وقتی «برمودا» رازهای کامران نجف‌زاده را هم افشا می‌کند! تمساح خونی و سال گربه زیر سایه «مست عشق» «لوران کانته» کارگردان فیلم کلاس درگذشت فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات نگاهی به مضمون بهار در شعر معاصر «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش
سرخط خبرها

نگاهی به قسمت اول سریال «قورباغه» + واکنش‌ها و بازخوردها

  • کد خبر: ۵۳۷۰۳
  • ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹
  • ۹
نگاهی به قسمت اول سریال «قورباغه» + واکنش‌ها و بازخوردها
اولین قسمت سریال «قورباغه» به‌نویسندگی و کارگردانی هومن سیدی شب گذشته (۳ دی) در دسترس مخاطبان قرار گرفت. به نظر می‌رسد قسمت اول انتظارها را برای تماشای سریالی نزدیک به فضای فیلم «مغزهای کوچک زنگ‌زده» برآورده کرد.
امیری | شهرآرانیوز - اولین قسمت سریال «قورباغه» به‌نویسندگی و کارگردانی هومن سیدی، قسمت اول انتظارها را برای تماشای سریالی نزدیک به فضای فیلم «مغزهای کوچک زنگ‌زده» برآورده کرد. شهرکی اطراف تهران با عادات و روابط آدم‌های شهرک‌نشین اگرچه دقیقا شباهتی به «مغزهای کوچک زنگ‌زده» ندارد، گویا ابزاری است برای انتقال همان مفاهیم، همان نیازها و همان کنش‌ها. بنابراین می‌توان گفت در کل فضای تازه‌ای برای بیان قصه این سریال ایجاد نشده است، با این حال فضاهای داخلی شهرک، فضاهای خالی موتورخانه و زیر پیلوت‌ها تصاویر جدیدی برای علاقه‌مندان به فیلم‌های سیدی محسوب می‌شود.
 
نگاهی به قسمت اول سریال «قورباغه» + واکنش‌ها و بازخوردها

 

یک رویارویی تکراری در هاله‌ای از بازی‌های فرمی

 

نگاهی به اولین قسمت از سریال «قورباغه» + واکنش‌ها و بازخوردها

 

معرفی این فضاها و آدم‌ها در زمان کوتاهی و پیش از نمایان‌شدن حادثه محرک داستان صورت می‌پذیرد و برای مثال پخش‌شدن صدای آژیر خودرو پلیس در قسمت‌های ابتدایی سریال و تلفیق آن با موسیقی رپ، اولین چراغ‌ها را برای نشان‌دادن مسیری پراضطراب و پرچالش و رویارویی قانون و خلافکار نشان می‌دهد. اما به نظر می‌رسد هومن سیدی با هوشمندی سعی کرده است به این رویارویی تکراری که در سال‌های گذشته در تعدادی از فیلم‌ها مانند «متری شیش‌ونیم»، ساخته سعید روستایی، به تصویر کشیده شده است، شکل تازه‌ای بدهد و آن را در هاله‌ای از بازی‌های فرمی مانند حرکات چرخشی دوربین که قصد دارد پریشانی فضای ذهنی شخصیت‌ها را نمایان کند‌ یا تصاویر تیره و تاریک و بازی با نور و سایه قرار دهد.
 
 
نگاهی به قسمت اول سریال «قورباغه» + واکنش‌ها و بازخوردها
 

تاکید بر شخصیت‌های پیچیده 

 

نگاهی به اولین قسمت از سریال «قورباغه» + واکنش‌ها و بازخوردها

 

در همین قسمت اول می‌توان متوجه تأکید کارگردان بر شخصیت‌ها شد یا بهتر است بگوییم روی پیچیدگی شخصیت‌ها. مخاطب در اولین قسمت سریال قورباغه با شخصیت‌هایی تکراری (دست‌کم در فیلم‌هایی مثل مغزهای کوچک زنگ‌زده و متری شیش‌ونیم) روبه‌رو می‌شود که نیازهایشان براساس کمبودها، عقده‌ها و محیط زندگی‌شان شکل گرفته است. شخصیت‌هایی که منفعل نیستند و اتفاقا صاحب اندیشه‌ای هستند که برای کارهای غیرمتعارف و غیرقانونی خود دلایل محکمی بیان می‌کنند که چه بسا در خواسته‌های انسانی آن‌ها ریشه دارد.
 
اولین قسمت سریال قورباغه با حادثه‌ای قدرتمند، یعنی به دست آوردن اسلحه از یک مأمور که حین درگیری کشته شده است، وارد بازی دراماتیکی می‌شود که برای شخصیت‌ اصلی این قسمت، یعنی «رامین»، با بازی صابر ابر انگیزه‌ای قوی تولید کرده است. انگیزه‌ای که به‌نظر می‌رسد خیلی وقت است برای رامین مطرح بوده و به آن فکر کرده است و حالا با پس‌زدن اضطراب طبیعی‌اش، قصد دارد نقشه‌ای را که تا پیش از این در رؤیاهایش می‌پرورانده است، عملی کند. این نقشه سرقت از یک آشنا یا بهتر بگوییم از یک هم‌محله‌ای یا شاید هم یک دوست است که اولین گره درشت را در این قسمت ایجاد می‌کند تا مخاطب بار دیگر وارد بازی پیچیده هومن سیدی با شخصیت‌هایش در روابط با یکدیگر شود.
 

