پخش زنده بازی افغانستان و عراق انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معلمی در حاشیه | گفت‌وگو با فاطمه سجادی مدیر مدرسه خودگردان هدایت تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ تاثیر حمله داعش به مسکو بر روابط روسیه – طالبان ملا برادر با هیئت دیپلماتیک ایران در کابل دیدار کرد رهبر اقلیت سنای آمریکا: خروج ما از افغانستان چراغ سبز به پوتین بود نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل هفته آینده درباره افغانستان برگزار می‌شود شانس دوباره افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال افغانستان چگونه به جام جهانی فوتسال صعود خواهد کرد؟ آمریکا عادی سازی روابط با طالبان را مشروط به تغییر رفتار آنان کرد یک هیئت بلندپایه تجاری از ترکمنستان به کابل سفر کرد سازمان ملل از آسیب بیش از حد زنان افغانستان در رویداد‌های طبیعی خبرداد معاون نخست‌وزیر قزاقستان به کابل سفر کرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و تاجیکستان (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاظمی‌قمی در دیدار با حکمتیار، اوضاع منطقه و افغانستان را بررسی کردند سرمربی افغانستان: فردا با تمام توان مقابل تاجیکستان بازی می‌کنیم پخش زنده بازی افغانستان و تاجیکستان در جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ویدئو | حقابه هیرمند به کجا رسید؟ تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و تاجیکستان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴
سرخط خبرها

عبدالله: مکان مذاکرات صلح نباید مانع ادامه گفت‌و‌گوها شود

  • کد خبر: ۵۳۸۵۴
  • ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
عبدالله: مکان مذاکرات صلح نباید مانع ادامه گفت‌و‌گوها شود
رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان اعلام کرد که دور بعدی مذاکرات باید در وقت معین دوباره آغاز شود و مکان انجام گفت‌وگوها نباید مانع برگزاری آن شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ عبدالله عبدالله امروز شنبه در دومین جلسه رهبری شورای عالی مصالحه ملی افغانستان گفت که در نشست‌ امروز باید خطوط اصلی و برنامه‌های هیئت مذاکره کننده مشخص شود، تا دور بعدی مذاکره با تأخیر مواجه نشود.

 

عبدالله افزود: امروز پیش از برگزاری نشست انفجارهایی در کابل رخ داده است که تلفاتی نیز در پی داشته و مسئولیت شورای عالی مصالحه و هیئت مذاکره کننده این است که به این وضعیت پایان دهد.

 

وی تأکید کرد: هیئت منتخب شورای عالی مصالحه ملی قوی و قدرتمند است و باید بدون هیچ ترسی و با اطمینان کامل قدم بردارند.

 

در ادامه این نشست، از محمدمعصوم استانکزی رئیس هیئت مذاکره‌کننده دعوت شد تا گزارش ۹۴ روزه را برای اعضای شورای عالی مصالحه ملی در حضور رسانه‌ها قرائت کند که وی با اشاره به تعهد هر دو طرف برای عدم ارائه مطالب به رسانه‌ها، از این امر خودداری کرد.

 

در حال حاضر که هیئت‌های دو طرف پس از ۹۴ روز گفت وگو به تعطیلی ۲۳ روزه آمده‌اند، تلاش میֱکنند تمام موارد ضروری برای طرح در دور بعدی گفت‌وگوها را با مقامات مربوطه مطرح کرده و مشورت کنند تا با دست پر در مذاکرات آتی که پنجم ژانویه از سر گرفته می‌شود، شرکت کنند.

طالبان بدنبال مذهب نیست

 

عبدالرب رسول سیاف، از علمای تسنن و رهبران سابق جهادی، گفت: وقتی که طالبان موضوع مذهب را در مذاکرات مطرح کرد، وی دچار تشویش شد زیرا  می‌دانست که طالبان بدنبال مذهب نیست بلکه می‌خواهد در هیئت دولتی تفرقه ایجاد کند که خوشبختانه هیئت دولتی با موفقیت از این ترفند عبور کرد.

 

سیاف از سیاستمداران و مردم افغانستان خواست، وقتی که هیئت مذاکره کننده کار خود را آغاز کردند، همه باید حرکت‌های جانبی را متوقف کنند تا ادامه مذاکرات با خطری مواجه نشود و این مسیر به نتیجه برسد.

روند صلح نمی‌تواند از طریق خارجی حل شود

 

امرالله صالح، معاون اول رئیس جمهوری افغانستان، نیز در این نشست گفت که جنگ افغانستان ابعاد خارجی دارد و این روند نمی‌تواند از طریق خارجی حل شود. وی افزودکه سلاح‌هایی از تمام کشورهای جهان در افغانستان مورد استفاده قرار گرفته که این موضوع نشان می‌دهد ابعاد خارجی آن خیلی مهم‌تر از بعد داخلی آن است.

 

صالح افزود: طالبان نمی تواند با کشتن خبرنگاران، اعضای جامعه مدنی و  غیرنظامیان موفق می شود، اشتباه می کنند و افغانستان با کشتار تمام و تابع نخواهد شد.

 

مذاکرات صلح افغانستان به صورت رسمی در ۲۲ شهریور ماه در دوحه قطر با حضور بیش از ۳۰ وزیر خارجه و نهادهای خارجی به صورت حضوری و یا آنلاین برگزار شد و تنها برای تعیین دستورکار مذاکرات ۹۴ روز گفت‌وگو ادامه یافت و اکنون قرار است در پنجم ژانویه بحث اصلی آغاز شود.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->