روز‌های فارسی فوتسال آسیا قرقیزستان حریف بعدی افغانستان در مقدماتی جام جهانی فوتسال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و عراق (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افغانستان با پیروزی در برابر عراق برای صعود به جام جهانی امیدوار ماند طالبان: سه کشور همسایه زمینه حضور داعش را در منطقه فراهم کرده‌اند پخش زنده بازی افغانستان و عراق انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معلمی در حاشیه | گفت‌وگو با فاطمه سجادی مدیر مدرسه خودگردان هدایت تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ تاثیر حمله داعش به مسکو بر روابط روسیه – طالبان ملا برادر با هیئت دیپلماتیک ایران در کابل دیدار کرد رهبر اقلیت سنای آمریکا: خروج ما از افغانستان چراغ سبز به پوتین بود نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل هفته آینده درباره افغانستان برگزار می‌شود شانس دوباره افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال افغانستان چگونه به جام جهانی فوتسال صعود خواهد کرد؟ آمریکا عادی سازی روابط با طالبان را مشروط به تغییر رفتار آنان کرد یک هیئت بلندپایه تجاری از ترکمنستان به کابل سفر کرد سازمان ملل از آسیب بیش از حد زنان افغانستان در رویداد‌های طبیعی خبرداد معاون نخست‌وزیر قزاقستان به کابل سفر کرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و تاجیکستان (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

عبدالله: قطر میزبان دور دوم مذاکرات صلح است

  • کد خبر: ۵۳۹۶۹
  • ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
عبدالله: قطر میزبان دور دوم مذاکرات صلح است
عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان اظهارداشت: دور بعدی مذاکرات در قطر برگزار می‌شود. این درحالی است که بعد از پایان دور اول مذاکرات صلح مقامات این کشور پیشنهاد کردند که این مذاکرات در داخل افغانستان ادامه یابد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ کمیته رهبری شورای عالی مصالحه ملی در دومین روز نشست خود میزبانی قطر را برای دور دوم مذاکرات صلح با گروه طالبان تأیید کرد.

 

پیش‌ از این حکومت پیشنهاد کرده بود که دور بعدی مذاکرات صلح در داخل کشور برگزار شود. طالبان به این پیشنهاد پاسخ مثبت نداده بود.

 

با این حال، کمیته رهبری شورای عالی  مصالحه ملی در دومین روز نشست خود که امروز یکشنبه در سپیدار به ریاست عبدالله برگزار شد، میزبانی قطر را برای دور دوم مذاکرات تأیید کرد.

 

در دومین روز نشست کمیته رهبری شورای عالی مصالحه ملی، اعضای این کمیته روی چگونگی شروع مذاکرات در زمان تعیین ‌شده، اولویت‌بندی دستور کار در مذاکره، تقویت هیأت مذاکره‌کننده، تقویت‌ روحیه اتحاد و اجماع ملی، همه‌شمول بودن روایت صلح، اهمیت و ضرورت فوری آتش‌بس، توقف کشتار و خونریزی مردم بی‌گناه افغانستان، حقوق اساسی شهروندان و آزادی بیان بحث کرده‌اند.

 

همچنین در این نشست تصمیم گرفته شد که هیأت مذاکره‌کننده دولت مورد «حمایت و اعتماد» دولت است و تنها این هیأت از جمهوری اسلامی و شهروندان کشور نمایند‌گی می‌کند، همچنین با ایجاد یک کمیته فنی برای تدوین اولویت‌های جمهوری اسلامی در مذاکرات موافقت شد.

 

عبدالله عبدالله در این نشست گفت: قطر میزبانی دور قبلی مذاکرات را بر عهده داشت و کشورهای حمایت‌کننده و تسهیل‌کننده‌ی صلح که برای میزبانی دور بعدی مذاکرات اعلام آمادگی کرده بودند نیز به دلیل دشواری‌ها و محدودیت‌های ناشی از کووید۱۹، از میزبانی این دور مذاکرات توسط قطر حمایت کرده‌اند.

 

درحالی قطر دوباره برای میزبانی از مذاکرات صلح انتخاب شد که پس از توقف مذاکرات در دور اول، حمدالله محب، مشاور امنیت ملی رییس جمهور افغانستان پیشنهاد کرد که مراحل بعدی مذاکرات در داخل این کشور برگزار شود.

 

این پیشنهاد با حمایت رییس جمهور افغانستان روبرو شد اما طالبان با آن مخالفت کردند.  دور اول مذاکرات صلح افغانستان در تاریخ بیست‌ودوم شهریور ماه سال جاری در قطر آغاز شد و تا بیست‌ودوم آذرماه ادامه یافت. قرار است که دور بعدی مذاکرات در شانزدهم دی ماه از سر گرفته شود.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->