پایانی غیرمنتظره

 

نگاهی به اولین قسمت از سریال «قورباغه» + واکنش‌ها و بازخوردها

 

همچنین پایان اولین قسمت سریال قورباغه به‌قدری غیرمنتظره و تکان‌دهنده است که مخاطب را برای تماشای قسمت بعدی که با محوریت شخصیتی آشنا در نقش یک قهرمان خلاف‌کار با بازی نوید محمدزاده ساخته شده است، ترغیب کند.
 
 
نگاهی به قسمت اول سریال «قورباغه» + واکنش‌ها و بازخوردها

 

واکنش مخاطبان در فضای اجتماعی| از خشونت و ریتم تا رپ یاس 

تعدادی از کاربران با نوشتن مطالبی در شبکه‌های اجتماعی به پخش اولین قسمت از سریال قورباغه واکنش نشان دادند.
یکی از کاربران توئیتر دراین‌باره نوشته است:
 
«قسمت اول قورباغه را دیدم. مونولوگ‌ها جذاب بود. اگر فیلم‌برداری، تدوین و کارگردانی را نگوییم خوب یا بد، این سریال نزدیک به سطح سریال‌های روز دنیا بود و با سریال‌های ایرانی که به‌تازگی ساخته شده است، فاصله زیادی داشت.»
 
برخی از طرفداران رپ هم از اینکه آهنگ یاس را در قسمت اول شنیده‌اند، ذوق‌زده شده‌اند:
 
«آهنگ سفارسی از یاس عزیز پخش شد و یه تبریگ به همه چونکه بالاخره یه جا رپ رو سانسور نکردن!»  
 
برخی‌ از کاربران خشونت قسمت اول را بیش از حد دانسته‌اند و یکی از دلایل توقیف و تأخیر سریال:
 
«این سطح از خشونت تو سریال خانگی ... به نظرم حتی تو شبکه‌های خارجی هم ...! بیخود نبود جلوشو گرفته بودن.» 
 
در بین نظرهای کاربران، انتقادهایی هم به چشم می‌خورد که بیشتر به مضمون فیلم برمی‌گردد. کاربری دراین‌باره نوشته است: «سریال قورباغه فضای خشنی دارد و به موضوعی تکراری پرداخته است.»
 
کاربر دیگری با انتقاد از سریال‌های ایرانی اخیر نوشته است: «بعد از مدت‌ها یک سریال خوب به بازار آمد.» کاربر دیگری هم با انتقاد از سریال‌هایی چون «دل» و «مانکن» نوشته است: «قسمت اول قورباغه به‌تنهایی کل خاطره سریال‌های دل و مانکن را شست و برد.»
 
نگاهی به قسمت اول سریال «قورباغه» + واکنش‌ها و بازخوردها
 
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
محسن هاشمی
Germany
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
2
1
فیلم. با نشان دادن. هنرمندی مثل نوید محمدزاده و اجرای یک آهنگ رپ. از یک رپر حرفه ای. دقیقا کارگردان میخواد بگه. که با نوع کارهای منوچهر هادی کاملا اشناست و پیشتر این منوچهر هادی بود که با به کار بردن هنرمتدانی که بسیار مخاطب دارند و گذاشتن اهنگی مثل فرزاد فرزین. داره مخاطب رو به پای فیلم میکشونه و این دقیقا همان دستاورد و شگرد. منوچهر هادی بوده که با. بازی گلزار و مهناز افشار و پانته آ بهرام داره مخاطب رو به پای تماشای ان بنشاند و همومن سیدی. کاملا به روش کار و موفقیت منوچهر هادی اگاه است
زینب عبدالهی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
4
2
پشیمون شدم دانلود کردم،خوشم نیومد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
منم
...
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
1
1
فیلمبرداری و کیفیت عااالی بود
نقش ها درست و به جا
موسیقی حرف نداره
بازیگرا فوق العادن
دیالوگ ها مفهومی و عمیق
این فیلم ادمو به فکر وا میداره
نمیدونم قسمت های بعد خشونتش در چه حده اما من عاشق این سریالم اگه خشونت هم داشته باشه آدم یه کم مغزش کار می‌کنه و این خیلی ارزش داره
صدف
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
0
3
من که دوست داشتم
عالی بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
زیاد هم عالی نبود
دانیال
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
0
1
عالی بوددددد درود بر نوید محمد زاده و هومن سیدی
آریا
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
2
1
زیاد خوشم نیومد...
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
0
3
خداییش ازسریال دل ومانکن صددرجه بهتره مخصوصابابازی نوید محمدزاده وصدای سلطان یاس
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->