میگید واریز کردیم ومیگید فروش متوقف نیست ومیگید از نزولی بازار خب وقتی گفتید بفروشید کسی بفکر نزولی بازار وبورس و اینچیزا نبودمن الن چهل سالمه یبار نشد رو حرفتون بیستاید
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->